شناسهٔ خبر: 32910594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی درنشست خبری مطرح کرد:

هیچ مدیری حق شکایت از رسانه را ندارد/ بیکاری 23درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان

پورمحمدی گفت: ازنقد و کرسی های آزاداندیشی استقبال میکنیم واعلام می کنم درقلمرو آذربایجان شرقی هیچ مدیری حق شکایت از رسانه را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: شفافیت، پاسخگویی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، هم افزایی و مشارکت از ویژگی های جامعه متعادل است.

رسانه ها نقد و ضعف ها را بدون جنجال منتقل کنند

وی با اشاره به جایگاه رسانه افزود: رسانه ها در تبیین این ویژگی ها و ایجاد شفافیت نقش موثری دارند و میتوانند واقعیت های جامعه را نشان داده و امیدافزایی بکنند، از جامعه رسانه ای استان درخواست دارم که نقدها و ضعف ها را بدون جنجال رسانه ای منتقل کنند از نقد و کرسی های آزاداندیشی استقبال میکنیم در قلمرو آذربایجان شرقی تاکید میکنم که هیچ مدیری حق شکایت از رسانه را ندارد.

8/2 میلیارد تن ذخیره معدنی اکتشاف شده در استان وجود دارد

پور محمدی تصریح کرد: بر اساس شاخص های ملموس، موقعیت راهبردی و اقتصادی آذربایجان، از اهمیت خاصی برخوردار است، صنعت معدن یکی از بخش های مهم سرمایه گزاری در استان محسوب می شود، 8/2 میلیارد تن ذخیره معدنی اکتشاف شده در استان وجود دارد همچنین تنها دارنده نفلین سینیت در سطح کشور هستیم.

بیکاری 23درصدی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان

استاندار آذربایجان شرقی، بیان داشت: ۱۵۶دانشگاه و موسسه آموزشی این منطقه را به قطب علمی تبدیل کرده است ولی متاسفانه درصد بیکاری در استان ما در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی به 23 درصد می رسد، به تعداد 9 اثر از صنایع دستی استان مهر یونسکو زده شده  و 35 اثر نیز دارای نشان برتر می باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع مادر در غرب تبریز واقع شده گفت: سهم استان از تولید داخلی  از 3/96 به 3/27 کاهش یافته است، در بخش مهاجرتی نیز به یکی از استان های مهاجر فرست تبدیل شده ایم که سهم جمعیتی  ما از 6 به پنج درصد کاهش داده است.

پور محمدی با اشاره به حادثه آتش سوزی بازار تبریز گفت: برای این حادثه باید 2 بار تاسف خورد اولی بخاطر اینکه  میراث فرهنگی ما زیر آتش رفت و دوم هم  آتش گرفتن دوباره این بازار در طی ده سال، در حدود 125 مغازه بین پنجاه یا 100درصدی دچار خسارت شده اند، بنابراین بعد از این هرکس دنبال گرفتن پروانه باشد باید در ابتدا بیمه نامه خود را معرفی کند.

حادثه دیدگان بازار تبریز یکسال مغازه رایگان دریافت می کنند

وی یاد آور شد:  برای حادثه دیدگان این آتش سوزی، مکان کسب به مدت یک سال در نظر گرفته شده است البته کسبه ای که فاقد بیمه بودند هم تحت پوشش برخی بیمه ها قرار خواهند گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نرخ تورم در جامعه، عنوان داشت: گرانی امروز تا حدودی اجتناب ناپذیر است، افزایش حامل های انرژی و دستمزد ها باعث ایجاد تورم می شود اما گرانفروشی به هیچ وجه قابل توجیه نیست، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی باید به طور جد به نظارت بازار ورود پیدا کنند، کسانیکه در حال قاچاق کالا هستند بدانند که فردایی هم وجود دارد، مردم نیز به عنوان نماینده سازمان تعزیرات باید نقش آفرینی داشته باشند، در هر جای دنیا وقتی کالایی گران می شود تقاضا کاهش می یابد اما در ایران بر عکس است هر کالایی گران می شود مردم برای تهیه آن هجوم می آورند.

استان را به قطب سوم خودروسازی تبدیل می کنیم

پورمحمدی گفت: قرارداد کارخانه فرآوری و تکمیل شهرک مس سونگون نهایی شده و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، سه پروژه مس، نفلین سینیت و خودروسازی از برنامه هایی است که در آینده اجرایی می شود، در صدد هستیم استان را به قطب سوم خودرو سازی در کشور تبدیل کنیم ولی برای رسیدن به این مقصود باید کارخانه ها را به روز رسانی کنیم.

هر درختی درخت جنگلی نیست

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای قطع درختان ارسباران اشاره کرد و گفت: همه ما طرفدار جنگل و صیانت از محیط زیست هستیم اما در کنار این موضوع، صنعتی هم به نام زراعت چوب وجود دارد، قلمستان ها برای صنایع کاغی و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد، هر گردویی گرد نیست و هر درختی درخت جنگلی نیست، بخشی از باغداران به دلیل موجی که علیه قطع درختان به وجود آمده از حمل درختان خود واهمه دارند، اکثر حل کنندگان چوب دارای مجوز هستند بنابراین قرار نیست همه حاملان چوب را سو ایتفاده کنندگان بنامیم.

 درصد مشارکت انتخابات در استان آذربایجان شرقی 50 تا 70 درصد است

پور محمدی به موضوع انتخابات هم پرداخت و خاطر نشان ساخت: درصد مشارکت انتخابات در استان آذربایجان شرقی ببین 50 تا 70 درصد متغیر است، نگران عدم مشارکت نیستیم ولی برای برگزاری انتخابات سالم تلاش می کنیم، پایین بودن میزان مشارکت ها همیشه به معنی عدم محبوبیت دولت ها نیست مجریان انتخاباتی باید نهایت بی طرفی خود را رعایت کنند و تعلق سیاسی خودر ا بروز ندهند.

انتهای پیام/

نظر شما