شناسهٔ خبر: 32910120 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر ارشاد:

ترخیص ۱۰ هزار تن کاغذ از گمرک تا دو هفته آینده

حدود ۱۰ هزار تن کاغذ‌هایی که در گمرکات وجود دارد حداکثر تا دو هفته آینده ترخیص می‌شود

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: با تاکید مقام معظم رهبری دو تصمیم در حوزه کاغذ گرفته شد که تصمیم اول این بود که تامین حدود 80 هزار تن کاغذ مطبوعات و نشر با همان ارز 4200 باشد و این تصمیم مبنای حوزه کاغذ را روشن کرد و قرار شد حدود 10 هزار تن کاغذ که در گمرکات هستند حداکثر تا دوهفته آینده ترخیص شود و حدود 30 هزار تن از کاغذهایی که در مسیر تامین ارز بودند و در مرحله ورود به کشور بودند، میسر شد.
<div id="video-display-embed-code_3507675"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2427216/3507675?width=350&height=250"></script></div>

وی با بیان اینکه ­بحث ارز 4200 یا نیمایی در اواخر سال برای کاغذ تلاطم هایی را در بازار کاغذ ایجاد کرد گفت: کاغذهایی که پس از عید وارد حوزه گمرکات شدند به دلیل روشن نبودن ارز نیمایی یا 4200 برای کاغذ ، معلق بودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکل کاغذ ،کاغذ هایی که در سال گذشته وارد شدند و عملا در بازار توزیع نشدند با تصمیم کمیته سه جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت جدی تری مورد بررسی قرار می گیرد.
صالحی افزود: مجموعه کسانی که ارز گرفته و کاغذ وارد نکرده اند و یا ارز گرفته و کاغذ وارد کرده اند اما سیستم توزیع شفافی ندارند و یا تخلف کرده اند نیز در این کمیته بررسی می شوند.
وی گفت: علاوه بر اینکه این کمیته با تخلفات برخورد می کند به نظر می رسد حجم کاغذ موجود در کشور آنقدر هست که به کمک مقدار کاغذی که از گمرک ترخیص می شود و کاغذی که در معرض ورود است، فضای بازار کاغذ در ماه های آینده بهتر باشد.

نظر شما