شناسهٔ خبر: 32909318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

براي حفظ برجام از هيچ اقدامي دريغ نخواهيم کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سفير آلمان در تهران گفت: آلمان همواره از توافق بين‌المللي برجام حمايت مي‌کند و براي بقاي آن از هيچ اقدامي دريغ نخواهد کرد.

به گزارش خانه ملت، ميکائيل کلور برشتولد امروز- چهارشنبه- در ديدار حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس و مدير کل امور بين‌الملل با اشاره به سياست‌هاي کشورش نسبت به برجام اظهار داشت: آلمان همواره از اين توافق بين‌المللي حمايت مي‌کند و براي بقاي آن از هيچ اقدامي دريغ نخواهد کرد.
سفير آلمان افزود: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود ميان دو کشور، آلمان از ارتقاء سطح روابط خود با جمهوري اسلامي ايران استقبال مي‌کند.
طرفين در اين ديدار در خصوص مباحث منطقه‌اي و بين‌المللي گفت وگو و تبادل نظر کردند و بر گسترش همکاري في‌مابين تاکيد کردند.
**تهران از تداوم رايزني ها با برلين حمايت مي کند
حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس و مدير کل امور بين‌الملل در ابتداي اين ديدار با اشاره به نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در منطقه و نيز جايگاه مهم آلمان در اروپا اظهار داشت: انجام رايزني‌هاي مستمر ميان مقامات دو کشور در تحکيم و تعميق روابط و همچنين در تسهيل و تسريع همکاري مفيد خواهد بود.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي از تداوم رايزني‌هاي في‌مابين با هدف اتخاذ گام هاي عملي حمايت مي‌کند.
اميرعبداللهيان در ادامه ضمن انتقاد از اجرايي نشدن کانال مالي مطرح شده و عدم اقدامات عملي از سوي کشورهاي اروپايي بيان کرد: INSTEX اگرچه گامي کوچک ولي به جلو بحساب مي‌آيد، اما تاخير در اجراي آن و همچنين عدم بهره‌مندي مردم ايران از مزاياي آن، در حاليکه جمهوري اسلامي ايران تعهدات برجامي خود را بطور کامل انجام داده است، بي اعتمادي فزاينده نسبت به اروپا را ميان مردم و دولتمردان تقويت کرده است.
دستيار ويژه رئيس مجلس با اشاره به حمايت سياسي کشورهاي اروپايي براي حفظ برجام تصريح کرد: تنها حمايت سياسي در حفظ برجام کافي نيست و اروپا بايد اقدامات عملي خود را بي وقفه آغاز و قدري از ديوار بي اعتمادي را ترميم کند.
وي خاطرنشان کرد: تاکنون ديپلماسي اروپا در مقابله با رفتار نادرست آمريکا بخوبي کار نکرده است.
سيام*3061**9121
انتهاي پيام /*

نظر شما