شناسهٔ خبر: 32906331 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران:

117 دستگاه ميني بوس آبان ماه به ناوگان حمل و نقل عمومي اضافه مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران از اضافه شدن 117 دستگاه ميني بوس به ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت در آبان ماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شهرنوشت، پيمان سنندجي در پاسخ به اين سوال که آيا خريد اتوبوس‌هاي دست دوم خارجي در شرايط فعلي مي‌تواند پاسخ مناسبي به نياز ناوگان اتوبوسراني باشد، بيان کرد: تا به امروز حدود 9 سال است که دولت به وظيفه خود در خصوص خريد اتوبوس جديد و اضافه کردن آن ها به ناوگان حمل و نقل درون شهري عمل نکرده است. در همين رابطه شرکت واحد اتوبوسراني تهران پيگيري‌هاي بسيار و مستمري براي نوسازي ناوگان تحت نظارت داشته است، اما در مقطع زماني حاضر، شركت‌هاي اتوبوس سازي داخلي با عدم استقبال و برنامه ريزي براي توليد، اقدامي براي اجراي گام اول انجام نداده است. به بياني ديگر شرکت هاي اتوبوس سازي داخلي تاکنون برنامه‌اي براي توليدات جديد نداشته‌اند.
وي با بيان اينکه در شرايط اقتصادي فعلي و همزمان با افزايش شديد قيمت انواع اتوبوس هاي درون شهري، امكان تأمين اتوبوس هاي نو از منابع داخلي و خارجي غير ممكن است، تصريح کرد: بي‌شک در اين راستا استفاده از اتوبوس‌هاي كاركرده که مسبوق به سابقه هستند جهت جلوگيري از بروز بحران در نظم حمل و نقل عمومي كلانشهرها پيشنهاد مي شود؛ کارکرد اتوبوس‌هاي دست دوم مدنظر کم تر از 5 سال است. همچنين قرارداد خريد 117 دستگاه ميني بوس جديد نيز بسته شده که در آبان ماه سال جاري شروع به کار خواهند کرد.
سنندجي افزود: لازم به ذكر است اتوبوس‌هاي كاركرده در بسياري از كشورها از لحاظ كيفيت ساخت، ميزان دودزايي و سطح استاندارد توليدي به مراتب مناسب تر از بسياري از اتوبوس‌هاي فرسوده هستند.
به گفته وي؛ محصولات توليدي خودروسازان داخلي عمدتاً از لحاظ كيفيت و خدمات پس از فروش از ضعف عمده‌اي برخوردار بوده و در سطح انتظارات ناوگان‌هاي حمل و نقل عمومي نيستند.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران در پايان در مورد نهايي شدن پيشنهاد خريد اتوبوس هاي دست دوم گفت: اتوبوسراني تهران ضمن ارائه طرح اوليه به مراجع ذيصلاح، منتظر جمع بندي نهايي اين پيشنهاد در جلسات تكميلي است.

نظر شما