شناسهٔ خبر: 32906253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاسخ شهردار شیراز به تذکرات نحوه جذب و به کارگیری نیرو در مجموعه شهرداری

شهردار شیراز در صحن علنی امروز شورای شهر به تذکرات اعضا در خصوص جذب نیرو در مجموعه شهرداری شیراز و تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر شیراز در خصوص جذب نیرو در مجموعه شهرداری شیراز اظهار داشت: تاکنون حداقل ۴ تذکر در رابطه با جذب نیرو در شهرداری شهر شیراز توسط اعضای شورا مطرح شده است که من با اشاره به برخی آمار و ارقام نتیجه‌گیری را به افکار عمومی واگذار می‌کنم.

وی با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر به مجموعه شهرداری شیراز وارد شدند، افزود: مجموعه نیرو‌هایی که در دوره جدید جذب شهرداری شیراز شدند به اضافه کارکنان قطار شهری و حراست به ۲۰۰ نفر می‌رسد که البته مسیر جذب آن‌ها از دوره قبل انجام شده است.

اسکندرپور ادامه داد: در سال ۹۰ تعداد ۱۷۷ نفر، سال ۹۱ تعداد ۴۰۳ نفر، سال ۹۲ یعنی سال آغاز به کار شورای چهارم طی ۶ ماه تعداد ۶۱۶ نفر، سال ۹۳ تعداد یک هزار و ۲۵۳ نفر، سال ۹۴ تعداد ۴۸۲ نفر، سال ۹۵ تعداد ۴۱۶ نفر و سال ۹۶ تعداد ۱۴۸ نفر به مجموعه شهرداری شیراز وارد شدند.

شهردار شیراز با بیان اینکه چرا دستگاه‌های نظارتی در دوره قبل مدیریت شهری شیراز نسبت به جذب نیرو در شهرداری حساسیت نشان نداده‌اند، گفت: وقتی شورا و شهرداری جدیدی روی کار می‌آید، نیرو‌های جدیدی نیز وارد مجموعه می‌شوند که بخشی از آن طبیعی است، اما بروز حساسیت‌های متفاوت غیر طبیعی است.

اسکندرپور تصریح کرد: در دوره مدیریت قبلی شهرداری شیراز ۳ هزار و ۵۸۸ نفر وارد مجموعه شهرداری شیراز شدند، اما تذاکراتی که به ما داده می‌شود این تصور را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که حجم زیادی از نیرو در مدیریت فعلی وارد مجموعه شهرداری شیراز شده‌اند.

وی بیان کرد: من برای تک تک همکارانی که در دوره قبل و فعلی وارد مجموعه شهرداری شدند احترام قائل هستم و آن‌ها را سرمایه جامعه و شهرداری می‌دانم، در کمال صداقت اعلام می‌کنم که وظیفه ما پیگیری وضعیت پرسنل شهرداری است.

اسکندرپور یادآور شد: دیوان عدالت اداری با امکان جذب ۵۰ هزار نیرو در شهرداری‌ها که سهم شیراز نیز ۸۰۰ نفر بود، مخالفت کرده است تا هرگونه جذب نیرو از طریق آزمون عمومی انجام گیرد، هفته آینده اصلاحیه آیین‌نامه استخدام نیرو‌های شهرداری در هیئت دولت مطرح و اصلاحاتی انجام می‌شود تا فرصت جدید برای جذب نیرو در شهرداری‌ها فراهم شود.

کمترین میزان تغییر کاربری باغات قصردشت در سال ۹۷

شهردار شیراز به موضوع تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا در فضای مجازی صحبت‌های زیادی در خصوص تغییر کاربری باغات مطرح می‌شود و کسانی هم که پیش از این در تغییر کاربری‌ها دخیل بودند، فضای مجازی را از اعداد و ارقام عجیب تغییر کاربری در دوره جدید، پر می‌کنند.

اسکندرپور ادامه داد: سال ۹۷ موفق‌ترین سال در حفاظت از باغات قصردشت بوده است و کمترین تغییر کاربری را نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم، سال گذشته ۳ هزار و ۱۳۶ متر مربع از باغات تغییر کاربری پیدا کردند.

وی با اشاره به میزان تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز طی ۷ سال گذشته ادامه داد: ۵۶ هزار و ۴۱۳ متر مربع در سال ۹۰، ۲۵ هزار و ۸۸۸ متر مربع در سال ۹۱، ۲۷ هزار و ۸۸۴ متر مربع در سال ۹۲، ۱۷ هزار و ۹۱۶ مترمربع در سال ۹۳، ۱۷ هزار و ۸۲۱ متر مربع در سال ۹۴، ۵۷ هزار و ۸۹۶ مترمربع در سال ۹۵، ۳۱ هزار و ۶۶۶ متر مربع در سال ۹۶ و ۳ هزار و ۱۳۶ مترمربع در سال ۹۷ از باغات قصردشت مورد تغییر کاربری قرار گرفته است.

شهردار شیراز تاکید کرد: شورا و شهرداری فعلی بر حفظ باغات تاکید داشته و آمار هم نشان دهنده کمترین تغییر کاربری در مدیریت فعلی شهری شیراز است.

افتتاح ۱۰ پروژه جدید در سال جاری

اسکندر پور تصریح کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با اعضای شورا برگزار شد، اعضا بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که حوزه مدیریت شهرداری و انتصاب مدیران حق قانونی شهردار است همان‌طور که حوزه قانون‌گذاری بر عهده شورا است، امیدوارم با همگرایی و همفکری در سال ۹۸ اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنیم؛ اسفند سال ۹۷ یکی از موفق‌ترین سال‌های درآمدی شهرداری بود که رکورد ۱۲ ساله را نیز زدیم بدون اینکه نیاز به تغییر کاربری آنچنانی داشته باشیم. این درآمد باعث شد تعهداتی که داشتیم انجام دهیم و در سال جاری ۱۰ پروژه درجه یک را در هفته دولت و دهه فجر به سامان می‌رسانیم که جزئیات آن را در جلسات آینده اعلام خواهم کرد.
انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما