شناسهٔ خبر: 32903032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس وقف سني عراق: امت اسلام جلوي تجاوزگري آمريکا عليه ايران بايستد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – رييس ديوان اوقاف اهل سنت عراق در واکنش به سياست هاي آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد که آمريکا هويت وجودي امت اسلام را هدف قرار داده است و امت اسلامي بايد جلوي تجاوزگري جديد آمريکا بايستد.

«شيخ عبداللطيف الهميم» روز چهارشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا گفت که آمريکا با سياست تجاوزگري خود، دين، تمدن، هويت وجودي و تاريخ و آينده امت اسلامي را هدف قرار داده است.
الهميم که جزو صاحب نظران حوزه معارف اسلامي در عراق و داراي چندين تاليف در اين حوزه است، تاکيد کرد که در برابر سياست هاي تجاوزگر آمريکا نه فقط عراق بلکه از همه امت اسلامي انتظار مي رود که در برابر هر گونه تجاوزگري عليه همه کشورهاي عربي و اسلامي بايستند.
وي ادامه داد که همه اين تحولات که در خاورميانه و جهان اسلام اتفاق مي افتد، پروژه اي است که هدفش، بي اثر کردن قويترين عناصر و بازيگران جهان اسلام و دور کردن بازيگران منطقه اي، از معادله و موازنه قدرت در برابر رژيم اشغالگر اسراييل است.
الهميم با بيان اينکه اين پروژه، يک طراحي صهيونيستي است، گفت طبق اين پروژه توانستند که عراق، سوريه و ليبي را از موازنه قدرت در منطقه خارج کردند و تلاش مي کنند که مصر را نيز از اين بازي خارج کنند.
وي سياست هاي خصمانه آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران را نيز در راستاي اين پروژه صهيونيستي دانست و گفت که اين پروژه همچنان تا خارج کردن همه بازيگران منطقه اي از بازي موازنه قدرت در منطقه ادامه خواهد داشت.
رييس ديوان اوقاف اهل سنت عراق تاکيد کرد که بر همين اساس همه امت اسلامي بايد جلوي اين تجاوزگري جديد آمريکا بايستند.
شيخ «عبدالطيف الهميم» رييس ديوان اوقاف اهل سنت عراق ديماه گذشته نيز در ديدار با وزير خارجه کشورمان، دفاع از جمهوري اسلامي ايران در مقابل تحريم هاي ظالمانه آمريکا را واجب شرعي خوانده بود.
وي سال گذشته و همزمان با خروج يکجانبه آمريکا از برجام و آغاز دوباره تحريم هاي غير قانوني عليه ملت ايران، در بيانيه اي اقدامات خصمانه آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران را محکوم و تاکيد کرده بود که مخالفت با اين اقدامات، برخاسته از مباني ديني، انساني و اخلاقي است.
وي گفته بود که مجازات جمعي و آسيب رساندن به ملت ها برخلاف مباني ديني، انساني و اخلاقي است و بر همين اساس ديوان اوقاف اهل سنت عراق با اقدامات خصمانه آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران مخالف است و آن را محکوم مي کند.
وي اقدامات خصمانه آمريکا عليه ايران را بهانه و توجيهي براي اجراي پاره اي سناريوها و مقدمه اي براي جنگ جديد در منطقه دانسته و خاطرنشان کرده بود که دونالد ترامپ رييس جمهور امريکا به دنبال فروپاشي منطقه خاورميانه و از بين بردن هويت آن و فرو بردن منطقه در باتلاقي از خون است.
خاورم *6*353*380*
انتهاي پيام /*

نظر شما