شناسهٔ خبر: 32899670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آغاز به کار جشنواره فیلم کن 2019/ زامبی‌ها روی فرش قرمز

شب پیش با حضور بازیگران فیلم جدید جیم جارموش که درباره زامبی‌ها ساخته شده، هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن کار خود را شروع کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

بیل موری، آدام درایور و سلنا گومز از جمله بازیگران فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» جیم جارموش بودند که شب پیش بیرون کاخ جشنواره روی فرش قرمز رفتند و جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ را شروع کردند.

البته این‌ها تنها نام‌های بزرگی نبودند که در برابر دوربین عکاسان و هواداران سینما قرار گرفتند و خاویر باردم، ال فانینگ، تیلدا سوینتون نیز از جمله بازیگرانی بودند که در شب نخست افتتاحیه در برابر جمع مشتاق حاضر شدند.

مراسم شب افتتاحیه با حضور ادوارد بیِر به‌عنوان مجری برگزار شد و او بار دیگر درباره نبودن نتفلیکس در جشنواره صحبت کرد و گفت باید بشود فیلم سینمایی را در سینما دید و همین علت نبودن این کمپانی بزرگ فیلمسازی در جشنواره کن است.

در این افتتاحیه آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان برنده اسکار برای «بردمن» و «بازگشته از گور» نیز روی صحنه رفت و قدرت آزادی‌بخش سینما را تحسین کرد و افزود: داستان‌ها و ایده‌ها می‌توانند زندگی‌ها را عوض کنند. این تجربه مشترک زیباست.

روی صحنه یک صندلی خالی به یاد آنیس واردا بانوی فقید سینمای فرانسه که به تازگی فوت شد جای داشت که رویش نام وی نوشته شده بود.

جشنواره فیلم کن کارش را با نمایش فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» ساخته جیم جارموش آغاز کرد.

از این فیلم به نوعی به عنوان فیلمی ضد ترامپ یاد شده زیرا زامبی‌ها بر اثر تغییرات آب و هوایی ایجاد شده‌اند و در عین حال به شعار «آمریکا را بزرگ می‌کنیم» با شعار «آمریکا را دوباره سفید می‌کنیم» ارجاع داده است.

امسال گرچه کارگردان‌های آمریکایی جایگاه زیادی در کن ندارند، ولی کن بار دیگر به قول خودش برای تمرکز بر کارگردان‌های دیگر کشورها وفادار بوده و پدرو آلمادوار با فیلم زندگینامه‌ای خود با عنوان «رنج و افتخار»، برادران داردن بلژیکی با فیلم «احمد جوان» و آرنو دپلشن کارگردان فرانسوی با فیلم «اوه مرسی!» در جشنواره حاضر خواهند بود.

هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن که از دیشب کارش را شروع کرد تا ۲۵ ماه می به کار خود ادامه می‌دهد.

 

نظر شما