شناسهٔ خبر: 32899387 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سلام به جام و وداع با لیگ برتر فوتبال

سرانجام قطارهجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور به ایستگاه سی ام و پایانی رسید تا تیم های قهرمان و سقوط کننده به لیگ دسته یک مشخص شوند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حساسیت این دوره از رقابت های لیگ سبب شده تا سرنوشت تیم صاحب جام قهرمانی در هفته آخر تعیین شود. قطعا یکی از تیم های پرسپولیس یا سپاهان قهرمان این دوره از رقابت های لیگ خواهند شد. تیم های استقلال تهران، پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز نیز از گزینه های کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند تا رقابت حساس آنها با حریفان، تنور لیگ را همچنان داغ نگه دارد. همچنین در انتهای جدول رده بندی نیز بعد از تیم استقلال خوزستان که سقوطش به لیگ یک قطعی شده، تیم های سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان رقابت تنگاتنگی برای بقاء دارند.

**پارس جنوبی جم - پرسپولیس تهران
حساسترین دیدار هفته سی ام مصاف پارس جنوبی جم و پرسپولیس است تا سازمان لیگ فوتبال یکی از دو جام قهرمانی را به شهر جم بیاورد.
جمی ها در هفته پانزدهم لیگ برتربا نتیجه 3 بر یک مغلوب پرسپولیس شدند. در دیدار پیش رو نیز هرچند پیروزی یا شکست آنها برابر پرسپولیس تاثیری در کسب سهیمه آسیا یا سقوط پارس جنوبی جم به لیگ یک ندارد ولی جمی ها گفته اند برای دفاع از حیثیت خود به میدان می روند.
«مهدی تارتار» سرمربی تیم پارس جنوبی جم پیش از این گفته بود تیم ما با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کرد ولی بدون توجه به حساسیت‌های ایجاد شده تلاش می کنیم با موفقیت از زمین خارج شویم. زیرا شرافت خود را به هیچ چیزی نمی فروشیم.
در طرف مقابل پرسپولیس است که برای هت تریک قهرمانی با هدایت «برانکو ایوانکوویچ» به میدان می رود. سرخپوشان در صورت پیروزی سپاهان برابر استقلال خوزستان باید حداقل یک امتیاز از مصاف خود با جمی های کسب کنند. در غیر این صورت و شکست آنها برابر پارس جنوبی جم و پیروزی سپاهان برابر استقلال خوزستان، جام قهرمانی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به پرواز در می آید. زیرا تفاضل گل تیم اصفهانی بهتر از پرسپولیس است.

**سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان
شاگردان «امیر قلعه نویی» سرمربی تیم سپاهان برابر تیم استقلال خوزستان که به لیگ یک سقوط کرده است قطعا کار سختی ندارند. زرد پوشان اصفهانی برای کسب 3 امتیاز در شهر خود انگیزه بالایی دارند و امیدوارند با برد برابر تیم خوزستانی و برتری پارس جنوبی جم مقابل پرسپولیس، قهرمان این دوره از رقابت های لیگ شوند. زیرا قابل پیشبینی نبودن رقابت های فوتبال به زیبایی آن افزوده است.
استقلال خوزستان نیز با 12 امتیاز به انتهای جدول رده بندی تکیه زده و قهرمان لیگ پانزدهم را باید فصل آینده در لیگ یک ببینیم. اما این باشگاه اعلام کرده همچنان به تیم داری خود ادامه می دهد و تلاش می کنند تا بار دیگر به لیگ برتر بازگردند. «سید محمد علوی» سرمربی تیم خوزستانی و شاگردانش برای دیدار پیش رو قصد دارند از آبروی فوتبال اهواز دفاع کنند تا عدالت و شرافت در روز آخر بازی ها رعایت شود.

**استقلال تهران - سپیدرود رشت
این دیدار نیز برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. آبی پوشان تهرانی با شکست برابر پدیده مشهد و تساوی مقابل صنعت نفت آبادن، فرصت رسیدن به قهرمانی را از دست دادند. حال آنها برای کسب سهیمه لیگ قهرمانان آسیا ناگزیرند برابر تیم سپیدرود به برتری برسند که خود این تیم شمالی برای بقاء در لیگ برتر فقط باید مقابل استقلال پیروز شود.
«فرهاد مجیدی» سرمربی استقلال که در دیدار برابر صنعت نفت آبادان از سوی داور اخراج شد در آخرین دیدار فصل روی نیمکت نخواهد نشست. از طرفی مشکلات مالی باشگاه استقلال و عدم پرداخت مطالبات سبب شده تا یک جلسه از تمرینات آنها به دلیل اعتصاب بازیکنان برگزار نشود.
این در حالی است که شاگردان «نادردست نشان» سرمربی تیم شمالی برای بقاء در لیگ برتر حتما باید در مصاف با استقلال پیروز شوند و امیدوار باشند که نفت مسجد سلیمان رقیب آنها نیز در دیگر دیدار همزمان برابر ذوب آهن مغلوب می شود. با این حال جدال دو تیم بالا و پایین جدول رده بندی به زیبایی این دیدار خواهد افزود.

**ماشین سازی تبریز - پدیده مشهد
ماشین سازی هرچند در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد و از سقوط به لیگ یک گریخته، ولی شاگردان «رضا مهاجری» سرمربی این تیم توانسته اند یقه خیلی از تیم های بزرگ را در لیگ بگیرند. پیروزی مقابل پرسپولیس تا دقیقه 81 که با ضربه پنالتی «علی علیپور» به تساوی منجر شد، برتری مقابل پارس جنوبی جم و پیروزی سخت استقلال مقابل این تیم با یک گل از جمله نتایج خوب تیم تبریزی است.
اما پدیده باید در برابر تیم خوب ماشین سازی فقط به پیروزی برسد تا شاید با لغزش رقبا امیدوار به کسب سهیمه لیگ قهرمانان شود. پدیده در هفته های پایانی لیگ موفق شد برابرتیم های استقلال و سایپا به برتری برسد و مقابل سپاهان به تساوی رضایت داد تا «یحیی گل محمدی» و شاگردان او برای کسب سهیمه شانس داشته باشند.

**فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز
تیم فولاد که در میانه جدول رده بندی قرار دارد پیروزی، باخت یا تساوی برابر تراکتورسازی برای آنها بی اهمیت است. در مقابل تیم تراکتورسازی که اکنون در رده چهارم است مصاف سختی با تیم «افشین قطبی» سرمربی فولاد دارد تا آنها نیز در صورت پیروزی و ناکامی رقبا امیدوار به کسب سهیه شوند.
این در حالی است که «لوسیانو پریرا» مهاجم فولاد با 14 گل زده و «آنتونی استوکس» مهاجم تراکتورسازی با 11 گلی که به ثمر رسانده جزء بهترین گلزنان لیگ هستند که این می تواند جدال دو تیم را جذاب کند.

**نفت مسجد سلیمان - ذوب آهن اصفهان
مصاف این دو تیم نیز برای نفتی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در صورت شکست یا تساوی برابر ذوب آهن و پیروزی سپیدرود مقابل استقلال تهران، این تیم نفت مسجد سلیمان است که دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک خواهد بود.
با این حال «فیروز کریمی» سرمربی نفت راه و رسم موفقیت در بازی ها بزرگ را می داند و او و شاگردانش می خواهند در لیگ برتر ماندنی شوند.
در طرف مقابل «علیرضا منصوریان» سرمربی ذوب آهن است که بر اسب موفقیت و پیروزی سوار است و تیمش این روزها در ایران و آسیا نتایج قابل قبولی می گیرد. ذوبی ها 11 هفته است که هنوز نباخته اند و در 3 دیدار گذشته خود نیز پیروز شدند. این شکست ناپذیری تیم اصفهانی در آسیا نیز ادامه دارد تا آنها در گروه A لیگ قهرمانان آسیا بدون شکست در صدر بایستند.
قطعا شاگردان منصوریان به دنبال ادامه روند پیروزی های خود هستند تا پاره کردن نوار این موفقیت توسط تیم نفت سخت جلوه کند.
در سایر دیدارها که نتایج آنها تاثیری در قهرمانی، کسب سهیمه یا سقوط به لیگ یک ندارد سایپا به مصاف صنعت نفت آبادان می رود و نساجی مازندران میزبان پیکان است.
همه این رقابت ها در هفته پایانی به صورت همزمان ساعت 21 و 30 دقیقه فردا ( پنجشنبه) برگزار می شود.
**جدول رده بندی:
1- پرسپولیس(58 امتیاز)
2- سپاهان (55 امتیاز)
3- استقلال تهران (54 امتیاز)
4- پدیده مشهد(53 امتیاز)
5- تراکتورسازی تبریز(51 امتیاز)
6- ذوب آهن (39 امتیاز)
7- سایپا (38 امتیاز)
8 - فولاد خوزستان (37 امتیاز)
9- پیکان تهران (35 امتیاز)
10- صنعت نفت آبادان (34 امتیاز)
11- نساجی مازندران(33 امتیاز)
12- پارس جنوبی جم (30 امتیاز)
13-ماشین سازی تبریز (29 امتیاز)
14- نفت مسجد سلیمان (21 امتیاز)
15 –سپیدرود رشت (20 امتیاز)
16 – استقلال خوزستان(12 امتیاز)

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما