شناسهٔ خبر: 32898566 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش برای کاهش قیمت نفت با حضور ناوها و جنگنده‌های آمریکا ممکن نیست/ با ایجاد ناامنی و افزایش قیمت، مصرف کننده و تولیدکننده با هم ضرر می‌کنند

یک نماینده مجلس گفت: تمام تلاش آمریکا این است که با افزایش تولید، قیمت نفت را پایین نگه دارند اما در صورتی که دامنه جنگ یمن به جاهای دیگر کشیده شود با کاهش تولید و افزایش قیمت نفت مواجه می‌شویم که این به نفع مصرف کنندگان، غرب و آمریکا نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به حضور ناوهای آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه اظهار داشت: این اقدامات و احساس ناامنی در منطقه روی اقتصاد، سیاست و روابط کشورها تاثیر منفی دارد بخصوص در کشورهایی که طرف قرارداد با آمریکا هستند و ناوها و هواپیماهای ایالات متحده در آنجا مستقر هستند، این کشورها بشدت درگیر تغییر فضا در منطقه می‌شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تلاش برای کاهش قیمت نفت با حضور ناوها و جنگنده‌های آمریکا ممکن نیست، خاطرنشان کرد: قطعا احساس ناامنی می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت شود و چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند باعث اختلال در رفت و آمد در مسیرهای عبوری نفت‌کش‌ها و در نتیجه موجب کاهش تولید می‌شود.

وی یادآور شد: اگر دامنه جنگ یمن به جاهای دیگر کشیده شود ممکن است با کاهش تولید و افزایش قیمت نفت مواجه شویم و این به نفع مصرف کنندگان، غرب و آمریکا نخواهد بود.

یوسفیان ملا همچنین با بیان اینکه تحت تاثیر قرار گرفتن امنیت حمل و نقل و تولید، قیمت‌ها را صعودی می‌کند، گفت: تمام تلاش این است که با افزایش تولید قیمت نفت را پایین نگه دارند اما اگر  همین احساس ناامنی تبدیل به ناامنی در منطقه شود قطعا مشکلاتی برای کشورهای صادرکننده و مصرف کننده خواهد داشت و همه ضرر می‌کنند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت نفت به نفع فروشندگان هم نیست چرا که فروشنده نیز باید برخی کالاها را برای تداوم تولید وارد کند بنابراین همه تحت الشعاع قرار می‌گیرند.

نظر شما