شناسهٔ خبر: 32894869 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دست‌کم به ۲۰.۰۰۰ خانه در سیل خوزستان خسارت وارد شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود که برآورد خسارت سیل به منازل روستایی استان به بیش از ۲۰ هزار واحد افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

مسعود انصاریان روز سه شنبه در کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد، بیان داشت: بنیاد مسکن متولی ثبت و بررسی خسارت روستائیان در بخش‌های معیشتی (لوازم منزل) و آسیب وارد شده به واحدهای مسکونی است.

وی تصریح کرد: تاکنون در بخش معیشتی تعداد چهار هزار و ۸۹۵ خانوار روستایی مشمول دریافت خسارت شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۸۰ نفر در سامانه سجام ثبت نام شده اند.

این عضو قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان داشت: تا امروز تعداد ۱۷ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۷ خانه تخریبی و ۱۰ هزار و ۶۰۶ واحد دیگر تعمیری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با تاکید بر اینکه این آمار رو به افزایش است، گفت: همچنان مناطقی از استان درگیر موضوع سیلاب هستند که امکان انجام برآوردها به طور کامل فراهم نشده است.

تسهیل در شیوه پرداخت خسارت‌ها
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان همچنین در این نشست با تاکید بر اینکه خسارت منازل و زمین‌های کشاورزی باید به صورت جامع برای همه مناطق سیل زده درنظر گرفته شود، گفت: استان خوزستان از اواخر آذر ماه سال گذشته درگیر سیلاب بوده که موجب شد شهرهای شمالی و شمال شرق استان نیز درگیر این موضوع شوند.
کیامرث حاجی زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در شهرستان‌هایی مانند مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، ایذه در مناطق شهری و روستایی و پس از آن هم در شهرستان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب مثل دزفول، شوش، گتوند، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، کارون، اهواز، باوی، شادگان، آبادان و خرمشهر شاهد سیلاب بودیم و حتی بعضی از روستاهای استان در اندیمشک و باغملک نیز با مشکلاتی مواجه شدند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: دستگاه‌های متولی هر چه سریعتر نسبت به پرداخت خسارات اقدام کنند و در این زمینه تلاش کنیم که حقوق افراد سیل زده ضایع نشود لذا دستگاه‌های متولی شیوه پرداخت خسارات را برای مردم تسهیل کنند.

۶۰۲۳۱

نظر شما