شناسهٔ خبر: 32894506 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

انصارالله:

حمله به تاسیسات حساس امارات بعید نیست

صاحب‌خبر -

سخنگوی جنبش انصارالله ساعاتی پس از حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی سعودی به ابوظبی هشدار داد که «هدف قرار گرفتن تاسیسات حساس امارات بعید نیست».

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن عصر سه‌شنبه ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن خط لوله انتقال نفت عربستان سعودی گفت که «باید به ادامه تجاوزات دشمنان پاسخ داد».

عبدالسلام افزود: «ما وارد یک مرحله راهبردی می‌شویم و مرحله جدیدی از تشدید حملات علیه دشمن سعودی را آغاز می‌کنیم».

وی گفت:«ما هرگز نخواهیم پذیرفت که حمله به ملت یمن بدون پاسخ بماند و به متجاوزان می‌گوییم که منتظر پاسخ بیشتر باشند».

سخنگوی جنبش انصارالله با اشاره به عملیات پهپادی صبح امروز یمن به تاسیسات نفتی سعودی اظهار داشت که «این ضربه‌ای به عربستان سعودی در عمق خاک این کشور بود».

عبدالسلام امارات - عضو اصلی ائتلاف عربی علیه یمن - را تهدید کرد و گفت که «هدف قرار گرفتن اماکن و تاسیسات حساس امارات را بعید نمی‌دانیم».

پس از آنکه دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو با پهپاد هدف قرار گرفت، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 1.06 دلار افزایش 71.29 دلار معامله شد. نفت خام امریکا نیز با 81 سنت افزایش 61.85 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد (جزئیات بیشتر).

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه‌شنبه‌ در سخنانی با اشاره به حملات پهپادی امروز ارتش یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت که این «عملیات منحصر به فرد» در واکنش به ادامه جنایات ائتلاف سعودی و محاصره یمن صورت گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت که «با هفت پهپاد، ایستگاه پمپاژ نفت عربستان در نزدیکی منطقه ینبع را هدف قرار دادیم که به دنبال آن، فرآیند انتقال نفت به طور کامل متوقف شد».

وی با تاکید بر «پایبندی نیروهای یمنی در هدف قرار دادن تاسیسات راهبردی و مناطق نظامی دشمن و نه اهداف غیرنظامی»، گفت که «قادریم عملیات‌هایی را در سطح گسترده‌تر در عمق خاک کشورهای متجاوز انجام دهیم».

«ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار داده اما تاکنون نتوانسته به اهداف اعلام شده خود در ابتدای جنگ برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما