شناسهٔ خبر: 32889760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شکسته شدن سد امند در شهرستان هریس / جاری شدن سیل+ عکس و فیلم

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی، گفت: به دنبال شکستن سد امند در شهرستان هریس با توجه به لایروبی‌های انجام شده در ماه‌های اخیر اتفاق خاصی نیفتاده و سیل تنها خودرویی را که در مسیر قرار داشته واژگون کرده است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگر فارس در تبریز در رابطه با موضوع حادثه سد امند شهرستان هریس با بیان اینکه طی این حادثه با توجه به لایروبی‌های انجام شده در ماه‌های اخیر اتفاق خاصی نیفتاده و سیل تنها خودرویی را که در مسیر قرار داشته واژگون کرده است اظهار داشت: در روستاها هم خسارت چندانی نداشته و هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در منازل روستایی اتفاق نیفتاده و از مسیر لایروبی شده عبور کرده است.

وی افزود: البته 21 اردیبهشت به دهیاری و شورای اسلامی روستا در خصوص احتمال شکستگی سد هشدار داده‌شده بود.

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی بابیان اینکه سد خاکی امند در سال 60 توسط جهاد سازندگی احداث‌شده بود، خاطرنشان کرد: در گذشته به دلیل بارندگی کم آب آن‌چنانی پشت سد ذخیره نشده بود اما در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش بارندگی‌ها اهالی روستا به‌صورت خودسرانه و غیراستاندارد و غیرمجاز برای ذخیره بیشتر آب، اقدام به دپوی خاک بر روی دیواره سد کرده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع آب به‌مرور نفوذ کرده و به تاج سد فشار آورده و باعث شکسته شدن سد شده است.

هنربر اضافه کرد: با توجه به لایروبی‌های انجام‌شده مشکل خاصی پیش نیامده و سیل از داخل روستا بدون هیچ خسارتی عبور کرده و البته نیروهای جهاد و بخشداری و فرمانداری و آب منطقه‌ای و هلال‌احمر در منطقه حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام/60025/ق

نظر شما