شناسهٔ خبر: 32888171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فراخوان پذیرش دانشجوی پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نخستین فراخوان جذب دانشجوی پسادکتری داخل دانشگاه سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: این فراخوان در ۱۱ فیلد تحقیقاتی و با حمایت مالی این معاونت منتشر شده است و داوطلبان واجد شرایط تا ۲۳ خرداد مهلت دارند نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی اقدام کنند.

دکتر محسن تفقدی افزود: ترکیبات گیاهی و اثرات بیولوژیک، اتولارینگولوژی، بررسی بیولوژیکی روغن دانه انار و فرم نانو کپسوله آن، فیزیولوژی و فارماکولوِژی، گیاهان داروئی، التهاب و سم شناسی، فیزیولوژی اندوکرین، سرطان، تشخیص های مولکولی و بیوشیمیایی و درمان های نوین و ...، کارآزمایی بالینی در زمینه بیماری های قلبی و متابولیک - طراحی و مطالعه داروهای بیماری های قلبی و متابولیک، نوروفارماکولوژی و علوم اعصاب، مهندسی بافت و سلول درمانی، بیوشیمی، تولید و ارزیابی پروتیین های ضد میکروبی از جمله فیلدهای تحقیقاتی این فراخوان محسوب می شود.

وی ادامه داد: داشتن مدرك دكتري تخصصي (Ph.D.) مورد قبول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري كه بيش از یکسال از تاريخ اتمام تعهدات قانونی و یا سه سال از تاریخ اخذ مدرك Ph.D. نگذشته باشد، داشتن حداقل سه مقاله اصیل علمي پژوهشی دارایDOI   و نمایه شده ISI بعد از تاریخ شروع به تحصیل به عنوان دانشجوی Ph.D و به عنوان نویسنده اول یا مسوول، برخورداري از صلاحيت‌هاي عمومي و عدم منع قانوني برای فعالیت به عنوان دانشجو و انتخاب یکی از اساتید واجد شرایط جدول اعلام نیاز از جمله شرایط پذیرش داوطلبان به شمار می رود.

دوره پسادكتري دوره‌اي است موقت و معين (حداقل يك سال و حداكثر دو سال) كه براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي به منظور ارتقاي مهارت‌هاي تخصصي و ضرورت‌ تحقيقات مستقل برای متقاضی گذراندن این دوره و در حوزه مرتبط با تخصص وي ايجاد مي‌شود.

نظر شما