شناسهٔ خبر: 32885977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

71620

یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مدیران اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس مشروح تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

بیت الله عبداللهی نماینده اهر و هریس به وزیر راه و شهرسازی: چرا مشکلات تعاونی‌های مسکن و مسکن مهر در اهر و هریس حل نمی‌شود.

محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان به وزیر جهاد کشاورزی: قنوات متعددی در حادثه سیل اخیر در شهر کرمان آسیب دیده اند اقدام لازم و فوری برای احیای آنها احساس می‌شود. به وزیر ورزش و جوانان: چرا جایزه و مدارک تشویق قهرمانان پارالمپیک پرداخت نشده و تبعیض قائل شدید.

نبی هزار جریبی نماینده گرگان به رئیس جمهور: تعویق سه ماه کنکور سراسری در راستای حمایت از جوانان مناطق سیل زده کشور. به وزیر راه و شهرسازی: تشکر از مدیر کل و پرسنل راهداری و حمل و نقل گلستان در زمان سیل و بعد از آن در استان گلستان.

شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی: چرا پس از چهل سال هنوز بنگاه‌های تأمین اجتماعی در اورامانات ایجاد نشده است؟ چه کسی مدافع حق و حقوق مردم این منطقه است. بی توجهی مدیران تأمین اجتماعی به ارائه خدمات صادقانه به مردم منطقه اورامانات و برخورد نامناسب با ارباب رجوع. به وزیر راه و شهرسازی: اصلاح نقاط حادثه خیز راههای مواصلاتی اورامانات یک ضرورت است چرا به وعده و قول‌هایی که می‌دهید عمل نمی‌کنید؟ آیا جان انسان‌ها برای شما و مجموعه وزارت خانه مهم نیست شما باید در دادگاه انسانیت جوابگو باشید.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد به رئیس جمهور: با توجه به ضرورت پویایی علمی در مدارس و اهمیت ادامه تحصیل در جامعه معلمان و فرهنگیان لزوم پیگیری و اقدامات لازم جهت پذیرش مدرک تحصیلی معلمان و ثبت آخرین مدرک تحصیلی در حکم کارگزینی آنها احساس می‌شود. لزوم توجه به مشکلات درمانی خانواده‌های شهدا و جانبازان و پیگیری جهت پرداخت و تسویه قراردادهای بیمه دی با پزشکان و داروسازان سطح کشور.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر به وزیر جهاد کشاورزی: هجوم ملخ‌ها به کشور را مدیریت کنید. اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت و کنترل ملخ‌ها به کشور کافی نیست.

شکور پورحسین نماینده پارس آباد به وزیر جهاد کشاورزی: توجه به خرید قیمت تضمینی سیر کشاورزان بیله سوار.

سید تقی کبیری نماینده خوی به وزیر آموزش و پرورش: چرا اقدام جدی و به موقع برای پرداخت حقوق‌های بازنشستگان فرهنگی نمی‌شود؟ به رئیس جمهور: علت تأخیر در همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان چیست؟

نصرالله پژمان فر نماینده مشهد و کلات به وزیر ورزش و جوانان: چرا تهمیدات قانونی لازم در خصوص نحوه تقسیم درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش برنامه‌های ورزشی توسط وزارت ورزش و جوانان صورت نمی‌گیرد. به وزیر جهاد کشاورزی: چرا وزارت جهاد به عنوان متولی اجرای قانون تمرکز و حمایت از حقوق کشاورزان برخی مسئولیت‌های قانونی خود را در زمینه تنظیم بازار کالاهای اساسی به وزارت صمت واگذار کرده و موجب بروز تشتت مسئولیتی و ناهماهنگی در بازار شده است. به وزیر راه و شهرسازی: نظام سلطه و در رأس آن آمریکا از تلاش برای تضعیف جمهوری اسلامی دست برنخواهد داشت. پیش بینی می‌شود روند افزایش حمایت‌های سیاسی غرب از مسیرهای ترانزیت به جز مسیر جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کند و کشورهای منطقه نیز از این پروژه‌ها حمایت مالی داشته باشند چرا وزارت راه و شهرسازی نسبت به توسعه زیرساخت‌های ترانزیت در کشورهای ترکمنستان، و کشورهای آسیای میانه اقدام جدی نکرده است.

منصور مرادی نماینده مریوان به رئیس جمهور: دلیل عدم توجه به جاده‌های مرگ استان کردستان به خصوص شهرستان‌های مریوان چیست؟

محسن بیگلری و سه نفر دیگر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: شما که در مدت هشت ماه توان انتخاب یک مدیر کل برای اداره راه و شهرسازی کردستان را ندارید ما چه امیدی به حل مشکل جاده‌های کردستان که تبدیل به قتلگاه شدند داشته باشیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت ایجاد سالن اعلام بار جهت عدم تضعیف حقوق رانندگان کامیون و حذف دلالان از این قیمت بارگذاری. احداث ایستگاه قطار سریع السیر تهران اصفهان در بخش میمه و ایجاد یک دهنه پل برای اهالی این منطقه یک ضرورت است. عدم انجام آن موجب نارضایتی عمومی می‌شود. به وزارت بهداشت و درمان: ضمن تشکر از مواضع شفاف و صریح جناب عالی در خصوص مبارزه با رانت و فساد در حوزه دارو لازم است ضمن عملیاتی کردن وعده‌های داده شده نتیجه آن را به مردم گزارش کنید. به وزیر جهاد کشاورزی: در حالی که قیمت خرید تضمینی گندم را ۱,۷۵۰ تومان اعلام کرده اید در بازار آزاد ۲,۲۰۰ تومان خریداری می‌شود. لازم است قیمت خرید تضمینی به نحوی تنظیم شود که منافع کشاورزان تأمین شود. به وزیر اقتصاد: در پاسخ تذکر نمایندگان مردم رسماً اعلام می‌کنید که شرکت صنایع شیمیایی دام در لیست واگذاری به بخش خصوصی نیست ولی در عمل مراحل واگذاری را به صورت مبهم دنبال می‌کنید. علت این پنهان کاری‌ها چیست منافع چه کسانی در این واگذاری‌ها قرار دارند.

سید ناصر موسوی لارگانی به رئیس جمهور: لزوم بررسی دقیق روند برگزاری مراسم افطاری در سفارت انگلستان با حضور مسؤولین دولتی و اعلام نام مدیران حاضر در این جلسه به مردم و همچنین برخورد قاطع با این مدیران بی بصیرت. علت گرانی افسار گسیخته کالاهای اساسی از قبیل مرغ، گوشت، میوه، پیاز و ماکارونی چیست؟ به وزیر اقتصاد: لزوم حل بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده‌های شهدا توسط شرکت بیمه دی با توجه به نارضایتی شدید بیمه شدگان عزیز.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری به رئیس جمهور: تأمین اعتبار برای جبران بخشی از خسارات سیل زدگان استان مازندران.

انتهای پیام

نظر شما