شناسهٔ خبر: 32885073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

معاون اوباما: فیس‌بوک تجزیه شود

صاحب‌خبر -

جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای از تجزیه فیس بوک پشتیبانی کرده است. قبل از او الیزابت وارن و کامالا هریس، سناتورهای حزب دموکرات نیز از این اقدام پشتیبانی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا و کاندیدای نامزدی ریاست جمهوری این کشور در ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد با تجزیه فیس‌بوک موافق است.

این امر در حقیقت نشان از تردیدهای بسیاری است که مقامات سیاسی نسبت به قدرت عظیم شرکت‌های فناوری دارند.

او در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس درباره تجزیه شرکت‌های فناوری مانند فیس‌بوک، آمازون یا گوگل اعلام کرد که با این روند موافق است. بایدن در این باره گفت: تصور می‌کنم ما به اندازه کافی روی اقدامات آنتی تراست (ضد انحصاری) تمرکز نمی‌کنیم. در حقیقت معتقدم باید این مسئله را به دقت بررسی کنیم.

البته بایدن در ادامه سخنانش گفت هنوز برای صدور رأی نهایی در این باره زود است.

این در حالی است که در اصل الیزابت وارن نماینده دموکرات ایالت ماساچوست طرح تجزیه فیس‌بوک را ارائه کرده است. او یکی از کاندیداهای احتمالی نامزد ریاست جمهوری آمریکا در حزب دموکرات است که از تجزیه فیس‌بوک پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر روز گذشته سناتور کامالا هریس نیز در مصاحبه با سی ان ان از ایده تجزیه فیس‌بوک پشتیبانی کرده بود. هریس نیز یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی نامزد ریاست جمهوری در حزب دموکرات است.

تمامی این اظهار نظرها حاکی از آن است که فیس‌بوک به یک نقطه حساس برای نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تبدیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما