شناسهٔ خبر: 32878723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ماجرای عروسی بی‌شام و کم‌تر از ۳ ساعت در نقده چیست؟

فارس نوشت: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نقده با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر دستور امام جمعه نقده و سرپرست اداره ارشاد این شهرستان مبنی بر برگزاری عروسی‌ها در کمتر از سه ساعت و پرهیز از شام دادن در آن گفت: این موضوع به این شکل صحت ندارد و شیطنت رسانه‌ای است.

صاحب‌خبر -

ژیلا سرهنگی با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر دستور  امام جمعه نقده و سرپرست اداره ارشاد این شهرستان مبنی بر برگزاری عروسی‌ها در کمتر از سه ساعت و پرهیز از شام دادن در آن اظهار کرد: این موضوع به این شکل صحت ندارد چون در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در آن تمامی اعضاء حضور داشتند مصوب شد که مراسمات عروسی پیش از ساعت ۱۲ شب به پایان برسد و تا دیروقت به طول نکشد.

وی تصریح کرد: بنا بر تاکید امام جمعه نقده در این مراسم، پس از ساعت ۱۲ شب، به طول کشیدن مراسمات عروسی سبب سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها و اعتراض مردم شده و علاوه بر آن زمانی که عروسی‌ها تا دیروقت ادامه می‌یابد سبب اختلاط زن و مرد می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نقده گفت: بنابراین کسی در این جلسه با دادن شام به مهمانان مخالفتی نکرده و فقط بر این موضوع تاکید شد که خانواده‌ها مراسمات عروسی و جشن خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که مهمانان در موعد مقرر به منازل خود بازگشته و تا چهار و پنج صبح به طول نیانجامد.

وی با تاکید بر موضوع ازدواج آسان در شهرستان نقده بیان کرد: در جلسه شورای فرهنگی عمومی مقرر شد که مجمع امور صنفی هزینه اجاره لباس عروس و هزینه‌های فیلمبرداری مراسمات عروسی را اعلام کند چون مبلغ مصوبی برای این موضوعات وجود نداشته و برخی به صورت دلبخواهی از صاحب مراسمات حق الزحمه می‌گیرند.

سرهنگی اظهار کرد: بنابراین نمی‌توان به صحبت‌هایی که در فضای مجازی پیچیده اعتماد کرد چون برخی‌ها با شیطنت‌های رسانه‌ای قصد تخریب امام جمعه را دارند و این موضوع توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده نیز در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نامه‌ای که در فضای مجازی نیز پیچیده است آمده که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقده به چاپخانه‌ها دستور داده از چاپ کارت عروسی بیش از سه ساعت و برای صرف شام خودداری کنند.

۴۶

نظر شما