شناسهٔ خبر: 32878484 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

سامانه جذب نخبگان راه‌اندازی شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر لزوم شایسته‌سالاری و نخبه‌گزینی در انتصابات شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی به ویژه در هیات مدیره شرکت‌ها، از راه‌اندازی سامانه جذب نخبگان در این صندوق همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، سید میعاد صالحی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی صندوق بازنشستگی از ظرفیت بالای نخبگان کشور در جهت ارتقای نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری و سود دهی شرکت‌های تابعه در راستای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان گفت: در راستای تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ایجاد بسترهای لازم برای شناسایی و بکارگیری جوانان نخبه در صندوق بازنشستگی، سامانه جذب نخبگان در صندوق بازنشستگی کشوری از روز سه‌شنبه 31 اردیبهشت ماه همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز بکار خواهد کرد.
وی ادامه داد: این سامانه تا نیمه خرداد ماه مصادف با عید سعید فطر به منظور ثبت مشخصات و مدارک نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به همکاری با مجموعه‌های ذیل صندوق بازنشستگی کشوری باز خواهد بود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: متقاضیان ثبت نام در سامانه و شرکت در فراخوان، علاوه بر دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر، باید حداقل یکی از افتخارات نخبگانی بیان شده در ماده چهار آیین نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را کسب کرده باشند.
وی توضیح داد: مهمترین این موارد شامل دارندگان مدال‌های جهانی و کشوری المپیادهای علمی دانش‌آموزی و دانشجویی، رتبه‌های برتر آزمون سراسری، برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (جشنواره خوارزمی، رازی و فارابی) و دانش‌آموختگان برتر آموزشی پژوهشی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است.
به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی، پس از پایان دوره فراخوان، کارگروه جذب نخبگان صندوق بازنشستگی کشوری با بررسی مستندات ارسالی، غربال مرحله‌ای و مصاحبه حضوری با واجدین شرایط، اقدامات لازم را برای بکارگیری نخبگان و استعدادهای برتر منتخب در هیات مدیره و سایر ارکان شرکت‌های تابعه انجام خواهد داد.
صالحی درباره اولویت‌های مدنظر این صندوق در گزینش افراد گفت: افرادی که علاوه بر شرایط فوق‌الذکر ویژگی‌هایی از جمله سابقه فعالیت اقتصادی، مالی و مدیریتی، تحصیل در دانشگاه های برتر کشور در رشته‌های مرتبط با موضوع فعالیت شرکت‌ها را دارا هستند و همچنین فرزندان بازنشستگان کشوری از اولویت بالاتری برخوردار خواهند بود.
اجتمام*2181*1834

نظر شما