شناسهٔ خبر: 32859991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

رشد قیمت نفت در آتش فجیره

خبرگزاری ایرنا

تکذیب و تایید چند باره خبر حادثه چند نفتکش در بندر فجیره امارات هم نتوانست مانع افزایش قیمت نفت در آغاز معاملات امروز باشد و قیمت نفت حدود نیم درصد بالا رفت.

صاحب‌خبر -
صبح روز گذشته حادثه‌ای برای چند نفتکش در نزدیکی بندر فجیریه امارات رخ داد. حادثه‌ای که اگر چه در روز تعطیلی بازار‌های جهانی نفت اتفاق افتاد و حتی در ابتدا تکذیب شد، اما تاثیر خود را بر روی قیمت‌ها داشت و با شروع معاملات از صبح امروز، قیمت‌ها را حدود نیم درصد بالا برد.

این اتفاق سبب شد تا عوامل تضعیف قیمت نفت در بازار مانند خاموش شدن یک ماهه پالایشگاه ۶۶۰ هزار تنی هند و تغییر برنامه خوراک نفت ترش در پالایشگاه‌های آمریکا بی اثر شود و قیمت‌ها بالا روند.

بر این اساس، قیمت نفت برنت ۶۸ سنت گران‌تر از جمعه قیمت خورد و ۷۱ دلار و ۳۰ سنتی شد. نفت سبک آمریکا نیز ۲۷ سنت بالا رفت و روی عدد ۳۱ دلار ۹۳ سنت ایستاد.

اهمیت اتفاقات در فجیره از آن جهت بود که این بندر، دومین بندر بزرگ بانکرینگ یا همان سوخت رسانی به کشتی‌ها و نفتکش‌ها در جهان است. همچنین نزدیکی این بندر به منابع نفت و گاز خاورمیانه و بارگیری روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت خام از این بندر، بر اهمیت آن افزوده است.

نظر شما