شناسهٔ خبر: 32854555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجلس از بانک شهر تحقیق و تفحص می کند

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از نحوه تشکیل و خرید ساختمان ها و جذب نیرو و دادن وام توسط بانک شهر موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 106 رای موافق، 63 رای مخالف، 4 رای ممتنع از 207 نماینده حاضر با تحقیق و تفحص از نحوه تشکیل و خرید ساختمان ها و جذب نیرو و دادن وام توسط بانک شهر موافقت کردند.
علیرضا محجوب نماینده تهران به عنوان طراح این تقاضای تحقیق و تفحص گفت: بررسی نحوه گرفتن زمین و ساختمان از شهرداری تهران و شهرداری های دیگر، بررسی اقدامات شرکت مسکن و ساختمان جهان وابسته به بانک شهر، بررسی اقدامات مرتبط با خط 6 مترو، بررسی نحوه پرداخت و خرید پروژه مگامال از مهم ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.
وی افزود: همچنین بررسی دادن وام به شهرداران و مدیران شهرداری، بررسی اهلیت مدیران بانکی، بررسی نسبت مدیران بانک و مسوولین شهرداری نسبت های احتمالی فامیلی میان کارکنان بانک و مقامات شهرداری از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.
محجوب ادامه داد: آنچه در این تحقیق و تفحص اساس پرسش ماست نحوه تشکیل و تاسیس بانک شهر است، بانک شهر ابتدا یک موسسه بوده که وظیفه اصلی آن حضانت از منابع بازنشستگان شهرداری تهران بود این منابع به موسسه مالی و اعتباری شهر تبدیل شد و از محل ذخایر و منابع بازنشستگانی که باید در سنوات آتی یعنی مستمری و دریافتی آنان پرداخت می شد.
وی گفت: موضوع دوم شناخت سهام داران است، مهم ترین صاحب سهم این بانک صندوق بازنشستگی این مجموعه بوده است، سپس شرکت تولید و توزیع کارکنان شهرداری تهران، اصفهان و شیراز، مشهد، قم، اهواز، تبریز و کرج مجموعه سهام داران این بانک را تشکیل دادند.

سیام**3050**9121

نظر شما