شناسهٔ خبر: 32838920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دشنام به «اسرائیل» از سوی یکی از شیوخ الازهر نهی شد!

ایسنا نوشت: یکی از شیوخ الازهر و عضو شورای عالی امور اسلامی، مسلمانان را از دشنام و ناسزاگویی به "اسرائیل" نهی کرد، چراکه "اسرائیل" نام یک پیامبر است.

صاحب‌خبر -

به نوشته روزنامه القدس العربی، خالد الجندی، یکی از شیوخ الازهر و عضو شورای عالی امور اسلامی در برنامه‌ای در شبکه "دی ام سی" مسلمانان را از دشنام به کلمه اسرائیل نهی کرد، چراکه اسرائیل نام یک پیامبر است و در اسلام جایگاه و منزلتی دارد.

 

وی در ادامه تصریح کرد که نهی کردن وی از دشنام به کلمه اسرائیل جدای از موضع‌گیری‌ها نسبت به دولت اسرائیل است.

این شیخ جنجال برانگیز گفت: کلمه اسرائیل برای ما صرف نظر از دولت اسرائیل است. تا زمانی که آنها مسجدالاقصی را از ما گرفته‌ باشند، ما با آنها موضعی خصمانه داریم. خداوند مسجد الاقصی را سالم به ما برگرداند، اما کلمه اسرائیل نام یک پیامبر است.

به دنبال این اظهارات، صفحه "اسرائیل به عربی" توئیتی را به همراه فایلی از اظهارات الجندی منتشر و در این توئیت اعلام کرد: "آیا میدانی که دشنام به اسرائیل حرام است؟ این مساله از زبان شیخ خالد الجندی، مبلغ معروف مصری در شبکه دی ام سی در گفتگویی با دو تن از علمای الازهر مطرح شده است".

معمولاً الجندی اظهارات جنجال برانگیزی را مطرح می‌کند. آخرین اظهارات وی این بود که آرزو دارد با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در روز قیامت محشور شود که این سخنان با انتقاد شدید تعدادی از مبلغان مواجه شد که گفته بودند "وی در مساله اطاعت از حاکم، به حق لباس باطل می‌پوشاند".

310 310

نظر شما