شناسهٔ خبر: 32835293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دری نجف آبادی:

به بهانه انتخابات آب به آسیاب دشمن ریخته نشود

نمایندگی مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در جریان انتخابات باید نظارت دستگاه‌های نظارتی با جدیت انجام شود تا برخی به بهانه انتخابات آب در آسیاب دشمن نریزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله دری نجف آبادی در دومین شورای اداری استان مرکزی در سال جاری، اظهار کرد: انتخابات باید زمینه و بستری برای اجرای قانون و انتخاب بهترین‌ها باشد نه اینکه بواسطه انتخابات دعواهایی صورت گیرد و برخی دنبال هوی و هوس خود باشند که در نهایت ضرر نصیب کشور شده و زمینه سوءاستفاده برای دشمن ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در خصوص انتخابات باید حداقل‌های اخلاقی رعایت شود، استان مرکزی باید به عنوان الگو در انتخابات شناخته شود و نباید بخاطر اهداف سیاسی به کل کشور و استان و منافع ملی آسیب وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه بیان کرد: اگر جنبه‌های معنوی، وحدت و ایمان ملی را تقویت کنیم طبیعتاً دشمنان ما مأیوس خواهند شد. در جریان برجام شورای عالی امنیت ملی اعلامیه داد و طبیعتاً این تصمیم نظام بود و مصوبه شورای عالی امنیت ملی با تأیید مقام معظم رهبری برای تمام دستگاه‌ها الزام آور است. یک سال است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سر ما بازی درآورده اند و هنوز اقدام جدی نکرده‌اند و حالا در میدان عمل هیچ امتیازی به ما نمی‌دهند که البته ما امتیاز نمی‌خواهیم و تنها حق خود را می‌خواهیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: تهدیدهای آمریکا موضوع تازه‌ای نیست و در نهایت در صورتی که ملت ما مقتدرانه ایستادگی کنند آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند‌.

وی در خصوص سیل اخیر نیز گفت: در سیل اخیر همه مردم و مسئولان و دستگاه‌ها کمر همت بسته و به بهترین شکل توانستند آسیب‌های یک مسئله بسیار حساس را که می‌توانست تا حدودی آثار مخرب ملی و استانی داشته باشد به حداقل برسانند.

وی افرود: در زمانی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به نحوی ما را تحریم کردند و اجازه ندادند مساعدت‌های دیگر کشورها به ایران برسد، ملت ایران و برخی کشورها مساعدت لازم را انجام دادند و از این بحران به خوبی عبور کردیم. عمق سیل بویژه در خوزستان وسیع بود چراکه بارش‌ها از ایلام و کهگیلویه و بویر احمد و استان‌های مجاور وارد خوزستان می‌شد و از ۵ رودخانه عمده به میزان ۱۰ میلیارد مترمکعب بارش به سمت خوزستان وارد شد و بیشتر هم محور دز و کرخه را در بر گرفته بود اما در نهایت همه مردانگی کردند تا از این بحران خارج شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قدم بعدی بازسازی و تعمیر منازل و تهیه تجهیزات از بین رفته و راه‌هاست که باید اقدامات لازم در این راستا نیز صورت گیرد.

دری نجف آبادی بیان کرد: در این مسئله مهم همه ملت بسیج شدند و همت کردند از این گردنه تلخ حادثه عبور کنیم، عمق فاجعه سیل با زلزله سال گذشته کرمانشاه متفاوت و ابعاد آن سنگین‌تر بود چرا که ۲۳ استان کشور را درگیر کرده بود.

وی با بیان اینکه در ادامه نیز باید پیش بینی‌ها و پیشگیری‌های حکیمانه صورت گیرد تا در صورت بروز حوادث آمادگی لازم برای مقابله وجود داشته باشد، ادامه داد: اگر ۱۰ متر به ارتفاع سد دز افزوده شود، ذخیره سازی پشت سد ۷۰۰ میلیون مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید از بسیاری هزینه‌های غیرضروری جلوگیری شده و از این هزینه‌ها برای طرح‌های بزرگ استفاده شود، خاطرنشان کرد: کشور و استان مرکزی ظرفیت‌های کاری بزرگ و ارزشمندی دارند و باید با تدابیر حکیمانه به بهترین شکل از آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی شرایطی ویژه است و باید صرفه جویی و قناعت، مبارزه با تجمل گرایی، تلاش در راه اقتصاد مقاومتی و حمایت جدی از تولید ناخالص ملی و… سرلوحه امور قرار گیرد. وظیفه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این برهه زمانی بسیار حساس است و از همه دستگاه‌ها تقاضای حمایت از تولید را داریم.

دری نجف آبادی در خصوص ماه مبارک رمضان اضافه کرد: ماه مبارک رمضان در ابتدا فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس است و امیدواریم مسئولان و مدیران در درجه نخست خودشان پرچم دار معنویت و اخلاص باشند وگرنه تمام تشریفات و اعتبارات دنیا باقی خواهد ماند و چیزی جز خسارت با خود نخواهند برد. ویژگی اصلی ماه رمضان امسال در این است که این ماه با ۱۴۰۰ مین سال شهادت حضرت علی (ع) مصادف شده است. شخصیت این بزرگوار در تاریخ اسلام و انسانیت بی بدیل بوده است و باید امسال نگاه بیشتری به این ماه داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین این ماه با مناسبت‌های سوم خرداد، ۱۴ خرداد و ۱۵ خرداد همزمان شده بنابراین در این ماه فرصت‌های آسمانی در اختیار انسان قرار گرفته و همه باید قدردان این فرصت‌ها باشند.


انتهای پیام

نظر شما