شناسهٔ خبر: 32809642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

خدشه‌دار شدن حق‌الناس در انتخابات پذیرفتنی نیست/ رسانه ها بازوان پرتوان در جلب مشارکت مردم در انتخابات

استاندار زنجان به ضرورت تلاش برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: از هیچ کسی پذیرفته نیست که حق الناس را در انتخابات خدشه دار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان بر لزوم بی طرفی کامل و همکاری تنگاتنگ اعضای هیات های اجرایی و نظارت در استان تاکید کرد و افزود: آسیب شناسی انتخابات گذشته به منظور شناسایی و رفع نقاط ضعف ها و آموزش مجریان انتخابات از موضوعاتی است که باید برای هر چه مطلوب برگزار شدن انتخابات در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه انتخابات باید منجر به ارتقای وحدت و اتحاد در جامعه شود، ادامه داد: اینکه چه کسی رای می آورد ارتباطی به مجریان انتخابات ندارد بلکه رسالت اصلی این است که باید تلاش کنیم انتخابات مقوم وحدت در کشور و ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی شود.
حقیقی مشارکت همه آحاد مردم، ارتقای اعتماد، رضایت و رعایت دقیق مراحل انتخابات را از لوازم تاثیر گذار در وحدت آفرین بودن انتخابات ذکر کرد و افزود: مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت، ارکان مهم انتخابات هستند که تحقق بیش از پیش آنها انتخابات وحدت بخش را رقم می زند.
استاندار زنجان با بیان اینکه میانگین مشارکت در انتخابات ها در کشور بالغ بر 60 درصد است، خاطر نشان کرد: مردم ایران ثابت کرده اند که اگر مسأله و مشکلی در کشور بوده، هیچگاه اجازه سواستفاده از آن به دشمنان داده نشده است.
وی به اجرای درست و دقیق مراحل انتخابات تاکید کرد و افزود: مراحل انتخابات از قبل از ثبت نام نامزدها تا پس از اعلام نتایج آرا الزاماتی دارد که در هر مرحله باید به درستی رعایت و اجرا شود.
حقیقی با بیان اینکه در انتخابات نباید برای کسی بیشتر از قانون حقی قائل شویم، تصریح کرد: در مقام عمل باید تضمین کنیم که همه مراحل انتخابات دراستان بر اساس قانون اجرا می شود.
استاندار زنجان رسانه ها را بازوان پر توان برای زمینه سازی جهت مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و گفت: نقش رسانه ها و خبرنگاران در این زمینه، بسیار ویژه و قابل توجه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود موضع قاطع رئیس جمهوری درباره برجام را موضع نظام جمهوری اسلامی و حرکتی ستودنی توصیف کرد و اظهار داشت: اکنون نظام جمهوری اسلامی به دنیا ثابت کرده که ایران کشوری صلح طلب و متمدن است که همواره از حقوق خود قاطعانه دفاع می کند.
استاندار زنجان با بیان اینکه با وجود خباثت ها و شیطنت های آمریکا، پروژه ایران‌هراسی، موضوعی حذف شده است، افزود: نظام جمهوری اسلامی طی 40 سال حیات خود گردنه های پر پیچ و خم زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون از آبرو و احترام زیادی در دنیا برخوردار است.
مقام عالی استان، حفظ و تقویت وحدت و انسجام را تکلیف امروز همه مردم کشور دانست و گفت: باید در این راستا به مقوم های اتحاد تن بدهیم.
وی به ضرورت تلاش برای افزایش اعتماد، مشارکت و رضایت در جامعه تاکید کرد و افزود: باید با خدمت مخلصانه و بی منت، تدابیر هوشمندانه و چابکی در جهت تقویت سرمایه اجتماعی حرکت کنیم.
استاندار زنجان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نخستین دوره انتخابات مجمع مشورتی جوانان استان طی هفته جاری اشاره کرد و گفت: این انتخابات که توسط خود جوانان برگزار شد، یک تمرین و ممارست بود.
گفتنی است در این انتخابات با رأی حدود 600 نفر از جوانان منتخب، 12 جوان برگزیده به عنوان اعضای مجمع مشورتی جوانان استاندار زنجان انتخاب شدند.
حقیقی از تشکیل مجمع مشورتی جوانان در سطح فرمانداری های شهرستان های استان نیز خبر داد و افزود: از ظرفیت مجمع مشورتی جوانان در همه زمینه برای پشبرد امور بهره گرفته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: انگیزه خدمت به جوانان در استان وجود دارد و در سال جاری برنامه ویژه این حوزه تقویت و نمود اقدامات، بیشتر نمایان می شود.

 

نظر شما