شناسهٔ خبر: 32809486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

برای مقابله با تحریم‌ها باید دقت عمل در حوزه اقتصاد داخلی را تقویت کرد

صاحب‌خبر -

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ایران بارها بر اهمیت بهره‌مندی از منافع برجام تأکید کرده اما طرف مقابل از جمله اروپایی‌ها اقدامی عملی در این راستا انجام نداده و به ارائه برخی بیانیه‌های شفاهی بسنده کرده است.

محمد آشوری تازیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: اروپایی‌ها اگرچه ساختاری موسوم به اینستکس را ایجاد و بر روی آن مانور سیاسی و رسانه‌ای می‌دهند اما این ساختار تأمین‌کننده انتظار ایران در مبادلات اقتصادی بین‌المللی نیست و فرصت ۶۰ روزه ایران به آن‌ها نیز در همین راستا است که آن‌ها اقدامات عملی‌تری از خود نشان دهند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنان باید این باور را در خودمان حفظ کنیم که برای مقابله با تحریم‌ها می‌بایست دقت عمل در حوزه اقتصاد داخلی را تقویت و جلوی سوء استفاده‌های سودجویان را بگیریم و راه‌حل را در ساختار اقتصادی داخلی بجوییم.

آشوری تأکید کرد: درآمدهای ارزی و سطح واردات کالاهای اساسی در کشورمان به‌اندازه‌ای هست که بتوانیم از بحران‌های دشمن ساخته عبور کنیم و لذا اگر نظارت مطلوبی در فرآیندهای توزیع و تخصیص داشته باشیم با مشکلی روبرو نخواهیم شد.

نظر شما