شناسهٔ خبر: 32770694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

آشنایی جوانان با مبانی دینی از انحراف آنها جلوگیری می کند

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم آشنایی جوانان با معارف و احکام دینی تأکید کرد و گفت: آشنایی جوانان با مبانی دینی از انحراف آنها جلوگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با دانش آموزان و معلمان دبیرستان معارف اسلامی صدرای ولایت رشت که در سالن اجتماعات مصلای رشت برگزار شد ترتیب مدیر برای جامعه اسلامی را یکی از مهمترین اهداف تأسیس مدارس صدرا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آشنایی جوانان با مبانی دینی و احکام اسلامی سبب می‌شود تا کمتر دچار انحراف شوند، افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در سطح این مدارس افزایش یابد.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در میان نسل جوان، ادامه داد: نبود آگاهی لازم و کافی سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و انحراف جوانان می‌شود. انسان‌های بی مطالعه و ناآگاه جاهل و خطر آفرین هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان مؤمن باید در همه حال به دنبال افزایش سطح آگاهی خود بوده و از نشاط روحی و جسمی برخوردار باشد، بیان کرد: دو ویژگی تهذیب نفس و کسب دانش سبب رشد انسان می‌شود لذا معلمان و مربیان باید در ارتقای این دو ویژگی در دانش آموزان تلاش مضاعفی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به دشمنی و هجمه‌های فراوان علیه نظام مقدس اسلامی، تأکید کرد: باید زمینه افزایش بصیرت در میان نسل جوان جامعه فراهم شود تا جوانان با داشتن آگاهی کافی نسبت به دنیای پیرامون زود فریب نخورند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین انتظار ما از دانش آموزانی که در مدارس دینی تحصیل می‌کنند پاسخ به شبهات است که این نیز نیازمند مطالعه و ارتقای سطح آگاهی است.

فعالیت دبیرستان صدرا در حوزه تمدن سازی اسلامی است

مدیر دبیرستان معارف اسلامی صدرای ولایت رشت با اشاره به گذشت ۱۲ سال از تأسیس این مدرسه، اظهار کرد: فعالیت در رشته علوم و معارف اسلامی یکی از اولویت‌های این مدرسه است.

حجت الاسلام کاظم آل حجت ادامه داد: این مدرسه برای سال تحصیلی جدید بازسازی شده است.

وی استفاده از استادان انقلابی یکی دیگر از برنامه‌های این مدرسه در سال تحصیل جدید عنوان کرد و گفت: فعالیت دبیرستان صدرا در حوزه تمدن سازی اسلامی است.

نظر شما