شناسهٔ خبر: 32767722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آیا ماجرای خاشقجی تکرار می‌شود؟

منبع: تسنیم

یک رسانه غربی گزارش داد که عربستان پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی به دنبال ترور یک نویسنده عرب‌تبار دیگر است، اما دولت سوئد با اطلاع از این قضیه وی را تحت تدابیر امنیتی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدارکی دارد دال بر اینکه مقامات سعودی زندگی یک فعال سیاسی در سوئد را تهدید می‌کنند.

کشور سوئد پس از تهدیدات عربستان، این فرد را مورد محافظت و حمایت خود قرار داده است. ایاد البغدادی نویسنده فلسطینی که به انتقاد از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و دیگر سران خاورمیانه مشهوراست، اصالت عربی دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ظریف به بیانیه ترامپ درباره قتل خاشقجی

ایاد البغدادی اعلام کرد که پلیس سوئد به خانه او آمده است، وی پنج سال بعد از دستگیری و اخراج از امارات متحده عربی، به عنوان پناهنده در سوئد زندگی می کند، او اعلام کرد که پلیس سوئد در ۲۵ آوریل به خانه او آمد و او را به یک مکان امن منتقل کرد و به او گفت که سیا اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه عربستان او را هدف قرار داده است.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که اگر اهداف عربستان تایید شود، نشان دهنده این است که ریاض عملیات‌های مشابه طرح قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را ادامه می دهد، ایاد در صفحه توئیتر خود نوشت: از همه شما ممنونم، از نگرانی‌های شما ممنونم، اگرآنها به دنبال کشتن من نباشند، به این معناست که من نتوانسته‌ام کار خود را به بهترین شکل انجام دهم.

مقامات عربستان به اتهامات مطرح شده توسط ایاد البغدادی پاسخ نداده‌اند. سیا خواستار رسیدگی به این پرونده شده است. پلیس سوئد اعلام کرد که آنها به این مسئله پاسخ نمی‌دهند.

روزنامه دیلی تلگراف همچنین تاکید کرد که پلیس سوئد بعد از تهدیدات عربستان به سرعت دو گروه را به خانه ایاد البغدادی فرستاد و او را به مکانی انتقال داد که دست کسی به او نمی‌رسد.

جمال خاشقجی نویسنده ۵۹ ساله سعودی روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۹۷( دوم اکتبر ۲۰۱۸) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که با وجود ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه وی از کنسولگری خارج شده، در نهایت مشخص شد سعودی‌ها وی را به طرز فجیعی به قتل رسانده‌اند، این موضوع به یک رسوایی بزرگ برای رژیم سعودی تبدیل شد.

نظر شما