شناسهٔ خبر: 32731380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل:

تحریم‌های آمریکا نقض کامل حقوق بشر محسوب می‌شود

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، تحریم‌های آمریکا را مصداق نقض حقوق بشر دانست و گفت: تلاش برای براندازی حکومت‌ها از طریق تحریم‌های اقتصادی باعث نقض حقوق اولیه بشریت می‌شود. این اتفاق هرگز در روابط بین‌الملل پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ادریس جزایری» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل با محکوم کردن  تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا و ابراز نگرانی از تاثیرات فاجعه‌‌آمیز این تحریم‌ها بر جوامع بشری گفت: استفاده از تحریم‌های اقتصادی برای رسیدن به اهداف سیاسی، کاملا نقض حقوق بشر محسوب می‌شود و با هنجارهای بین‌المللی در تضاد است.

جزایری اضافه کرد: تلاش برای براندازی حکومت‌ها از طریق تحریم‌های اقتصادی باعث نقض حقوق اولیه بشریت می‌شود. این اتفاق هرگز در روابط بین‌الملل پذیرفتنی نیست. برای حل اختلافات سیاسی بین دولت‌ها نباید به ابزارهای سیاسی متوصل شد.

این مقام سازمان ملل با تاکید بر اینکه یک دولت نباید از قدرت خود برای فشار بر سایر کشورها استفاده کند، تصریح کرد: سوء‌استفاده یک ابرقدرت از برتری خود در عرصه‌های مالی بین‌المللی برای اعمال فشار بر متحدان خود برای ایجاد شرایط سخت اقتصادی علیه کشورهای دیگر، خلاف قوانین بین‌المللی و عاملی در جهت نقض حقوق بشر به حساب می‌آید.»

نظر شما