شناسهٔ خبر: 32726991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸ / سفر همزمان ظریف و پومپئو به روسیه

در «لایو خبر»، آخرین اخبار مهم کشور و جهان را به صورت کوتاه و لحظه به لحظه بخوانید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روسیه چه خبر است؟ لاوروف فردا با ظریف و پومپئو دیدار می کند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۳:۵۳

خبرنگار الجزیره: پومپئو فردا با لاوروف در سوچی دیدار می کند. لاوروف همان روز با ظریف در مسکو دیدار می کند.

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

وال‌استریت‌ژورنال: هنوز واکنش اروپا به اقدام ایران درباره برجام مشخص نیست
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۲:۳۹

خبرنگار وال‌استریت ژورنال: قرار است که سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در شهر سیلیوی رومانی گرد هم خواهند آمد. هنوز موضوع ایران در دستور العمل این نشست قرار ندارد اما در صورتی که ایران تصمیم بگیرد اجرای بخش‌هایی از برجام را تعلیق کند این اقدام نیازمند پاسخ خواهد بود.

با وجود اعلام قبلی برای شروع پخش «ماه ماه»، برنامه بنیامین بهادری پخش نشد
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۲:۱۵

«ماه ماه» قرار بود از ساعتی پیش از اذان مغرب اولین روز ماه رمضان روی آنتن شبکه سه برود اما بدون هیچ توضیحی از کنداکتور برنامه‌های این شبکه حذف شد و بازپخش برنامه «محرمانه خانوادگی» به جای آن پخش شد.

پاریس: توقف بخش‌هایی از برجام منجر به بازگشت تحریم‌های ایران می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۹:۳۷

یک مقام فرانسوی هشدار داد که ما نمی‌خواهیم که تهران فردا اقداماتی را اعلام کند که توافق هسته‌ای را نقض می‌کند چون در این حالت ما اروپایی‌ها مجبور خواهیم بود بر اساس شرایط توافق، به باز اعمال تحریم‌ها بپردازیم

فردا؛ نامه مهم روحانی به سران انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۹:۳۷

نامه رئیس جمهور به سران پنج کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه فردا چهارشنبه در اختیار سفیران این کشورها در تهران قرار می‌گیرد.همچنین در نامه‌ای دیگر از سوی وزیر امور خارجه کشورمان جزئیات فنی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای به فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام خواهد شد.

ظریف: در آستانه توافقی با اروپا هستیم که با وجود تحریم‌های آمریکا، فروش نفت ایران و انتقال درآمدهای نفتی را امکان‌پذیر می‌کند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۸:۴۱

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که ایران در شرایط فعلی هم قادر به فروش نفت خود است و هم می‌تواند اقتصاد خود را حفظ کند. ایران می‌تواند بر تحریم‌های آمریکا غلبه کند و بسیاری از کشورها برای تجارت با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. ایران و اتحادیه اروپا در آستانه توافقی هستند که با وجود بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا، فروش نفت ایران و انتقال درآمدهای نفتی ایران را امکان‌پذیر می‌کند.

تاج: همسر فروزان یک مؤسسه شرط‌بندی داشته است
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۸:۳۸

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان می‌گوید که برای فدراسیون فوتبال محرز شده که همسر محسن فروزان یک مؤسسه شرط بندی داشته است.همچنین اتفاقات پیرامون محسن فروزان در دیدار سپیدرود - تراکتورسازی و مسائلی که برای این بازیکن پیش آمده است یک بحث کاملاً حقوقی است و بخش‌های حقوقی فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق ما باید به جمع‌بندی برسند.

فارس از قول یک مقام اطلاعات سپاه: هیچگونه پرونده‌ای در زمینه ارتباطات نامتعارف بین سرافراز و شهرزاد میرقلی‌خان مطرح نبوده
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۶:۵۰

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به سوابق شخصی و خانوادگی سرافراز، وی را از خانواده شهدا و دارای سلامت اخلاقی دانست و نوشت «هیچگونه پرونده‌ای در سازمان اطلاعات سپاه در زمینه ارتباطات نامتعارف بین سرافراز و شهرزاد میرقلی‌خان مطرح نبوده و طرح ادعاهایی از این دست صحت ندارد».

همه چیز درباره رمز دوم کارت‌های بانکی؛ از تغییرات خرید اینترنتی و کارت کشیدن تا رمز یک بار مصرف
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۶:۱۸

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

رمز دوم یکبار مصرف از اول خرداد برای خرید اینترنتی الزامی می‌شود. البته نه به این معنی که برای هر خرید اینترنتی یک سر به بانک بزنیم و رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنیم، رمز دوم یکبار مصرف خودش به سراغمان می‌آید. حالا یا با پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل بانک

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۲/۱۷
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۰۲

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری قبل در قیمت ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله می‌شود.در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

ماجرای «طلبه‌ای که با یک تراز در جستجوی ماه بود» چیست؟
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۵۷

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

در روزهای گذشته عکس از یک روحانی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن با یک تراز مشغول رصد ماه بود. این تصویر در نهایت واکنش فیروز نادری از مدیران سابق ناسا را هم در پی داشت.این روحانی در پاسخ به این رخداد نوشت:تراز ابزار ساده و ارزان‌قیمتی است که در فقدان ابزارهای گران‌قیمت و پیشرفته می‌توان صفر افق را با آن با دقت نسبتاً خوبی تشخیص داد.

تاج: سرمربی جدید تیم ملی یکی از مربیان مطرح دنیا است و ظرف ۳ روز آینده معرفی می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۵۵

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سرمربی جدید تیم ملی خارجی بوده و یکی از مربیان مطرح دنیا است، گفت: اگر این سرمربی ظرف دو - سه روز آینده معرفی شود، یک برند برای کشور می شود. او گفت نحوه پرداخت هزینه سرمربی جدید تیم ملی فوتبال به صورت یورویی است.

10 شرکتی که بیشترین ارز 4200 تومانی را دریافت کرده‌اند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۳:۴۸

بانک مرکزی فهرست تازه‌ای از دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی در یک سال گذشته را منتشر کرد. جمع‌بندی آمارهای ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد شرکت مجتمع کشت‌وصنعت و روغن‌نباتی ماهیدشت کرمانشاه که برندهای مشهوری مانند غنچه، سارا، نازگل، دالاهو و گل‌آرا را به بازار عرضه می‌کند، بیشتر از دیگر شرکت‌ها ارز خارجی معادل دلار چهارهزارو۲۰۰تومانی دریافت کرده است. این شرکت خصوصی که بخشی از سرمایه جواد مدلل، واردکننده مشهور نهاده‌های دامی است، در یک سال گذشته بیش از ۸۲۷ میلیون یورو ارز دولتی معادل دلار چهارهزارو ۲۰۰تومانی دریافت کرده است.

اقدامات پلیسی وزیر آموزش و پرورش برای کشف "ریشه تولید کلیپ‌های اخیر در مدرسه": ۳متخصص را مأمور کردم!
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۳:۳۱

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اخیراً هم کلیپ‌هایی به سرعت در فصای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باعث می‌شود به این مقوله توجه بیشتری شود و باید در فرایندهای آموزش و پرورش دقت بیشتری داشته باشیم.از دیروز ۳ متخصص را مأمور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود زیرا اعتماد عمومی و باور مردم متدین را نگران می‌کند.

یک زن وزیر دفاع جدید انگلیس شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۳:۳۱

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

دولت بریتانیا وزیر دفاع جدید این کشور را تعیین کرد. «ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا امروز «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع این کشور را به علت افشا شدن توافق لندن با شرکت هوآوی، برکنار کرده بود. موردانت پیش از این وزیر توسعه بین‌المللی بریتانیا بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: خروج از برجام اتفاق نخواهد افتاد/ سهامداران بورس احساسی عمل نکنند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۳:۳۰

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، رفتار اخیر بازار سرمایه را احساسی خواند و گفت: تحلیل گرانی که بازار را با پیش فرض خروج ایران ازNPT یا احتمال تنش و درگیری در پی حرکت ناو هواپیمابر امریکایی به منطقه تحلیل می کنند، اطمینان داشته باشند که نه ایران از برجام خارج می شود و نه جنگی رخ خواهد داد .

احتمال کشتن گوایدو توسط سیا برای توجیه حمله نظامی آمریکا علیه ونزوئلا
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۳۰

«آلفرد موریس د زایاس» وکیل و حقوقدان آمریکایی و مقام ارشد پیشین سازمان ملل، از تلاش آمریکا برای ترور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا و احتمال ترور خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده خبر داد و البته تاکید کرد که تلاش آمریکا برای کودتا در ونزوئلا، «خوب پیش نمی‌رود».

احضار یک مقام بالادستی وزارت نفت، در ارتباط با خبر سهمیه‌بندی بنزین
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۷

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفت که خبری درباره قیمت بنزین که آن را دو خبرگزاری منتشر کردند و از تریبون رسانه اعلام شکایت شد. به لحاظ التهاب ایجاد شده، بلافاصله مدیران دو خبرگزاری را احضار کردیم مبنی بر اینکه چرا خبر را منتشر کردند و منبع خبرشان چه بوده و باید پاسخگوی اعمال‌شان باشد.اعلام کردند این خبر از ناحیه برخی مقامات زیر مجموعه وزارت نفت در اختیار ما قرار گرفته و آنها اعلام کردند منتشر کنید و مستنداتی در این باب داریم. فردی که مورد نظر بود، احضار شد و قبول کرد خبر را به دو خبرگزاری مزبور داده است.چون خبر کذب بود، شخص مورد نظر تحت تعقیب قرار گرفت. اعلام کرد که این خبر را یک مقام بالادستی دیگر به او داده که آن فرد هم احضار و قرار تامین برای او صادر شد.

حکم جلب مهناز افشار صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۱:۵۵

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

سخنگوی قوه قضائیه از شکایت و ورود مدعی العموم به پرونده مهناز افشار خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در عین حال گفت: شخص مورد نظر فعلا در خارج از کشور است و وکیل‌شان اعلام کرده به زودی به کشور باز میگردد و موضوعات مطرح شده درباره صدور حکم جلب و ممنوع الخروجی نیز صحت ندارد.

احتمال ورود روحانی به پرونده خودروهای وارداتی
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۱:۲۰

وزیر اقتصاد توضیحاتی درباره خودروهای موجود در گمرک و احتمال ورود رییس جمهور به این موضوع ارائه کرد.

دژپسند در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است رئیس جمهور به موضوع تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک ورود کند، اظهار داشت: دنیا دنیای ممکن و متحمل است نمی‌توان احتمال آن را صفر کرد.

واکنش آموزش و پرورش به پخش آهنگ «ساسی مانکن» در مدارس
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۱:۱۸

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به پخش موسیقی‌ها در مدارس واکنش نشان داد و تاکید کرد که شاداب سازی مدارس در چارچوب شرع و قانون معنا پیدا می‌کند و به هیچ عنوان مساوی با ابتذال نیست.

مسعود ثقفی گفت: آموزش و پرورش هر گونه تخلفی که در حوزه علمی، فرهنگی و آموزشی در مدارس اتفاق بیفتد را چشم پوشی نکرده و با آن برخورد قانونی خواهد کرد.

همه مظنونین بمب‌گذاری‌های سریلانکا دستگیر یا کشته شدند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۱

رئیس پلیس سریلانکا اعلام کرد، تمامی افراد مظنون به دست داشتن مستقیم در بمب‌گذاری‌های اخیر در این کشور دستگیر یا کشته شده‌اند.

در روز عید پاک در تاریخ ۲۰ آوریل گذشته هشت انفجار در سه کلیسا و چند هتل شهر کلمبو و اطراف آن رخ داد که ۲۵۹ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. گره تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

دیوار حائل جدید اسرائیل، این بار در مرز غزه
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۱

الشرق الأوسط نوشت: الموگ بوکیر، روزنامه‌نگار اسرائیلی و خبرنگار شبکه ۱۰ اسرائیل گفت: پس از شلیک موشک به سمت خودروی نظامی ارتش، اسرائیل ساخت دیوار حائل بتونی جدید با ارتفاع حدود دو متر و طول ۶۰۰ متر را در مرز نوار غزه آغاز کرده است.

واکنش کیهان به مجری شدن بنیامین بهادری و ساعد باقری در ماه رمضان
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۰

روزنامه کیهان نوشت: صداوسیما در حالی پخش ویژه برنامه‌های ماه رمضان خود را آغاز کرد که امسال، یک سلبریتی فراموش شده و همچنین یک شاعر حامی فتنه، اجرای برخی از برنامه‌های افطار و سحر تلویزیونی را عهده‌دار شده‌اند.

بنامین بهادری، ازجمله سلبریتی‌هایی است که مدت هاست حضور پررنگی در عرصه فعالیت خود ندارد و سال‌هاست که کار درخور توجهی انجام نداده و از این نظر می‌توان او را یک سلبریتی فراموش شده لقب داد.

ساعد باقری، از شاعرانی که سال 88 به طور رسمی از فتنه حمایت کرده بود نیز اجرای برنامه سحرگاهی شبکه چهار سیما را عهده‌دار شده است. باقری، هیچ‌گاه از همراهی خود با فتنه در سال 88 ابراز پشیمانی نکرد و همچنان بر کودتا علیه رأی مردم پافشاری می‌کند؛ با این اوصاف، جای سؤال است که چرا مدیریت شبکه چهار، اجرای برنامه ماه رمضان خود را به وی سپرده است؟

«باران» آزاد شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۲۰

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: «باران شیخی» دختر هشت ساله ای که چندی پیش در مهاجران شازند از سوی افراد ناشناس ربوده شده بود، از چنگال ربایندگان آزاد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون «باران شیخی» در شهر چابهار به سر می برد اما به زودی و بعد از گذراندن مراحل قانونی به آغوش خانواده باز می گردد.

«باران شیخی» دانش آموز هشت ساله روز شنبه 24 فروردین ماه جاری بعد از خروج خانه در شهر مهاجران شازند از توابع استان مرکزی در راه مدرسه مفقود شد و بررسی این حادثه در دستور کار پلیس، مقامات امنیتی و قضایی قرار گرفت.

واکنش مطهری به انتشار برخی کلیپ‌‌ها در مدارس
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۶

علی مطهری نايب رئيس مجلس با انتقاد از انتشار برخی کلیپ‌ها در تعدادی از مدارس کشور، گفت: وزير آموزش و پرورش بايد پاسخگو بوده و مدیران اینگونه مدارس نيز برکنار شوند.

وی افزود: مدیران اینگونه مدارس که در مدرسه آنها اقدام به چنین مواردی می‌شود نیز باید برکنار شوند.

سناتور نیومکزیکو: کنگره فورا جلوی جنگ با ایران را بگیرد
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۰:۳۹

سناتور نیومکزیکو: تیم دولت ترامپ که متشکل از مشاوران سیاست خارجی ستیزه جو است علنا علاقه ی خود برای جنگ بدون مجوز با ایران که خلاف قانون اساسی را فریاد می زنند.
کنگره باید فورا اقدام کند و جلوی این حرکت بی ملاحظه به سمت جنگ را پیش از آنکه دیر شود، بگیرد

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

اکسیوس: بولتون پس از اطلاع نسبت به طرح ایران برای حمله به منافع آمریکا، تهران را تهدید کرد!
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۰:۳۸

اکسیوس از قول یک مقام اسرائیلی مدعی شد: جان بولتون پس از آنکه اسرائیل اطلاعاتی در مورد برنامه ایران برای حمله به منافع آمریکا در خلیج فارس به آمریکا داد، شب گذشته تصمیم به تهدید ایران گرفت. در واکنش به این خبر بسیاری از روزنامه نگاران از جمله جولیان بورگر دبیر بین الملل گاردین آن را به سخره گرفته و سناریویی تکراری خواندند. 

لینک کوتاه کپی لینک

خبرنگار الجزیره: پومپئو فردا با لاوروف در سوچی دیدار می کند. لاوروف همان روز با ظریف در مسکو دیدار می کند.

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

خبرنگار وال‌استریت ژورنال: قرار است که سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در شهر سیلیوی رومانی گرد هم خواهند آمد. هنوز موضوع ایران در دستور العمل این نشست قرار ندارد اما در صورتی که ایران تصمیم بگیرد اجرای بخش‌هایی از برجام را تعلیق کند این اقدام نیازمند پاسخ خواهد بود.

«ماه ماه» قرار بود از ساعتی پیش از اذان مغرب اولین روز ماه رمضان روی آنتن شبکه سه برود اما بدون هیچ توضیحی از کنداکتور برنامه‌های این شبکه حذف شد و بازپخش برنامه «محرمانه خانوادگی» به جای آن پخش شد.

یک مقام فرانسوی هشدار داد که ما نمی‌خواهیم که تهران فردا اقداماتی را اعلام کند که توافق هسته‌ای را نقض می‌کند چون در این حالت ما اروپایی‌ها مجبور خواهیم بود بر اساس شرایط توافق، به باز اعمال تحریم‌ها بپردازیم

نامه رئیس جمهور به سران پنج کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه فردا چهارشنبه در اختیار سفیران این کشورها در تهران قرار می‌گیرد.همچنین در نامه‌ای دیگر از سوی وزیر امور خارجه کشورمان جزئیات فنی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای به فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام خواهد شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که ایران در شرایط فعلی هم قادر به فروش نفت خود است و هم می‌تواند اقتصاد خود را حفظ کند. ایران می‌تواند بر تحریم‌های آمریکا غلبه کند و بسیاری از کشورها برای تجارت با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. ایران و اتحادیه اروپا در آستانه توافقی هستند که با وجود بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا، فروش نفت ایران و انتقال درآمدهای نفتی ایران را امکان‌پذیر می‌کند.

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان می‌گوید که برای فدراسیون فوتبال محرز شده که همسر محسن فروزان یک مؤسسه شرط بندی داشته است.همچنین اتفاقات پیرامون محسن فروزان در دیدار سپیدرود - تراکتورسازی و مسائلی که برای این بازیکن پیش آمده است یک بحث کاملاً حقوقی است و بخش‌های حقوقی فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق ما باید به جمع‌بندی برسند.

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به سوابق شخصی و خانوادگی سرافراز، وی را از خانواده شهدا و دارای سلامت اخلاقی دانست و نوشت «هیچگونه پرونده‌ای در سازمان اطلاعات سپاه در زمینه ارتباطات نامتعارف بین سرافراز و شهرزاد میرقلی‌خان مطرح نبوده و طرح ادعاهایی از این دست صحت ندارد».

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

رمز دوم یکبار مصرف از اول خرداد برای خرید اینترنتی الزامی می‌شود. البته نه به این معنی که برای هر خرید اینترنتی یک سر به بانک بزنیم و رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنیم، رمز دوم یکبار مصرف خودش به سراغمان می‌آید. حالا یا با پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل بانک

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری قبل در قیمت ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله می‌شود.در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

در روزهای گذشته عکس از یک روحانی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن با یک تراز مشغول رصد ماه بود. این تصویر در نهایت واکنش فیروز نادری از مدیران سابق ناسا را هم در پی داشت.این روحانی در پاسخ به این رخداد نوشت:تراز ابزار ساده و ارزان‌قیمتی است که در فقدان ابزارهای گران‌قیمت و پیشرفته می‌توان صفر افق را با آن با دقت نسبتاً خوبی تشخیص داد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سرمربی جدید تیم ملی خارجی بوده و یکی از مربیان مطرح دنیا است، گفت: اگر این سرمربی ظرف دو - سه روز آینده معرفی شود، یک برند برای کشور می شود. او گفت نحوه پرداخت هزینه سرمربی جدید تیم ملی فوتبال به صورت یورویی است.

بانک مرکزی فهرست تازه‌ای از دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی در یک سال گذشته را منتشر کرد. جمع‌بندی آمارهای ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد شرکت مجتمع کشت‌وصنعت و روغن‌نباتی ماهیدشت کرمانشاه که برندهای مشهوری مانند غنچه، سارا، نازگل، دالاهو و گل‌آرا را به بازار عرضه می‌کند، بیشتر از دیگر شرکت‌ها ارز خارجی معادل دلار چهارهزارو۲۰۰تومانی دریافت کرده است. این شرکت خصوصی که بخشی از سرمایه جواد مدلل، واردکننده مشهور نهاده‌های دامی است، در یک سال گذشته بیش از ۸۲۷ میلیون یورو ارز دولتی معادل دلار چهارهزارو ۲۰۰تومانی دریافت کرده است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اخیراً هم کلیپ‌هایی به سرعت در فصای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باعث می‌شود به این مقوله توجه بیشتری شود و باید در فرایندهای آموزش و پرورش دقت بیشتری داشته باشیم.از دیروز ۳ متخصص را مأمور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود زیرا اعتماد عمومی و باور مردم متدین را نگران می‌کند.

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

دولت بریتانیا وزیر دفاع جدید این کشور را تعیین کرد. «ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا امروز «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع این کشور را به علت افشا شدن توافق لندن با شرکت هوآوی، برکنار کرده بود. موردانت پیش از این وزیر توسعه بین‌المللی بریتانیا بود.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، رفتار اخیر بازار سرمایه را احساسی خواند و گفت: تحلیل گرانی که بازار را با پیش فرض خروج ایران ازNPT یا احتمال تنش و درگیری در پی حرکت ناو هواپیمابر امریکایی به منطقه تحلیل می کنند، اطمینان داشته باشند که نه ایران از برجام خارج می شود و نه جنگی رخ خواهد داد .

«آلفرد موریس د زایاس» وکیل و حقوقدان آمریکایی و مقام ارشد پیشین سازمان ملل، از تلاش آمریکا برای ترور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا و احتمال ترور خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده خبر داد و البته تاکید کرد که تلاش آمریکا برای کودتا در ونزوئلا، «خوب پیش نمی‌رود».

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفت که خبری درباره قیمت بنزین که آن را دو خبرگزاری منتشر کردند و از تریبون رسانه اعلام شکایت شد. به لحاظ التهاب ایجاد شده، بلافاصله مدیران دو خبرگزاری را احضار کردیم مبنی بر اینکه چرا خبر را منتشر کردند و منبع خبرشان چه بوده و باید پاسخگوی اعمال‌شان باشد.اعلام کردند این خبر از ناحیه برخی مقامات زیر مجموعه وزارت نفت در اختیار ما قرار گرفته و آنها اعلام کردند منتشر کنید و مستنداتی در این باب داریم. فردی که مورد نظر بود، احضار شد و قبول کرد خبر را به دو خبرگزاری مزبور داده است.چون خبر کذب بود، شخص مورد نظر تحت تعقیب قرار گرفت. اعلام کرد که این خبر را یک مقام بالادستی دیگر به او داده که آن فرد هم احضار و قرار تامین برای او صادر شد.

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

سخنگوی قوه قضائیه از شکایت و ورود مدعی العموم به پرونده مهناز افشار خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در عین حال گفت: شخص مورد نظر فعلا در خارج از کشور است و وکیل‌شان اعلام کرده به زودی به کشور باز میگردد و موضوعات مطرح شده درباره صدور حکم جلب و ممنوع الخروجی نیز صحت ندارد.

وزیر اقتصاد توضیحاتی درباره خودروهای موجود در گمرک و احتمال ورود رییس جمهور به این موضوع ارائه کرد.

دژپسند در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است رئیس جمهور به موضوع تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک ورود کند، اظهار داشت: دنیا دنیای ممکن و متحمل است نمی‌توان احتمال آن را صفر کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به پخش موسیقی‌ها در مدارس واکنش نشان داد و تاکید کرد که شاداب سازی مدارس در چارچوب شرع و قانون معنا پیدا می‌کند و به هیچ عنوان مساوی با ابتذال نیست.

مسعود ثقفی گفت: آموزش و پرورش هر گونه تخلفی که در حوزه علمی، فرهنگی و آموزشی در مدارس اتفاق بیفتد را چشم پوشی نکرده و با آن برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس سریلانکا اعلام کرد، تمامی افراد مظنون به دست داشتن مستقیم در بمب‌گذاری‌های اخیر در این کشور دستگیر یا کشته شده‌اند.

در روز عید پاک در تاریخ ۲۰ آوریل گذشته هشت انفجار در سه کلیسا و چند هتل شهر کلمبو و اطراف آن رخ داد که ۲۵۹ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. گره تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

الشرق الأوسط نوشت: الموگ بوکیر، روزنامه‌نگار اسرائیلی و خبرنگار شبکه ۱۰ اسرائیل گفت: پس از شلیک موشک به سمت خودروی نظامی ارتش، اسرائیل ساخت دیوار حائل بتونی جدید با ارتفاع حدود دو متر و طول ۶۰۰ متر را در مرز نوار غزه آغاز کرده است.

روزنامه کیهان نوشت: صداوسیما در حالی پخش ویژه برنامه‌های ماه رمضان خود را آغاز کرد که امسال، یک سلبریتی فراموش شده و همچنین یک شاعر حامی فتنه، اجرای برخی از برنامه‌های افطار و سحر تلویزیونی را عهده‌دار شده‌اند.

بنامین بهادری، ازجمله سلبریتی‌هایی است که مدت هاست حضور پررنگی در عرصه فعالیت خود ندارد و سال‌هاست که کار درخور توجهی انجام نداده و از این نظر می‌توان او را یک سلبریتی فراموش شده لقب داد.

ساعد باقری، از شاعرانی که سال 88 به طور رسمی از فتنه حمایت کرده بود نیز اجرای برنامه سحرگاهی شبکه چهار سیما را عهده‌دار شده است. باقری، هیچ‌گاه از همراهی خود با فتنه در سال 88 ابراز پشیمانی نکرد و همچنان بر کودتا علیه رأی مردم پافشاری می‌کند؛ با این اوصاف، جای سؤال است که چرا مدیریت شبکه چهار، اجرای برنامه ماه رمضان خود را به وی سپرده است؟

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: «باران شیخی» دختر هشت ساله ای که چندی پیش در مهاجران شازند از سوی افراد ناشناس ربوده شده بود، از چنگال ربایندگان آزاد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون «باران شیخی» در شهر چابهار به سر می برد اما به زودی و بعد از گذراندن مراحل قانونی به آغوش خانواده باز می گردد.

«باران شیخی» دانش آموز هشت ساله روز شنبه 24 فروردین ماه جاری بعد از خروج خانه در شهر مهاجران شازند از توابع استان مرکزی در راه مدرسه مفقود شد و بررسی این حادثه در دستور کار پلیس، مقامات امنیتی و قضایی قرار گرفت.

علی مطهری نايب رئيس مجلس با انتقاد از انتشار برخی کلیپ‌ها در تعدادی از مدارس کشور، گفت: وزير آموزش و پرورش بايد پاسخگو بوده و مدیران اینگونه مدارس نيز برکنار شوند.

وی افزود: مدیران اینگونه مدارس که در مدرسه آنها اقدام به چنین مواردی می‌شود نیز باید برکنار شوند.

سناتور نیومکزیکو: تیم دولت ترامپ که متشکل از مشاوران سیاست خارجی ستیزه جو است علنا علاقه ی خود برای جنگ بدون مجوز با ایران که خلاف قانون اساسی را فریاد می زنند.
کنگره باید فورا اقدام کند و جلوی این حرکت بی ملاحظه به سمت جنگ را پیش از آنکه دیر شود، بگیرد

لایو خبر - ۱۷ اردیبهشت ۹۸

اکسیوس از قول یک مقام اسرائیلی مدعی شد: جان بولتون پس از آنکه اسرائیل اطلاعاتی در مورد برنامه ایران برای حمله به منافع آمریکا در خلیج فارس به آمریکا داد، شب گذشته تصمیم به تهدید ایران گرفت. در واکنش به این خبر بسیاری از روزنامه نگاران از جمله جولیان بورگر دبیر بین الملل گاردین آن را به سخره گرفته و سناریویی تکراری خواندند. 

نظر شما