شناسهٔ خبر: 32695502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی حرم رضوی در ماه مبارک رمضان اعلام شد

مدیر تبلیغات اسلامی آستان‌قدس رضوی برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی و مذهبی ماه مبارک رمضان حرم مطهر امام رضا(ع) را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام سعید آخوندی در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی گفت: سبک زندگی قرآنی، تعمیق معارف و بینش دینی، تهذیب نفس و رفتارشناسی قرآنی براساس نیازهای جامعه اسلامی و نیازهای جهان اسلام با بهره‌مندی از بهترین مبلغان عرصه تبلیغ در حوزه‌های گوناگون، محور برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان امسال است.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان‌ قدس رضوی با اشاره به برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی قرآن کریم حرم مطهر که به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش می‌شود، بیان کرد: برنامه ترتیل کلام الله وحی حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی، از ساعت 11 تا 12 در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت 18:30 تا 19:30 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه 11 نوبت مراسم ترتیل خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی صحن انقلاب به صورت زنده از شبکه یک، ترتیل خوانی رواق امام خمینی(ره) از شبکه قرآن و ترتیل خوانی مسجد گوهرشاد از شبکه افق و خراسان رضوی پخش می‌شود.

آخوندی به برنامه‌های قرآنی ویژه خواهران در رواق حضرت زهرا(س) اشاره و عنوان کرد: برنامه ترتیل قرآن کریم ویژه خواهران همه روز از ساعت 9:30 تا 12 برگزار می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان‌ قدس رضوی درخصوص ویژه برنامه‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان متذکر شد: برنامه تفسیر قرآن کریم حجت‌‌الاسلام قرائتی با عنوان «درس‌هایی از قرآن» امسال نیز همچون سال‌های گذشته هر شب ساعت 21:30  در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی به اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی پرداخت و تصریح کرد: حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر میزبان میلیون‌ها زائری است که از اقصی نقاط ایران و کشورهای مختلف برای حضور در این آیین معنوی به حرم مطهر می‌آیند.

آخوندی اضافه کرد: این مراسم از ساعت 21 تا یک بامداد برگزار و علاوه بر ویژهبرنامه سخنرانی و مراسم احیاء، دعای جوشن کبیر نیز قرائت می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان‌ قدس رضوی افزود: پس از پایان مراسم شب احیاء در مسجد گوهرشاد از ساعت 1:30 تا نماز صبح برنامه مناجات‌خوانی دایر است تا زائرانی که مشتاق عبادت تا سحر هستند از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: امسال نیز طبق سنت هر سال از ساعت 12 بامداد برنامه مناجات‌خوانی با حضور محمود کریمی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و یک برنامه مناجات خوانی دیگر با عنوان کبوتران حرم هر شب از ساعت یک بامداد تا 2:30 با حضور مداحان و شاعران رضوی در رواق دارالهدایه تشکیل می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برنامه شب شعر کرامت غزل با حضور شاعران آیینی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در راستای تبلیغ معارف اسلامی به صورت روزانه برنامه سخنرانی قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء با حضور حجج الاسلام ماندگاری، کازرونی، نظافت، حلواییان و اسلامی‌فر برگزار می‌شود.

آخوندی با تأکید بر این مطلب که ایجاد بستر و فضای مناسب برای آنکه افراد با هر فکر و نظری بتوانند آزادانه سؤال خویش را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند، موجب رشد و شکوفایی افکار ناب می‌شود، اظهار کرد: از این رو برپایی نشست‌های پرسش و پاسخ دینی یکی از برنامه‌های محوری آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان است که در قالب 60 جلسه پرسمان دینی، 1500 حلقه معرفت و نشست‌های تخصصی ویژه خواهران و برادران در اماکن متبرکه تشکیل می‌شود.

وی به تولیدات این معاونت ویژه ایام رمضان اشاره و بیان کرد: کتاب رهیافت روزه، امام مهربانی در ماه خدا، ویژه نامه سی‌امین سالگرد رهبری مقام معظم رهبری و میعادگاه بهار در ایام این ماه مبارک تولید منتشر می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان‌ قدس رضوی ادامه داد: در ضلع غربی صحن جامع رضوی در ماه مبارک رمضان پایگاه مهمان‌سرای اندیشه ویژه زائران تدارک دیده شده تا از کنار لحظات ناب زیارت از کتاب‌های معارفی اداره تولیدات نیز بهرمند شوند.

انتهای پیام/ 70031

نظر شما