شناسهٔ خبر: 32574540 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هفته گرافیک فرصتی برای تمجید از طراحان است

عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران معتقد است که هفته گرافیک فرصتی برای ارج نهادن نقش و اهمیت طراحان گرافیک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، بهرام کلهرنیا عضو شورای عالی این نهاد گفت: سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای جهان روز گرافیک جشن گرفته می‌شود و به تبع آن ما نیز در ایران این روز را جشن می‌گیریم.

او افزود: یکی از دلایل برگزاری این جشن این است که جهانیان تنها مصرف کننده گرافیک نباشند و درباره چیستی گرافیک و نقش و تاثیر آن برای ساختن جهان بهتر پی ببرند و از جدیدترین دستاوردهای این رشته باخبر شوند.

این عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران افزود: در ایران روز گرافیک از سوی انجمن طراحان گرافیک به جای یک روز، یک هفته جشن گرفته می‌شود. چون ما ایرانی‌ها زمان بیشتری برای ارج نهادن به این روز و طراحان گرافیک نیاز داریم تا با برگزاری سخنرانی‌های متعددی و برپایی نمایشگاه فرصت بیشتری داشته باشیم تا گرافیک را در کشورمان معرفی کنیم.

کلهرنیا افزود: بیش از یک دهه است که هفته گرافیک در کشور ما جشن گرفته می‌شود و در گذر زمان هر سال به تعداد کسانی که این هفته را به من تبریک می‌گویند اضافه شده و در میان این گروه هستند کسانی که واقعا از دنیای هنر و گرافیک بی‌اطلاع هستند اما اطلاع‌رسانی که در این زمینه صورت گرفته زمینه‌ای را فراهم آورده که این افراد نیز به اهمیت این روز پی ببرند.

این گرافیست با اشاره به برگزاری این هفته در خانه هنرمندان ایران گفت: بدون اغراق خانه هنرمندان ایران یکی از سرمایه‌های فرهنگی ما به شمار می‌رود و این خانه با ارتباط تنگاتنگی که با انجمن‌ها دارد، در تمام این سال‌ها میزبان بخش عمده جشن هفته گرافیک بوده است و برگزاری این هفته در خانه هنرمندان که روزانه میزبان اقشار مختلف جامعه است زمینه‌ای را فراهم کرده تا مخاطبان این رویداد تنها گرافیست‌ها و جامعه هنری نباشند و این هفته جامعه هدف بزرگتری را در بر گیرد.

این عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران ادامه داد: امیدوارم که هفته گرافیک و سایر هفته‌های فرهنگی و هنری در سال‌های آتی با توان و امکانات بیشتری در کشور ما برگزار شود چون با برگزاری این رویدادها دیگر تقویم جشن‌های ما ایرانی‌ها که دوست داریم به نشانه احترام نسبت به یکدیگر کلاه از سر برداریم و به یکدیگر تبریک بگوییم، به نوروز خلاصه نمی‌شود و در طول سال هفته‌های متعددی داریم که در کنار یکدیگر ضمن آموختن، شادی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما