شناسهٔ خبر: 32532248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

دستگیری 17 تن از عناصر تروریستی داعش در جنوب غرب و شمال شرق استان الانبار عراق/ هلاکت مسئول امنیتی داعش در استان دیاله + عکس و نقشه میدانی

نیروهای عراقی در جریان عملیات در استان های الانبار و دیاله ضربات مهلکی را به هسته های خاموش داعش وارد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، عملیاتی را در غرب منطقه «الرطبه» در جنوب غرب استان الانبار و نزدیکی مرزهای مشترک با سوری ه علیه عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش انجام دادند.

نیروهای عراقی در جریان این عملیات در یک حمله غافلگیرانه موفق شدند ۱۲ تن از تروریست‌های داعش را در منطقه شناسایی و دستگیر کنند؛ منطقه الرطبه به دلیل بیابانی بودن به محلی مناسب برای رشد هسته‌های خاموش داعش تبدیل شده است.

منطقه راهبردی الرطبه در استان الانبار از محور غربی به کشور سوریه و از محور جنوب و جنوب غرب به کشورهای عربستان و اردن متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

عملیات نیروهای عراقی در محور مرکزی و غربی استان الانبار در محدوده گذرگاه‌های مرزی «طریبیل، الولید» و حومه مناطق «الحدیثه و وادی الحوران» با هدف جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش از خاک سوریه ادامه دارد.

از شهر «الرمادی» در شمال شرق استان الانبار خبر می‌رسد، نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق در یک عملیات ویژه در محله «التامیم» موفق شدند ۵ تن از عناصر تروریستی داعش را شناسایی و دستگیر کنند.

آرشیو

در حال حاضر، بخش‌های دیگری از استان الانبار از جمله حومه مناطق «عکاشات، الرطبه، فلوجه، جنوب دریاچه الثرثار و…» به عناصر مخفی داعش الوده است؛ استان الانبار به دلیل هم مرز بودن با کشورهای عربستان، سوریه و اردن از اهمیت خاصی برخوردار است.

از استان دیاله خبر می‌رسد، نیروهای مبارزه با تروریسم در یک عملیات ویژه و دقیق در رشته کوه‌های حمرین موفق شدند «نهاد احمد عبدالسلام الکروی»، مسئول امنیتی گروهک تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

به گفته منابع میدانی، «احمد عبدالسلام» یکی از فرماندهانی بود که عملیات‌های تروریستی را در استان‌های کرکوک و دیاله مدیریت می‌کرد؛ وی عملیات‌های زیادی را در محورهای «خانقین، جلولاء، قره تبه و مرکز دیاله» سازماندهی کرد.

ربودن شهروندان عراقی در جاده «بغداد - کرکوک» و حمله به مواضع نیروهای عشایر و پلیس فدرال نیز در کارنامه این فرمانده تروریست دیده می‌شود که در نهایت توسط نیروهای عراقی شکار شد و از پای درآمد.

خبرها از شمال شرق استان دیاله حاکیست، بخش وسیعی از عملیات رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و نیروی هوایی ارتش در حومه منطقه «المخیسه» و روستاهای اطراف با موفقیت به پایان رسیده است.

آرشیو

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی مشارکت کننده در این عملیات در جریان جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند امنیت را به طور کامل در این محور برقرار کنند و یک خودروی انتحاری و یک مقر نظامی را منهدم و چند تله انفجاری را هم کشف و خنثی کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای عراقی در شمال، شمال شرق استان دیاله (بعقوبه، خانقین، السعدیه و…) و رشته کوه‌های حمرین علیه عناصر مخفی داعش همچنان در جریان است.

نظر شما