شناسهٔ خبر: 32525735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کارگران برتر خراسان رضوی تجلیل شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در این مراسم آموزش نیروی انسانی و فنی حرفه ای را امری بسیار مهم توصیف و بیان کرد: آموزش نیروی

صاحب‌خبر - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در این مراسم آموزش نیروی انسانی و فنی حرفه ای را امری بسیار مهم توصیف و بیان کرد: آموزش نیروی انسانی می بایست بر اساس نیازهای استانی و واحدهای تولیدی ارتقا یابد لذا برنامه ای منجسم، منظم و به روز باید در این بخش تدوین و عملیاتی شود.
علی رسولیان 'الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی' را محوریترین برنامه در حال اجرا در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: هدف این طرح که امتحان شده و نتیجه داده استفاده از ظرفیت شرکتهای توانمند ملی و استانی برای توانمندسازی شهرها و روستاها و واگذاری امور به مردم است تا خود آنها مدیریت و ایجاد شغل کنند.
وی افزود: بر این اساس خراسان رضوی به 12 منطقه تقسیم و ظرف کمتر از چهار ماه 58 معین اقتصاد مقاومتی مشخص شدند. همچنین تاکنون 685 تفاهنمامه به امضای مسئولان مختلف شهرستانها رسیده تا فرصتهای جدید اشتغال ایجاد و اشتغال موجود هم حفظ شود.

* فشارها بر دوش کارگران نباشد
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز شرایط اقتصادی کشور سخت شده لذا نباید بگونه ای رفتار کنیم که فشارها بر دوش نیری انسانی و کارگران باشد.
حجت الاسلام نصراالله پژمانفر به سال رونق تولید اشاره و بیان کرد: اگر کارگران امید و احساس مشارکت در کارها نداشته باشند نمی توانند تحول آفرین فکر و عمل کنند.
وی همچنین توجه نسبت به رعایت 'قانون کار' را ضروری توصیف و بیان کرد: این قانون شرایط حداقلی را پیش بینی کرده و انتظار داریم همین حداقلها رعایت شوند.

* امنیت شغلی کارگران
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: هدف جشنواره امتنان تجلیل از مبتکران و خلاقان حوزه کار و تولید و تجلیل از جایگاه رفیع کار است.
محمد سنجری افزود: توجه به امنیت شغلی و اقتصادی کارگران به خصوص در سال رونق تولید ضروری است. اگر به دنبال افزایش کمیت، کیفیت کالا و توسعه واحدهای تولیدی خود هستیم کارگران را باید مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: باید پرداخت حقوق را به سمت کارمزدی پیش برد و کارگران هم در سود تولیدات سهیم شوند. اینکار انگیزه تولید را بیشتر می کند. برای تحقق رونق تولید هم باید کالاهای ایرانی را حمایت نمود و به فکر خرید کالای خارجی نبود.
همچنین در این مراسم تعدادی از نمایندگان تشکلهای کارگری بر توجه به مسکن کارگران؛ استانداردسازی محیط شغلی، نظارت بیشتر بر پیمانکاران و افزایش میزان حقوق نسبت به رشد تورم تاکید کردند.
یک میلیون و 200 هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت می کنند.
7507/1858
انتهای پیام

نظر شما