شناسهٔ خبر: 32507500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آمریکا و انگلیس به دنبال آزادسازی یکطرفه جاسوس‌های خود در ایران

آمریکا و انگلیس در راستای خوی سلطه‌گرایانه خود به دنبال آزادسازی یکطرفه جاسوس‌ها در ایران هستند.

صاحب‌خبر -



محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه پنجشنبه هفته گذشته در نیویورک گفت که از
«رابرت اُ‌براین»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور گروگان‌ها نامه‌ای دریافت کرده که در آن درخواست شده اتباع آمریکایی بازداشت‌‌شده در ایران آزاد شوند.
به نوشته المانیتور، ظریف همچنین گفت که از معاونش خواسته نامه‌ای به
«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا بنویسد. المانیتور ادعا کرده طرف ایرانی ظاهراً در این نامه خواستار مبادله زندانیان شده است.
ظریف در پاسخ به این سؤال المانیتور که آیا نامه‌ای از
«اُ براین» دریافت نکرده تأیید کرد که چنین نامه‌ای را دریافت کرده؛ ظریف این نامه را «یکجانبه» توصیف کرد. المانیتور‌اشاره‌ای به زمان دریافت این نامه نکرده است.
وزیر خارجه ایران در جمع گروهی از خبرنگاران در نیویورک گفت: «می‌دانید در آن نامه چه چیزی مطرح شده بود؟ می‌گفت لطفاً آمریکایی‌های بازداشت‌شده را آزاد کنید. پیشنهاد نبود».
به گزارش فارس، رئیس‌دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: «تفکر موجود در واشنگتن این است که از ما انتظار دارد اقدامات یکجانبه انجام دهیم».
پیش از این نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات ظریف،‌ بار دیگر به شرط‌گذاری روی آورد و اعلام کرد ایران ابتدا باید به صورت یکجانبه تمام زندانیان آمریکایی را آزاد کند.
واکنش انگلیس!
در حالی‌که در روزهای گذشته مسئله تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا مطرح شد، وزیر خارجه انگلیس در اقدامی عجیب به این موضوع واکنش نشان داد.
«جرمی هانت» با اشاره به نازنین زاغری- فردی که به 5 سال حبس قطعی به جرم جاسوسی محکوم شده است- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: زاغری بی‌گناه است او مرتکب فعل خلافی نشده است. مسئله‌ غیرقابل قبول درباره ایران این است که آنها آدم‌های بی‌گناه را به زندان می‌فرستند و بعد از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند.
اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حالی است که مسئله مطرح شده در روزهای اخیر، تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آن هم به درخواست آمریکا بوده و در این میان هیچ بحثی از تبادل زندانی میان ایران و انگلیس نبوده است. در همین رابطه ظریف در روزهای گذشته گفت که موضوع نازنین زاغری در پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان
مطرح نیست.
مقامات آمریکایی و انگلیسی مدعی شده‌اند که شهروندان ایرانی زندانی را آزاد نخواهند کرد و ایران باید یکطرفه این کار را انجام دهد.
آمریکا و انگلیس در راستای خوی سلطه گرایانه خود به دنبال آزادسازی یکطرفه جاسوس‌ها در ایران هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما