شناسهٔ خبر: 32506809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بخشدار مرکزی رامسر:

زباله منطقه کلاکولی رامسر در وضعیت نامناسبی است

رامسر - بخشدار مرکزی شهرستان رامسر اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا در دستور کار دهیاران قرار گیرد زیرا زباله در کلاکولی در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان نعمتی واجاری شامگاه جمعه در جلسه فصلی با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامسر با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا از اهمیت خاصی برخوردار بوده گفت: زباله به عنوان یکی از معضلاتی است که شهرها و روستاها با آن مواجه هستند و با مدیریت دهیاران روند پیشرفت خوبی داریم.

وی افزود: محل دفن زباله در کلاکولی وضعیت نامناسبی دارد که باید با تفکیک زباله از مبدا حجم زباله ورودی به این مکان را کاهش دهیم.

بخشدار مرکزی رامسر خواستار همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با نیروهای سرشماری آب شرب و کشاورزی در راستای سرشماری چاه‌ها شد و گفت: دهیاران نسبت به بیمه منازل روستایی پیگیر باشند و همکاری از لحاظ فنی و شورایی با دفتر شورای اسلامی بخش را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین دهیاران صدور کارت ملی را جدی گرفته و مدارک شأن را به واحد حراست فرمانداری تحویل دهند تا نسبت به صدور کارت شناسایی اقدام شود.

علی لاریجانی معاون فرماندار رامسر نیز در جلسه فصلی با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامسر با بیان اینکه امروزه جمعیت در حال افزایش بوده و ساخت و سازها نیز به تناسب آن در حال افزایش است گفت: زباله و فاضلاب تهدیدات جدی بوده و سبب ایجاد بمب در شهر و روستا شده است.

وی افزود: تفکیک زباله از مبدا به صورت جدی انجام شود و با فرهنگ سازی و آموزش نسبت به کاهش حجم زباله ورودی به کلاکولی اقدام کنیم.

معاون عمرانی فرماندار رامسر با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط شهرستان رامسر چاه‌های فاضلاب سرریز شده و باید از آب شرب چاه‌ها استفاده نشود گفت: جهت حفظ مسائل زیست محیطی سیستم تصفیه فاضلاب و سپتیک باید نصب شود.

لاریجانی تصریح کرد: آپارتمان سازی در روستاها سبب شده طبیعت شکل و شمایل خود را از دست دهد و دهیاران با ساخت و ساز غیر مجاز برخورد کرده و به فکر درآمدزایی نباشند.

وی با بیان اینکه ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت گفت: دهیاران از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند و ناظرین فنی پیش از شروع عملیات ساخت و ساز پیگیر این موضوع باشند.

نظر شما