شناسهٔ خبر: 32506763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ایران ۱ (۳) - (۲) ۱ اسپانیا؛ ایران قهرمان فوتسال دانشجویان دختر جهان شد

تیم منتخب فوتسال دانشجویان ایران با پیروزی برابر اسپانیا قهرمان فوتسال دانشجویان دختر جهان شد. این موفقیت امروز در بروکسل بلژیک به دست آمد و شهناز یاری مدت کمی پس از قهرمان کردن نامی نو در لیگ برتر فوتسال، این بار تیم دانشجویان را قهرمان کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - پرونده مسابقات فوتسال دانشجویان جهان در بخش زنان بسته شد و تیم منتخب ایران موفق شد قهرمان این پیکارها شود. پیروزی بر اسپانیا در دیدار نهایی پیام آور قهرمانی برای تیمی شد که با حداقل بازیکن در رویدادی فشرده و نفس گیر رقابت می‌کرد.

در دیدار پایانی این مسابقات که بین ایران و اسپانیا در بروکسل بلژیک برگزار شد دیدار دو تیم در وقت معمول به تساوی یک بر یک انجامید. گل سارا شیربیگی در نیمه نخست گل ایران را به ثمر رساند.

با اتمام مسابقه در ضربات پنالتی، سارا شیربیگی، فرشته خسروی و آرزو صدقیانی زاده پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کردند و ۲ پنالتی ایران به ثمر ننشست اما درخشش فرزانه توسلی در مهار پنالتی‌های حریف به ایران کمک کرد تا قهرمان این تورنمنت شود. درخشش توسلی پیامی به کادر تیم ملی فوتسال ایران بود. توسلی برای تورنمت روسیه به تیم ملی دعوت نشد.

بدین ترتیب شهناز یاری باز هم موفق به فتح جام جدیدی شد. او در فاصله مدت کوتاهی پس از قهرمان کردن تیم نامی نو اصفهان در لیگ برتر فوتسال بانوان اکنون تیم دیگری را به جام رسانده است.

حضور در فینال پس از این به دست آمد که تیم منتخب دانشجویان ایران موفق شد در نیمه نهایی فرانسه را ۳ بر یک شکست دهد. سارا شیربیگی بازیکن ارزشمند تیم ملی فوتسال ایران در این بازی با هت تریک خود ایران را به فینال برد.

ایران پیش از غلبه بر فرانسه و اسپانیا موفق به پیروزی برابر اسکاتلند و بلژیک شده بود به طوری که ابتدا ۶ بر صفر اسکاتلند و سپس ۱۷ بر صفر بلژیک را برد تا صعودی آسان به جمع ۴ تیم برتر مسابقات داشته باشد.

شهناز یاری سرمربی تیم فوتسال دانشجویان ایران پس از کسب عنوان قهرمانی در گفتگو با طرفداری اظهار کرد:

خوشحالم که پس از اینکه سال ۹۷ را با قهرمانی به پایان بردم، سال ۹۸ را نیز با قهرمانی آغاز کرده‌ام و بابت تلاشی که در این مسابقات صورت گرفت و زحماتی که در یک مسابقه بسیار فشرده انجام شد از همه بازیکنان و عوامل قدردانی می‌کنم.

وی افزود:

شیوه برگزاری این مسابقات جالب توجه نبود و کار برای ما سخت‌تر هم بود زیرا اسپانیا در نیمه نهایی با اسکاتلند بازی کرده بود که حریف به مراتب آسان‌تری نسبت به فرانسه ای بود که ما با آن بازی کردیم. فشار زیادی روی تیم وجود داشت و برگزاری ۲ بازی در یک روز نمی‌تواند توجیهی منطقی داشته باشد با این حال تلاش کردیم از اعتبار فوتسال ایران دفاع کنیم.

سرمربی تیم فوتسال دانشجویان دختر ایران اضافه کرد:

فاصله دیدار ما در نیمه نهایی و فینال تنها ۲ ساعت بود. از سوی دیگر وقت مسابقات به صورت رونده محاسبه می‌شد و دست اندرکاران این مسابقات نگاه جدی و حرفه‌ای به مسابقات نداشتند. اگر این فشار روی تیم ما وجود نداشت اجازه کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی که در آن ریسک موفقیت بالا است را نمی‌دادیم.

 

نظر شما