شناسهٔ خبر: 32506753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر:

رامسر رتبه اول سرطان دستگاه گوارش را دارا است

رامسر - رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: از سال ۹۳ تا ۹۷ رامسر طبق آمار رتبه اول سرطان دستگاه گوارش را در استان داشته است و برای کاهش آن باید برنامه ریزی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر دکتر حمید رضا مبشری شامگاه جمعه در جلسه فصلی با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامسر با بیان اینکه سلامت یک نعمت الهی است که باید قدر آن را خوب بدانیم و در این راه نیازمند کمک همگانی هستیم گفت: شعار نمادین سال جاری وزارت بهداشت مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است.

وی افزود: پیاده روی کم هزینه ترین کار جهت حفظ سلامت است و خدمات بهداشتی با کیفیت خوب بدون بار مالی سنگین جز اهداف اصلی است.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت دولت ۱۳ میلیون نفر را بیمه رایگان کرده تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم ملی خود مراقبتی و ارتقای سواد سلامت جامعه است که افراد یاد بگیرند چطور از خود مراقبت کنند چون پیشگیری بهتر از درمان است که سبب طول عمر و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

دکتر مبشری گفت: سرطان اگر به موقع تشخیص داده شود و در مراحل ابتدایی پیشگیری انجام شود طول عمر افراد چندین برابر و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر خاطر نشان کرد: در خانه‌های بهداشت تست برای شناسایی سرطان‌های دستگاه گوارش و روده بزرگ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸ مورد سرطان در رامسر مشاهده شد گفت: کشور ما رتبه اول مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی که علت آن کم تحرکی، چاقی، دیابت و فشار خون است.

دکتر مبشری تصریح کرد: از سال ۹۳ تا سال ۹۷ طبق آمار در شهرستان رامسر اولین رتبه را سرطان دستگاه گوارش داشته است.

وی ارتقای سلامت به سمت اجتماعی شدن را به عنوان یک امر مهم عنوان کرد و افزود: دهیاران و شوراها سلامت را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بدانند و هدف ما توانمندسازی جامعه جهت زندگی در محیط سالم است.

دکتر مبشری گفت: استان مازندران رتبه اول چاقی در کشور را دارد که پیاده روی و تغذیه مناسب سبب تعادل در وزن خواهد شد.

وی افزود: در بیماری‌های غیر واگیر دار ۴ عامل چاقی، فشار خون، دیابت و افسردگی روح و روان نقش بزرگی دارند.

نظر شما