شناسهٔ خبر: 32506714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت سیلاب در آق‌قلا

فرماندار آق‌قلا با اشاره به ترمیم سیل‌بندها با همت گروه‌های مردمی و جهادی گفت: بیل‌های مکانیکی باز و بلند برای ایجاد دایک حفاظتی در اطراف شهر آق‌قلا فراخوان شده‌اند تا بتوانیم بخشی از سیلاب را کنترل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، امانگلدی ضمیر درباره آخرین وضعیت ورود سیلاب به این شهرستان اظهار داشت: به رغم فعالیت‌ گروه‌های مردمی و جهادی برای تقویت سیل‌بندها متأسفانه به دلیل حجم بالای سیلاب که از شمال یلمه خندان در حال عبور بود، بخشی از سیل‌بند این منطقه در دو نقطه شکسته شده است و احتمال آب‌گرفتگی مناطقی مانند عیدگاه، ایثار، تازه‌آباد، کل‌آباد و حکیم‌آباد وجود دارد.

وی افزود: برخی از روستاها از جمله سلاق یلقی، میرزاعلی یلقی و سقریلقی نیز در معرض آب‌گرفتگی قرار دارند و هشدارهای لازم نیز به مردم داده شده تا به مناطق امن و محل‌های اسکان که در روستای عطاآباد پیش‌بینی شده است، مراجعه کنند.

فرماندار آق‌قلا ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها تا ساعت 12 امشب سیلاب گرگانرود از آق‌قلا عبور می‌کرد اما شکسته شدن سیل‌بندها اوضاع نگران کننده‌ای به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه ترمیم سیل‌بندها در حال انجام است، گفت: اگر بتوانیم سیل‌بندها را ترمیم کنیم تا آب وارد شهر نشود تا بامداد فردا اوضاع تحت کنترل درخواهد آمد اما اگر آب وارد شهر شود، به دلیل حالت کاسه‌ای برخی از سکونت‌گاه‌های این شهر، مشکل آب‌گرفتگی خواهیم داشت.

ضمیر خاطرنشان کرد: اگر سیل‌بندها ترمیم نشود مناطقی که بیش از 25 روز زیر آب قرار داشت دوباره دچار آب‌گرفتگی می‌شود.

ضمیر افزود: چند دستگاه بیل مکانیکی باز و بلند را فراخوان کرده‌ایم تا بتوانیم یک دایک حفاظتی دیگر در اطراف آق‌قلا ایجاد کنیم تا بتوانیم بخشی از سیلاب را مدیریت کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما