شناسهٔ خبر: 32506471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ایران توان به صفر رساندن صادرات نفت در جهان را دارد

امام جمعه زاهدان گفت: این کشورما است که توان به صفر رساندن صادرات نفت در جهان را دارد و آمریکا قادر نیست در صادرات نفت از ایران خللی ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های این هفته شهرستان زاهدان به بارش های اخیر در استان و ورود حجم زیاد آب از افغانستان به تالاب بین المللی هامون اشاره کرد و بیان داشت: بر مردم استان به ویژه کشاورزان واجب است که پرداخت خمس و زکات را مورد توجه داشته باشند تا تداوم نعمت از خداوند را در استان شاهد باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم را گرامیداشت و افزود: شهید مطهری، روش اندیشیدن و فکر کردن به دانشجویان خودش را یاد داد؛ باید روش اندیشیدن و فکر کردن در جامعه نهادینه کنیم و نیز انتظار است که در دانشگاه ها و حوزه های علمیه این روش را دنبال کنیم.

 

امام جمعه موقت زاهدان در بخش دیگر خطبه ها به سفر نخست وزیر پاکستان اشاره  کرد و یادآور شد: ایران و پاکستان نقاط مشترک در مسائل امنیتی و اقتصادی دارند؛ ایجاد نیروی واکنش سریع بین ایران و پاکستان اقدامی در جهت مهار تروریست ها در منطقه است.  

 

راهداری یادآور شد: سهم صادرات کشورمان به پاکستان ناچیز است و باید از ظرفیت مرز در جهت تزانزیت کالا  بهره برداری لازم را ببریم.

 

وی در بخش دیگر خطبه ها اقدام آل سعودی ها را در اعدام شیعیان به جرم تروریست بودن محکوم کرد و افزود: آل سعود با این حرکت نابخردانه کور خودشان را می کنند.

 

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه تحریم های نفتی آمریکا علیه کشورمان را محکوم به شکست دانست و ادامه داد: تحریم ها نفتی علیه کشورمان به جایی نخواهد رسید زیرا که خریداران کشورهای دنیا براساس نوع نفت ایران پالایشگاه ساخته اند و اگر بخواهند نفت از کشور دیگری تامین کنند برای آنان هزینه ور خواهد بود.

 

راهداری عدم تکیه بر صادرات غیر نفتی و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، نجات بودجه کشور از نفت، اصلاح نظام مالیاتی کشور ومبارزه با فرار مالیاتی دانه درشت های اقتصادی از راههای اجرای راهبردی غیر نفتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی آنچه که مدنظر آقا است اگر روی کار بیاید ما نیاز به فروش نفت نخواهیم داشت.

 

وی افزود: میلیون ها بشکه نفت از تنگه احد جابه جا می شود اگر آمریکا بخواهد در صادرات نفت ایران خلل ایجاد کند ایران با بستن تنگه احد صادرات نفت به جهان را به صفر می رساند.

 

نظر شما