شناسهٔ خبر: 32506008 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حضور فراتر از انتظار جوانان مشهد در لیگ برتر بسکتبال

لیگ برتر بسکتبال کشور در فصل 97 - 98 با حضور تیمهای آویژه صنعت پارسای مشهد، پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، شیمی در، شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، ذوب آهن،

صاحب‌خبر - لیگ برتر بسکتبال کشور در فصل 97 - 98 با حضور تیمهای آویژه صنعت پارسای مشهد، پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، شیمی در، شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، ذوب آهن، پگاه تهران، نیروی زمینی و رعد پدافند دزفول از سوم آبان ماه پارسال آغاز شد و بعد از 18 هفته در 27 اسفند ماه 97 پایان یافت.
هشت تیم نخست لیگ برتر به مرحله پلی آف راه یافتند و تیم آویژه صنعت پارسا که در مقام ششم جدول 9 تیمی لیگ قرار گرفته بود به مصاف تیم شهرداری گرگان که مقام سوم جدول را از آن خود کرده بود رفت و طی 2 دیدار رفت و برگشت در پانزدهم و نوزدهم فروردین ماه مغلوب شد و از راه یابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.
هم اکنون تیم شهرداری گرگان که در مرحله یک چهارم نهایی حریف تیم آویژه صنعت پارسا شده بود همراه با تیم پالایش نفت آبادان به مرحله نهایی پلی آف مسابقات لیگ برتر بسکتبال راه یافته و تیم قهرمان در پانزدهم اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.

* میانگین سنی 22 سال
مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد گفت: این تیم با بازیکنان جوان مراحل صعود را از دسته سه، دسته دو و لیگ ملی طی کرد و فصل پیش به لیگ برتر صعود کرد و در این راه تیم های مدعی و پر امکانات را پشت سر گذاشت.
جعفر فلاح افزود: تیم آویژه صنعت پارسا از سال 92 تاسیس شد و مراحل صعود را پله به پله طی کرد.
وی اظهار داشت: ما این تیم را با کمتر از 10 میلیارد ریال و با بازیکنان بومی برای لیگ برتر آماده کردیم در حالی که تیم های رقیب، بازیکنان تیم ملی و خارجی را نیز به خدمت گرفته بودند.
وی گفت: هدف ما این بود که در پایان فصل، در لیگ برتر ماندگار شویم که با تعصب بازیکنان و حمایتهای اداره کل ورزش و جوانان و هیات بسکتبال به هدف خود رسیدیم.
فلاح با بیان اینکه در این فصل شهرداری مشهد در حد توان خود مبلغی را به صورت نقدی کمک کرد افزود: هیات بسکتبال و اداره کل ورزش و جوانان هم در ارایه کمکهای زیرساختی و سخت افزاری همکاری کردند.
وی اظهار داشت: امسال تجربه نخست بازیکنان ما بود و نسبت به دیگر تیمها تجربه کافی نداشتیم. 90 درصد بازیکنان ما بومی استان و با میانگین سنی 22 سال هستند. این تیم جوان در برابر تیمهای بزرگ و با تجربه، بسیار خوب عمل کرد و به خاطر نداشتن تجربه در برخی بازیها در ثانیه های پایانی نتیجه را واگذار کرد و گرنه ممکن بود به رتبه پنجم هم می رسیدیم.

*مقام کسب شده قابل قبول است
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: با توجه به هزینه ای که امسال برای تیم آویژه صنعت انجام شد و در نظر گرفتن نخستین حضور این تیم در لیگ برتر بسکتبال، نتایج و مقام کسب شده برای ما قابل قبول است.
امیر زارعی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه های بسکتبال همانند فوتبال بسیار زیاد است و برخی بازیکنان طراز اول دستمزدهای هنگفت دریافت می کنند افزود: هزینه های تیم پارسا حدود 10 میلیارد ریال بود در حالیکه همه اینها به اندازه قرارداد یک بازیکن طراز اول تیمهای بزرگ نیست.
وی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان با تمام توان هرگونه خدمتی که بتواند برای تیمهای استان و بویژه تیمهای لیگ برتری انجام می دهد.
وی گفت: برای حضور ورزشکاران در المپیک 2020 که در 10 رشته فرصت حضور است از بازیکنانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند حمایت می کنیم و همچنین تا چند هفته دیگر مراسم تقدیر از ورزشکاران، مربیان و حامیان ورزش استان که پارسال برای استان افتخار آفرین شدند برگزار خواهیم کرد.

* آویژه صنعت تیم بدون حاشیه
دبیر هیات بسکتبال خراسان رضوی هم گفت: تیم آویژه صنعت پارسا در مسابقات لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شد و جا دارد از بازیکنان، مدیریت و کادر فنی این تیم قدردانی کنیم. این تیم جوان بدون حاشیه و جنجال و با بازیکنان بومی نتیجه خوبی به دست آورد.
سید مهدی میر شفیعی افزود: هیات استان 14 تیم در لیگ های مختلف و رده های مختلف سنی مردان و زنان دارد و با توجه به توان مالی اندک تلاش شد از کمکهای دیگر نهادها و دستگاها هم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: تهیه تقویم مسابقات لیگ استان و مسابقات جام رمضان، برگزاری کلاسهای داوری و مربیگری و همچنین تشکیل یک تیم قدرتمند از بانوان بسکتبالیست از جمله برنامه های پیش روی این هیات در سال جاری است.

* اتحاد رمز موفقیت
سرمربی تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا هم گفت: هر چند این تیم نخستین حضور خود را در لیگ برتر داشت اما با اتحاد، انسجام و هماهنگی و غیرت بازیکنان در کنار مدیریت صحیح مدیران باشگاه نتایج خوبی را به دست آوردیم و زنگ تفریح تیمهای دیگر نشدیم.
محمد قیاسی افزود: تیم ما مراحل موفقیت را از لیگ های پایین تر شروع کرد و امسال هم این روند را حفظ کرد و جوانان تیم هم استعدادهای خود را در برابر حریفان قدرتمند به رخ کشیدند و توانستند جایگاه ششم جدول را از آن خود کنند.
تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد با حضور سید ابوالفضل سیدی، احسان دلیر، شهریار قلی زاده، سجاد ابراهیمی، مجید صادقی، امین بهشتی، علیرضا رحماندخت، امیرحسین تاتاری، حسین محمد زاده، علی مداح، حسین رحمتی، صالح فروتن، نوید خواجی زاده و حامد بیگی و با سرمربیگری محمد قیاسی در لیگ برتر بسکتبال امسال حضور داشت.
7507 / 6053
انتهای پیام

نظر شما