شناسهٔ خبر: 32506004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه استان بوشهر مطرح شد:

جوانان سرمایه کشور در برابر تحریم هستند

آیین عبادی سیاس نماز جمعه با حضور پرشور مردم انقلابی استان بوشهر در شهرهای مختلف برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امام جمعه بوشهر گفت: دشمن با تحریم نفت ایران به دنبال تشدید فشارهای اقتصادی است ولی با عزم و اراده قوی ملت ایران این دسیسه آنها کارساز نخواهد شد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: دشمن با راه انداختن جنگ اقتصادی در تلاش برای اعمال فشارهای سخت اقتصادی است ولی باید بداند با همراهی و مردم و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: رهایی از فشارها و همچنین ایجاد رونق اقتصادی با اقتصاد بدون نفت محقق شدنی است که براساس تأکیدهای رهبر انقلاب باید به این مهم توجه ویژه شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: در این زمینه همچنین خرید کردن کالاهای ایرانی با هدف سرپا نگه داشتن کارخانه‌ها و ایجاد اشتغال از سوی مردم امری ضروری است.

وی تاکید کرد: هر کشوری برای رسیدن به رشد و پیشرفت باید در عرصه تولید و ایجاد اشتغال برنامه ریزی علمی، دانش بنیان و کار جهادی داشته باشد.

صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی بوده و اعضای این نهاد مدنی باید براساس الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت و آبادانی محل خدمت خود را سرلوحه کارهای اصلی خود قرار دهند.

امام جمعه همچنین با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: جهانخواران از همان ابتدا به خلیج فارس چشم طمع داشتند و قریب ۷۰۰ سال است که استعمار همواره به خلیج فارس حمله و در تمامی این حمله‌ها با ایستادگی مردم مواجه شده است.

وی افزود: استعمار در طول تاریخ تاکنون با وجود مقاومت مردم بوشهر، هرمزگان و خوزستان در جنوب کشور موفق به دستیابی به این آبراهه استراتژیک و مهم نشده است.

وی بیان کرد: با همت مردم و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب خلیج فارس تا ابد خلیج فارس باقی می‌ماند و دشمن در این مسیر نیز راه به جایی نمی‌برد.

صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به ۱۱ اردیبهشت روز کار و کارگر اظهار داشت: کارگران بعنوان آخرین حلقه تولید و اساس اقتصاد یک کشور نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی افزود: در این زمینه مسئولان باید نسبت به ارائه آموزش‌های مهارتی، پرداخت به موقع حقوق و بیمه این قشر اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: جوانان بعنوان مهمترین سرمایه هر کشور محسوب و مسئولان در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌ها برای اشتغال آنها تلاش کنند.

رژیم آل سعود یکی از ظالم ترین رژیم های مستبد در دنیاست

امام جمعه موقت کنگان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس گفت: ایران اسلامی با اشراف بر تنگه هرمز این توانایی را دارد تا بازارهای جهانی نفت را در شوک فرو برد و اگر دشمن بخواهد کوچکترین غلطی کند خلیج فارس قتلگاه آنان خواهد شد.

 حجت الاسلام یوسف قاسمی افزود: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و هست و دشمن هیچگاه به اهداف خود در این آبراه مهم استراتژی دست نخواهد یافت.

وی با اشاره به روز کارگربیان کرد: رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، تحرک کاری و اقتصاد مقاومتی زمینه ساز عزت ملی و نفوذ ناپذیری در برابر هجمه بیگانگان است.

قاسمی برضرورت پرداخت به موقع حقوق کارگران از سوی برخی شرکت ها تاکید کرد و گفت: مسئولان اجازه ندهند حقوق کارگرانی که در سرما و گرمای طاقت فرسا برای رونق اقتصادی ممکلت تلاش می کنند تضییع شود.

وی اضافه کرد: ارتقای توانمندی ها، تقویت تقوا و بصیرت، گسترش مدیریت های برخوردار از بنیه های معنوی، افزایش اعتلای فرهنگی، برداشتن گام های بلند در حرکت سپاه به سوی تکامل مهمترین مطالبه رهبرمعظم انقلاب از فرمانده جدید سپاه است.

قاسمی با گرامیداشت 9 اردیبهشت روز شوراهای اسلامی گفت: شوراها با تکیه بر خرد جمعی، کار کارشناسی و با نگاهی عادلانه توسعه همه محله ها بویژه محله های کمتر توسعه یافته را با جدیت دنبال کنند.

امام جمعه موقت کنگان با محکوم کردن اقدام وحشیانه رژیم کودک کش و منحوس آل سعود گفت: رژیم آل سعود یکی از ظالم ترین رژیم های مستبد در دنیاست که به فضل الهی به زودی زود طومار آنها در هم خواهد پیچید.

قاسمی با گرامیداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: مسجد تنها برای نماز خواندن نیست، بلکه پایگاه انسان سازی، عمران دل، مقابله دشمن، بصیرت افزایی و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی است.

وی یادآور شد: کمک به سیل زدگان بهترین صدقه جاریه است وانتظار می رود کسانی که برای کمک به سیل زدگان می روند از تهیه عکس ها و فیلم هایی که موجب رنج و عذاب آسیب دیدگان می شود اجتناب کنند.

رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است


 امام جمعه برازجان گفت: رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر محقق شود تصمیم سردمداران آمریکایی و صهیونیستی درباره نفت ومسائل دیگر تاثیرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نمازجمعه برازجان افزود: رونق تولید، حمایت ازکالای ایرانی، تحرک کاری واقتصاد مقاومتی زمینه تحقق عزت ملی ونفوذ ناپذیری در برابر بیگانگان است.

وی اضافه کرد: دشمنی با جمهوری اسلامی دشمنی با ملت ایران است زیرا جمهوری اسلامی به کمک و مدد مردم برپاست.

مصلح افزود: تحریم ها موجب تکیه بیشتر بر توان، ظرفیت وابتکارهای داخلی می شود به همین دلیل باید فرهنگ کار، تولید و تلاش در جامعه ترویج یابد.

امام جمعه برازجان گفت: ملت ایران هیچگاه درمقابل آمریکا به زانو نخواهد آمد.

مصلح افزود: اعدام وسرکوب شیعیان به دست دولت تروریستی آل سعود که تنها خواهان حقوق برابر هستند بیانگر ظلم این حکومت است.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس گفت: این آبراه مهم بین المللی زیر سیطره وکنترل جمهوری اسلامی است و کشتی هایی که قصد عبور از این منطقه را دارند باید از پاسداران ما اجازه بگیرند .

امام جمعه برازجان به اشاره به دهه تکریم مساجد افزود: یکی از ضرورتهای جامعه اسلامی وجود مسجد در هر محله ودر دسترس بودن آن است که امروز توسعه خوبی در این بخش شده است.

تعلیم و تربیت مهمترین رسالت معلمان است

امام جمعه موقت اهرم گفت: دهه آخر ماه شعبان بعنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است که ضمن آماده سازی باید حمایت هایی از برنامه های پیش بینی شده مساجد انجام شود.

حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه های نماز جمعه اهرم افزود: مسجد مهمترین پایگاهی است که از ظرفیت نیروی انسانی مومن، متعهد و انقلابی بر خورد داراست و می تواند در تقویت فکر و ترغیب مردم به فعالیت های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنند.

امام جمعه موقت اهرم افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا از ارکان مهم تصمیمم گیری اداره امور کشور و برنامه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شوراها در برطرف کردن معضلات شهرها و روستاها نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت مهمترین رسالت معلمان است به همین دلیل انگیزه همه سعادت ها و شقاوت ها از مدرسه زده می شود و کلید آن بدست معلمان است.

صفری گفت: تعهد به تربیت نیروی انسانی جوان جامعه بر محور ارزشهای بنیادین نظام انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه معلمان است.

وی افزود: آل سعود همواره سعی دارد برای حذف مخالفان خود به ویژه شیعیان با برچسب تروریست آنها را زندانی و اعدام کند.

صفری ادامه داد: این اقدام آل سعود با شیعیان که تنها خواستار حقوق مسلم خود در اجرای برنامه های دینی هستند در پناه سکوت منادیان دروغین حقوق بشر صورت می گیرد.

کارگران از مهمترین قشرهای جامعه هستند

امام جمعه دیر گفت: مسئولان کشور قدر جامعه کارگری را بدانند و به مسائل اساسی بویژه دستمزد آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه دیر افزود: کارگران از مهمترین قشرهای جامعه هستند و این هفته فرصتی برای تکریم از این قشر زحمتکش عرصه کار و تولید است.

وی اضافه کرد: کارگران از اصلی‌ترین بخش‌های چرخه تولید کشور هستند که نقش اصلی در تحقق شعار سال که همان رونق تولید است، بر عهده دارند.

امام جمعه دیر با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم افزود: آثار شهید مطهری که همواره از اسلام و ارزشهای اسلامی دفاع می کند سازنده و آموزنده است.

وی اضافه کرد: تکریم و تجلیل از معلم وظیفه همگانی است و معلمان تلاش کنند تا جوانانی شایسته، مومن و متدین تربیت کنند.

وی سخنان رییس قوه قضاییه در جمع رییسان دادگستری سراسر کشور را مایه امیدواری دانست و گفت: ابتدا باید با فساد در درون قوه برخورد شود و در گام دوم باید طرح تکریم ارباب رجوع و حقوق عامه مردم مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دیر افزود: با توجه به فصل برداشت گندم و جو کشاورزان برای بیمه کردن خود و رفع مشکلات مردم زکات محصول خود را پرداخت کنند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما