شناسهٔ خبر: 32505999 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

آیفون Xr پرفروش‌ترین موبایل بازار امریکا در سه ماهه اول ۲۰۱۹

فروش آیفون‌های در مدت اخیر در حد انتظار اپل نبوده است اما گزارش تازه‌ای از CIRP نشان می‌دهد که آیفون‌ها پرفروش‌ترین گوشی‌های سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در آمریکا بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

فروش آیفون‌های در مدت اخیر در حد انتظار اپل نبوده است اما گزارش تازه‌ای از CIRP نشان می‌دهد که آیفون‌ها پرفروش‌ترین گوشی‌های سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در آمریکا بوده‌اند. پس از انتشار این گزارش هم در خبر دیگری مشخص شد که دقیقاً کدام مدل از میان آیفون‌های اپل پرفروش‌ترین بوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون Xr، محبوب‌تر از آیفون Xs و آیفون Xs مکس

آیفون ۱۰ آر برای دومین فصل متوالی، پرفروش‌ترین آیفون در بازار مهم آمریکا شده است. سهم این گوشی هوشمند در فروش متعلق به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ در بازار مذکور ۳۸% بوده و همچنان از فروش آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس پیشی گرفته است. سری ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس در بازه یکسان تنها ۲۱% سهم داشته‌اند.

۴۱% باقی مانده از این سهم هم به فروش سری‌های آیفون ۸ و آیفون ۷ مربوط می‌شود. آیفون ۸ پلاس و آیفون ۷ محبوب‌ترین مدل‌ها در میان این سری بوده‌اند و البته پس از آن‌ها آیفون ۸ در فهرست پرفروش‌ترین‌ها دیده می‌شود. آیفون ۷ پلاس با اختلاف در مقایسه با مدل‌های مذکور فروش کمتری داشته است.

فروش آیفون‌هایی با حافظه داخلی بیشتر در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ باعث شد میانگین قیمت فروش (ASP) اپل به شکل چشمگیری افزایش یابد. از طرفی محبوبیت این نسخه‌ها مدت کوتاهی بعد از آن کاهش یافت و مشتریان آیفون ۱۰ آر افزایش پیدا کردند. به گزارش CIRP، میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل از آن زمان تاکنون به ۸۰۰ دلار کاهش یافته است.

سامسونگ به‌زودی با گلکسی اس ۱۰ خود اپل را شکست می‌دهد

انتظار می‌رود آیفون ۱۰ آر در سه ماهه دوم امسال همچنان پرفروش‌ترین آیفون باقی بماند. از طرفی ممکن است میزان فروش کلی آیفون‌ها در این مدت تاحدودی کاهش یابد؛ زیرا سامسونگ پرچمداران تازه گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ ای را روانه بازار کرده است.

این دو برند در خلال سه ماهه اول امسال  از نظر میزان فروش شانه به شانه هم حرکت کردند. بدین ترتیب که اپل ۳۶% و سامسونگ ۳۴% از فروش کل سهم داشتند. اما انتظار می‌رود که سه ماهه دوم برای سامسونگ پول‌سازتر باشد و شاهد کاهش سهم آیفون‌ها در بازار باشیم.

سامسونگ هنوز آمار دقیق فروش خانواده گلکسی اس ۱۰ را منتشر نکرده است اما گزارش‌های متعددی در این زمینه منتشر شده‌اند و ادعا می‌کنند که فروش اس ۱۰ با اختلاف ناچیزی بیشتر است اس ۹ بوده است. ظاهرا این اختلاف به خاطر عرضه پرچمدار ارزان قیمت گلکسی اس ۱۰ ای است.

پیش بینی شده است حدودا ده میلیون دستگاه از سه گانه سطح بالای گلکسی اس ۱۰ سامسونگ تا اخر سه ماهه جاری در بازارهای جهانی عرضه شوند. البته هنوز مشخص نیست چه درصدی از این تعداد متعلق به بازار آمریکا خواهد بود.

آینده سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند

به نظر می‌رسد که سامسونگ در سه ماهه سوم هم در بازار پیشرو باقی بماند. در سه ماهه سوم روند کاهش فروش ایفون‌ها ادامه پیدا می‌کند و انتظار می‌رود که فروش سه گانه گلکسی اس ۱۰ هم مانند سه ماهه دوم ادامه نیابد. شایعه شده است که این غول تکنولوژی کره‌ای دو پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پرو را در دست توسعه دارد و عرضه آن‌ها به بازار، عملکردش را به شکل چشمگیری بهبود خواهد بخشید.

در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ هم انتظار می‌رود که سامسونگ تاج پادشاهی را دوباره به اپل بازگرداند. سازنده کوپرتینویی در اواخر سه ماهه سوم از آیفون‌های احتمالاً سه گانه تازه خود پرده برمی‌دارد و تاثیر چشمگیر عرضه آن‌ها را از سه ماهه آخر سال مشاهده خواهیم کرد.

شایعه شده است که جانشینان آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس امسال با دوربین اصلی سه گانه، ناچ کوچک، امکان شارژ معکوس بی‌سیم و برخی قابلیت‌های دیگر معرفی می‌شوند. جانشین آیفون ۱۰ آر هم ممکن است از دوربین دوگانه، پردازنده نسل تازه اپل و همچنین پنل نمایش به‌روزرسانی‌شده بهره ببرد. هر سه مدل تازه با iOS 13 به بازار راه پیدا می‌کنند و بدین ترتیب Dark Mode و برخی قابلیت‌های تازه دیگر را به کاربران وفادار خود ارائه خواهند کرد.

 نظر شما درباره این موفقیت اپل چیست؟ اصلا موفقیت است؟

لینک کوتاه:

نظر شما