شناسهٔ خبر: 32505608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز پنجاه و ششمین راهپیمایی بازگشت در نوار غزه؛ زخمی شدن ۵ فلسطینی تاکنون

R36348/P/S8,90,1115/CT10

رسانه‌های فلسطینی از آغاز پنجاه و ششمین راهپیمایی بازگشت در مرزهای غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، هزاران شهروند فلسطینی عصر امروز برای شرکت در پنجاه و ششمین راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره خود را به چادرهای بازگشت که در طول مرزهای شرقی غزه برپا شده است رساندند.

نظامیان صهیونیست همچون دفعات قبل با گلوله جنگی و گازهای اشک آور به جان فلسطینیان بی دفاع افتاده و بر اثر این حملات 5 فلسطینی زخمی شدند.

هیئت ملی عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره از فلسطینیان ساکن نوار غزه خواسته است که در راهپیمایی امروز که جمعه وحدت و پایان دادن به اختلافات نامگذاری شده شرکت کنند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان اشاره می‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره در شرق غزه تاکنون 272 تن به شهادت رسیده و 16800 تن نیز زخمی شده اند. 54 کودک، 6 زن و 1 سالخورده،  2 خبرنگار و 3 امدادگر در بین شهدا حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما