شناسهٔ خبر: 32505474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حواشی سپیدرود رشت - فولاد خوزستان؛

اعتراض بازیکنان سپیدرود به داور/سپیدرود چشم انتظار معجزه

رشت- بازی سپیدرود رشت و فولاد خوزستان در حالی برگزار شد که تیم گیلانی برای بقا در رقابت های لیگ برتر چشم انتظار یک معجزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۷:۳۰ عصر جمعه دو تیم سپیدرود رشت و فولاد خوزستان در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف هم رفتند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که این دیدار برای تیم فوتبال سپیدرود رشت حکم بازی مرگ و زندگی را داشته و در مقابل فولادی‌ها برد یا باخت در این بازی برایشان تفاوتی ندارد. این دو تیم برای چهارمین بار در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که در سه تقابل قبلی سهم هر تیم یک پیروزی بوده و یک دیدار دیگر با تساوی به پایان رسیده است.

در دیدار رفت لیگ برتر امسال نیز این تیم گیلانی بود که با تک گل «حسین ابراهیمی» با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرد.

از حاشیه‌های پیش از بازی، می‌توان به یکی از معضل‌های همیشگی ورزشگاه سردار جنگل رشت یعنی ترافیک مسیرهای منتهی به این ورزشگاه به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، عرض کم جاده و نبود امکانات به رغم اعمال محدودیت‌های ترافیکی اشاره کرد. قبل از شروع این دیدار نیز اسکور برد ورزشگاه سردار جنگل به اشتباه، تصویری مربوط به بازی قبل سپیدرود - تراکتور سازی را نشان داد که با اطلاع مسئولین اجرایی اصلاح شد.

در این دیدار تیم فوتبال سپیدرود رشت با صلاحدید نادر دست نشان با ترکیب ایمان صادقی، میثم فردوسی، میثم تهیدست، میلاد شیخ‌سلیمانی، حسین ابراهیمی، محمد بلبلی، هومن ربیع‌زاده، مهرداد بایرامی، حسین شنانی، لوکا نوزادزه و ابراهیم لطفی وارد میدان شد.

گفتنی است محمد بلبلی و لوکا نوزادزه مدافع گرجستانی سپیدرود با پشت سر گذاشتن مصدومیت بار دیگر در ترکیب ثابت تیمشان قرار گرفتند.

از سوی دیگر تیم فولاد خوزستان نیز با نصر سالاری، فرزاد جعفری، ایوب والی، میثم دورقی، حسن بیت سعید، آرش افشین، لوسیانو پری را، سینا مریدی، سیامک کوروشی، رضا میرزایی و تاکا فومی آما هوشی به سرمربیگری افشین قطبی وارد میدان مسابقه شدند.

قضاوت این دیدار نیز بر عهده علیرضا فغانی به کمک‌های مهدی الوندی و محسن سلطانی، موعود بنیادی فرد و امیر عرب براقی بود.

نماینده ویژه فدراسیون در این بازی «داوود رفعتی» بود که از همان ابتدا عکاسان فاقد کارت را از کنار زمین اخراج کرد.

میلاد قربان زاده مدافع چپ و تأثیرگذار سپیدرود به دلیل محرومیت در این بازی غایب است.

نخستین گل این دیدار نیز در همان دقایقی ابتدایی بازی توسط آرش قطبی بازیکن تیم فولاد خوزستان وارد دروازه ایمان صادقی شد.

در دقیقه ۱۱ روی فرار «مهرداد بایرامی» در عمق دفاع فولاد برخوردی با سالاری سنگربان فولاد رخ داد که این صحنه مشکوک به پنالتی بود اما فغانی داور بازی اعلام ضربه کرنر کرد و اعتراض سپیدرودی‌ها را در پی داشت.

دومین گل این دیدار نیز با ضربه سر لوسیانو بازیکن فولاد خوزستان به ثمر رسید تا سپیدرود برای ادامه این دیدار منتظر یک معجزه و تغییر نتیجه بازی باشد.

با اعلام گوینده ورزشگاه بیش از ۱۵ هزار نفر از نزدیک شاهد برگزاری این دیدار در ورزشگاه سردار جنگل رشت بودند.

در پایان نیمه نخست این دیدار داور یک دقیقه زمان تلف شده منظور کرد.

در نیمه دوم این دیدار نیز بازیکنان سپیدرود برای جبران این نتیجه وارد میدان شدند که حملات آنها در دقیقه ۶۵ بازی ثمر داد و با خطای مدافع فولاد خوزستان روی مهرداد بایرامی داور ضربه پنالتی اعلام کرد در نهایت خود بایرامی پشت نقطه پنالتی ایستاد که ضربه وی به تیرک عمودی دروازه فولاد خوزستان اصابت کرد تا این صحنه نیز برای سپیدرودی‌ها نتیجه‌ای در پی نداشته باشد.

در دقیقه ۷۵ این دیدار روی نفوذ و حرکت عرضی حسین شنانی و شوت سرکش وی دروازه فولاد خوزستان باز و نخستین گل تیم فوتبال سپیدرود به ثمر نشست.

در پایان نیمه دوم نیز داور ۴ دقیقه وقت تلف شده منظور کرد.

بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال سپیدرود رشت و هواداران این تیم در پایان بازی اعتراض خود را نسبت به سوت‌های داور میدان اعلام کردند.

معدود هواداران تیم فولاد خوزستان حاضر در ورزشگاه سردار جنگل رشت نیز در پایان بازی بازیکنان خود را تشویق کردند.

نظر شما