شناسهٔ خبر: 32505461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تظاهرات الجزایری‌ها برای دهمین جمعه متوالی / خواسته معترضان: همه اطرافیان بوتفلیقه کنار بروند

معترضان الجزایری پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "نظام باید برود"، "از دست شما خسته شدیم"، "انقلاب تا تحقق همه خواسته‌ها متوقف نخواهد شد".

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهروندان الجزایری بار دیگر بر ضرورت کنار رفتن همه ارکان نظام گذشته تاکید کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های الجزایری، هزاران شهروند الجزایری امروز جمعه بار دیگر با برگزاری تظاهرات در مرکز پایتخت این کشور خواستار کناره گیری همه ارکان نظام سابق شدند.

بر اساس این گزارش معترضان الجزایری پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "نظام باید برود"، "از دست شما خسته شدیم"، "انقلاب تا تحقق همه خواسته‌ها متوقف نخواهد شد".

این دومین جمعه بعد از کناره گیری یکی از چهار مسئول ارشدی است که مردم خواهان کناره گیری آنها از قدرت هستند. الطیب بلعیز رئیس شورای قانون اساسی الجزایر سه شنبه 27 فروردین استعفا کرد.

بیشتر بخوانید
الجزایری‌ها با سنگ به‌استقبال کاروان هیئت دولت رفتند

الجزایری ها اصرار دارند که نهادها و شخصیت های دوره بوتفلیقه اداره مرحله انتقالی را به دست نگیرند. آنها بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در طول 90 روز براساس متن قانون اساسی تاکید دارند.

نقش نهاد نظامی در مرحله انتقالی بعد از استعفای بوتفلیقه سوالات زیادی را در الجزایر به همراه داشته است؛ با وجود اینکه سرلشکر احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر گفته است که متعهد به احترام به قانون اساسی است.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور سابق الجزایر ماه جاری میلادی بعد از 20 سال حکومت و در پی فشارهای ارتش و بعد از هفته‌ها اعتراضات مردمی که خواستار تغییر بودند استعفا داد.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما