شناسهٔ خبر: 32505407 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

وزیر ارتباطات به حذف تلگرام طلایی و هاتگرام واکنش نشان داد

حسین مرادی / گجت نیوز

صاحب‌خبر -

در روزهای اخیر گوگل به دلیل نکات امنیتی دو پیام رسان تلگرام طلایی و هاتگرام را از روی گوشی کاربران ایرانی حذف کرده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در خصوص این اقدام در صفحه شخصی خود واکنش نشان داد.

اخیرا گوگل به کاربران پیام رسان‌های تلگرام طلایی و هاتگرام هشداری را مبنی بر اینکه این دو اپلیکیشن، بدافزار و نرم افزار جاسوسی هستند، ارسال کرد و از آن‌ها خواست تا این برنامه‌ها را از گوشی موبایل خود حذف کنند، اما برخی از کاربران این پیام هشدار را نادیده گرفته‌اند و یا با غیرفعال کردن آنتی ویروس Google Play Protect به استفاده مجدد از این دو پیام رسان ادامه دادند، اما گوگل این بار به صورت خودکار پیام رسان‌های تلگرام طلایی و هاتگرام را از روی گوشی های موبایل کاربران ایرانی حذف کرده است و به آن‌ها اجازه نصب مجدد نمی‌دهد. گفتی است طی ماه‌های گذشته مدیر تلگرام نیز اعلام کرد امنیت نسخه‌های غیر رسمی تلگرام را تضمین نمی‌کند.

واکنش وزیر ارتباطات به حذف تلگرام طلایی و هاتگرام

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از سوی گوگل در صفحه شخصی توییتری خود نوشت:

برای حق الناس⁩ در دی 96 گفتیم «همه» پوسته‌های فارسی تلگرام فاقد امنیت هستند و البته بر اساس جمع‌بندی مرکز ملی فضای مجازی عمل کردیم. اکنون 127 پوسته غیر رسمی در کشور وجود دارد. با حذف دو تا از آنها باید دید مدعیان داخلی و خارجی از بقیه و محل تامین بودجه آن‌ها خواهند گفت یا روزه سکوت خواهند گرفت؟

تلگرام طلایی و هاتگرام

نظر شما