شناسهٔ خبر: 32505084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ما هر چقدر که بخواهیم نفت صادر می کنیم/ باید تولید در کشور رونق یابد

امام جمعه شهرستان قدس گفت: تحریم نفتی مانند سایر تحریمها محکوم به شکست است و در این چهل ساله پس از انقلاب در جنگها و نقشه ها و کودتا ها هر تحریمی علیه انقلاب اسلامی ایران انجام دادند و جواب منفی گرفتند و راه به جایی نمی برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، حجت السلام والمسلمین جوکار در خطبه های عبادی، سیاسی این هفته نماز جمعه 6 اردیبهشت ضمن سفارش نمازگزاران  به رعایت تقوای الهی و قرار گرفتن در مسیر هدایت الهی اظهار داشت: یکی از آثار و برکات تقوا هدایت شدن توسط قران کریم است و قران هدایت گر است و کسانی که ظرفیت هدایت شدن و هدایت گری قرآن کریم را دارند انسانای با تقوایی هستند.

وی گفت: بهترین فصل بهار معنویت ماههای شعبان و رمضان است که بهترین اوقات برای دستیابی به تهذیب نفس و تقوای الهی و رسیدن به هدایت قرآنی است.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به فواید امام عصردر عصر غیبت افزود: جابر بن عبدالله انصاری از منافع حضرت برای امت در زمان غیبت از رسول خدا نقل می کند،که فرمودند: به خدایی که مرابه نبوت مبعوث کرده سوگند شیعیان ارز وجود ان امام غایب نفع می برند و از نور ولایت او نور می گیرند و روشنایی کسب می کنند همنگونه که از خورشید بهره می گیرند گرچه خورشید در پشت ابر باشدو کسی نمی تواند خورشید پشت ابر را انکار کند و ا مام صادق (ع) و امام عصر(عج) نیز به این موضوع اشاره داشتند.

خطیب نماز جمعه با اشاره ای به برکات عصر غیبت گفت: وجود عالم بستگی به وجود حجت خدا دارد و مخلوقات عالم  وجودشان به برکت وجود امام عصر(عج)  است و پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود: خداوند اگر ما پیامبران و اهل بیت، خاندان عصمت و طهارت نبودیم،  حضرت آدم و حوا، بهشت و جهنم و  آسمان و زمین را خلق نمی  کرد. و از امام صادق (ع) روایت است که رویش درختان و جاری شدن نهرها و بارش ابرها به برکت وجود ماست و امروز ذخیره اهل بیت اگر نباشد آن نور نخواهد بود.

وی ادامه داد:  امام صادق در پاسخ سئوال یکی از اصحاب درباره وجود حجت خدا در روی زمین کفت، اگر زمین بدون حجت خدا باشد آن لحظه زمین فرو میریزد و همه را در خود فرو می بلعد.اگر خلایق روزی دارند به یمن وجود امام زمان (ع) است حتی آنهایی که او را انکار میکنند و یا با او در سیز هستندبه برکت وجود ایشان است که در روی زمین زندگی می کنندو روزی می خورند . اوج امنیت انسانها در روی زمین در دوران تتشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی است، و امام زمان موجب حفظ اهل زمین است.

امام جمعه شهرستان قدس: یاد و نام شهدای عملیات بیت المقدس در سال 61 هجری که در 4 مرحله برای آزاد سازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام شد را گرامی داشتند

وی با اشاره به  روز  10اردیبهشت که روز ملی خلیج فارس است گفت: 300شهید در خلیج فارس جان خود را برای دفاع از این کشور از دست دادندو مردانی چون شهیدان درویشی ،رئیسی وداراب که در طول6 ساعت در دریا مستقینم با جنگنده های آمریکایی جنگیدند و حاضر به تسلیم نشدند.

وی گفت: دلیل نامگذاری این روز به نام خلیج فارس به خاطر اخراج پرتغالیها از تنگه هرمز و خلیج فارس و باز پس گیری قشم و آن مناطق از دست پرتغالی هاست .و خلیج فارس به جهت موقعیت سوق الچیشی و اقتصادی و سیاسی مورد توجه همه قدرتهای جهانی است و دلیل اهمیت دیگرآن اینست که امروز 30درصد ترانزیت نفت جهان از تنگه عبور می کند و این یک نعمت و موهبتی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: امروزه فرزندان سپاه در آنجا کاملا بر نیروهای بیگانه انگلیسی و امریکایی مستقر در منطقه اشراف دارند و ناوها ی انها در خلیج فارس است  اما پرنده های با سرنشین و بی سرنشین و قایقهای سپاه ما در منطقه مسلط به ناو های انها هستند و آنها بدون اجازه فرزندان شما در منطقه اجازه تردد ندارند و از دو سال گذشته آنها را مجبور کردند که اینجا خلیج فارس است و برای تردد باید به زبان فارسی صحبت کنند و بگویند چه کسی هستند و به کجا میروند.

امام جمعه بیان کرد: امروز دشمنان ما می دانند که اشراف بر تنگه هرمز در اختیار جمهوری اسلامی است و حق دارد بخواهد قادر به بستین تنگه هرمز و جلوگیری از صادرات نفت کشورها و قادر به حمله پایگاههای امریکا در خلیج فارس است و به این ظرفیت کشور ما واقف هستند

وی با اشاره به اقدام تحریم نفتی امریکای جنایتکار بیان کرد:تحریم نفتی مانند سایر تحریمها  محکوم به شکست است و در این چهل ساله پس از نقلاب در جنگها و نقشه ها و کودتا ها  هر تحریمی علیه انقلاب انجام دادنددو جواب منفی گرفتند و در تحریم های شکننده اقتصادی که فکر می کردند کار ملت تمام شده است راه به جایی نبرند.

وی گفت:اخیرا در تحریم سپاه نیز هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند و رهبر معظم انقلاب اسلامی با  تغییر دادن فرماندهی سپاه که یک سردار سرافراز شجاع ،کاردان ،قاطع و با سیاست را درمقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی گذاشتند و پاسخ کوبنده و هوشمندانه  به رفتار انها دادند. سپاه پاسداران در طول 40 سال گذشته  به خوبی شکل خود را حفظ کردهاست و در گام دوم با فرماندهی جدید شتاب بیشتری برای تکامل خواهد داشت انها در مقابل سپاه ما شکست خوردند و در مقابل این اقدام تحریمی هم شکست خواهن خورد و کشور ما باید سیاست وابستگی به نفت را باید کاهش دهد

وی ادامه داد:اخیرا رهبری در دیدار با کارگران گفتند جمهوری اسلامی هر چه قد ر که بخواهد نفت صادر می کند و خودمان تصمیم میگیریم که چقدر نفت صادر کنیم ،و ما دوستان و شرکایی در منطقه داریم که اعلام کردند ما جمهوری اسلامی را با هیچ کشوری در دنیا عوض نمی کنیم و سیاست هوشمندانه جمهوری اسلامی در منطقه این اطمینات خاطر را به مردم می دهد که با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم بود و عاقبت این رفتار دامن خود انها را خواهد گرفت.

وی گفت : انچه که مهم است مسئولین ما در داخل کشور راه مقابله با توطئه ها ی دشمن تقویت اقتصاد داخلی است و تحقق اقتصاد مقاومتی رونق تولید و حمایت از کارو کارگر وتولید ایرانی است .

وی ضمن گرامیداشت روز کارگر گفت:پیامبر خدا دست کارگر را بوسید و این بوسه بر دستان کارگر شعاری و نمادین نیست یک اقدام واقعی و عملی است. امام راحل ننسبت به کارگر فرمود: پیام این ملت مرهون کار و کارگر است و رهبر معظم انقلاب  هم رکن اصلی تولید را کارگران دانستند. باید هم کارگر تکریم و حمایت و در کنار ان موانع کاری آنها  مرتفع شود و از بیکاری کارگر جلوگیری شود و در جامعه روحیه کار  تقویت شود

وی ادامه داد:برای کار انها ارزش قایل شویم و فرهنگ نشستن و انتظار ثروت باد آورده که در تلویزیون شاهد آن هستیم موجب ترویج روحیه تنبلی از پو لهای باد آورده دیگران است و مراجع عظام تقلید نسبت به بعضی از این برنامه ها احکام فقی دادند و بعضی از این مسابقات را حرام دانستند .این نوع کارها نضعیف روحیه کارگری است .

وی ادامه داد: 9 اردیبهشت روز شوراها  است که در سال 78 شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت خود را اغاز کردند و شو را ها نماد جمهوریت نظام اسلامی هستند، زیرا نظام ما ترکیب از جمهوریت و اسلامیت است . و شو را ها، یعنی سپردن امور مردم  به خود مردم،  پی گیری امور مردم از طرف منتخبین خود انها صورت می گیرد و نشانه مردم سالاری دینی و ارزش گذاری دینی به سبک مردم در تعیین سرنوشت خود آنهاست . و بهترین سرمایه شو راها اعتماد مردم است که آنها با تلاش به حل مشکل مردم می توانند پاسخ مثبت به انها دهند .

خطیب نماز جمع افزود: روز 10اردیبهشت روز غبارویی از مساجد نامگذاری شده است که ده روز آخر ماه شعبان است برای آماده شدن برای  پذایرایی میهمانان در ماه مبارک رمضان است  و کار ارزشمندی است  که خداوند در سوره بقره آیه 125 به دو پیامبر بزرگ الهی امر کردند. مساجد جایگاه تقویت نیروی انسانی مومن در جهت تحقق گام دوم انقلاب اسلامی هستند و رهبری به نیروی انسانی متعهد و کار آمد نگاه ویزه دارند و این نیرو ها در مسجد پرورش می یابند .

امام جمعه گفت: 12 اردیبهشت روز شهادت علامه و فبلسوف گرانقدر، علامه شهید مرتضی مطهری است و از خصوصیات بارز این شهید جامع بودن و جامعه نگری اوست اگر جاذبه علی (ع) را می نویسد دافعه او را هم می نویسد و اگر کتاب برای فیلسسوفان می نویسد برای کودکان نیز کتاب می نویسد و این نگاه جامعه اوست .

وی ادامه داد : مقام معلم برگرفته از کار خداوند است و خداوند رب العالمین است و معلم پرورش دهنده انسان است که کار پیامبران است و تربیت کننده نیروی انسانی کار امد که امروز در گام دوم انقلاب  به آن نیاز داریم است.و نکته بعدی ارج گزاری به کار معلم و هرکسی که به جایی رسیده است از کلاس درس معلم بوده است . معلمان با روحیه دینی و انقلابی بتوانند نیروهای کارآمد برای امروز و فردای کشور آماده کنند.

وی در ارتباط با کشتار شیعیان عربستان گفت : رژیم سفاک و خون ریز آل سعود به تبعیت از ز رزیم صهیونیستیی و رئیس جمور آمریکا اقدام به کشتن 37 نفراز رجال و طلاب و علمای شیعه  کرد.در عربستان سعودی شیعیان حق دفاع و انتخاب وکیل را ندارند .آیا این حقوق بشر است و محکمه عدل اسلامی است که آنها از ان می گویند ؟و کجایند مدعیان حقوق بشر و کسانی که صلاح مدعی از حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده وکسانی در کشور اگر در غرب فردی بر اثر یک اتفاق بمیرد برای او شمع روشن ممی کنند اما آنها در سکوت جوامع بین المللی به راحتی سر میبرند و برای از میان برداشتن مخالف به ما برچسب تروریسم می زنند.آل سعود باید بداند آنها در بحران عدم مشروعیت قرار گرفتند

حجت السلام و المسلمین تصریح کرد: اخیرا با مسئولین شهرستانی سفری به منطقه سیلزده لرستان ، پل دختر و معمولان داشتیم و از نزدیک با روند امداد رسانی بازدید بعمل اوردیم .در این منطقه سیلزده صحنه به صحنه همدلی و وحدت  تبدیل شده است و در آنجا نیروهای انقلابی که رسیدگی به امور مردم می نمودندو تداعی کننده دوران دفاع مقدس بود و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم و بیشترین نیاز آنها تهیه لوازم خانه و کمک در جهت باز سازی منازل است که دست یاری هموطنان عزیز را می طلبد.

انتهای پیام /

نظر شما