شناسهٔ خبر: 32504964 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اولویت مهم ناجا در سال 98 اعلام شد ؛

کاهش ۲ هزار نفری جان‌باختگان سوانح رانندگی تا پایان سال جاری

حوادث و انتظامی

فرمانده ناجا گفت: در جلسات، مقرر شد برنامه ریزی باید به نحوی باشد که تا پایان سال شاهد کاهش ۲ هزار نفری جان باختگان تا پایان سال باشیم .

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سردار حسین اشتری در آیین افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امیدواریم با نامگذاری ساختمان جدید پلیس راهور به نام  شهید بزرگوار « غلامحسن جام دوست» ، از این عزیز سفر کرده یادی کرده باشیم.

سردار اشتری سپس به کاهش حوادث و تصادفات در نوروز امسال در درون و برون شهرها، اشاره و خاطرنشان کرد: قطعاً این حاصل تلاش همه همکاران ما در شهرها و جاده ها است.

وی اضافه کرد: طبیعی است، در یک مقطعی و نیز بازه زمانی معین، با یک حجم عظیم زائران مواجه می شویم که باید آمادگی خود را در این مواقع بیشتر کنیم؛ گاهی اوقات نیاز است برای پیشگیری از حوادث اقدامات ویژه ای صورت پذیرد.

فرمانده ناجا به افزایش ۱۴ درصدی سفرهای شهروندان از ۲۸ اسفند الی ۴ فروردین ،اشاره و خاطرنشان کرد: از ۵ الی ۱۷ فروردین ماه امسال که مصادف با وقوع سیل در برخی استان‌ها شد، کاهش ۱۳ درصدی سفر را شاهد بودیم.  

سردار اشتری با بیان اینکه طی این مدت در سراسر کشور حدود ۳۰ درصد کاهش تصادفات را شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع سیل در برخی استان‌ها و نیز توصیه مسئولان به عدم مسافرت شهروندان، در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱ الی ۲ درصد افزایش سفر داشته ایم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور به برگزاری جلسات متعدد قرارگاه کاهش تصادفات با حضور جانشین فرمانده ناجا اشاره و بیان کرد: در این جلسات، مقرر شد برنامه ریزی باید به نحوی باشد که تا پایان سال شاهد کاهش ۲ هزار نفری جان باختگان تا پایان سال باشیم که خوشبختانه شروع خوبی را آغاز کرده ایم.

وی، استان خراسان رضوی را یکی از محورهای اصلی به دلیل بیشترین حجم تردد و سفر عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی های ما براین است که به دلیل حجم بارش ها و نزولات آسمانی در تابستان، شاهد افزایش سفر به این استان باشیم.

 فرمانده ناجا تصریح کرد: مسئولان استانی اعم از شورای شهر و شهرداری همان گونه که تاکنون کمک حال نیروی انتظامی برای ساخت اماکن‌ها، مقرها، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها بوده اند، ضروری است برای هرچه بهتر خدمات دهی به مردم بیش از پیش به این موضوع اهمیت دهند چراکه نتیجه تقویت ناجا خصوصاً پلیس راهور را مردم کاملاً احساس خواهند کرد.

نظر شما