شناسهٔ خبر: 32504937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در بیانیه پایانی نشست آستانه تاکید شد

محکومیت به رسمیت شناختن "حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر جولان از سوی ایران، ترکیه و روسیه

71628

کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه در بیانیه دوازدهمین نشست روند صلح آستانه اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از اردو پوینت نیوز، احمد توما، رئیس هیئت مخالفین سوری در دوازدهمین مذاکرات آستانه روز جمعه اظهار کرد: ما از محکوم شدن اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن مالکیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان توسط کشورهای ضامن روند صلح آستانه حمایت می‌کنیم.

براساس بیانیه منتشر شده از دوازدهمین نشست آستانه، کشورهای ضامن آستانه یعنی ایران، روسیه و ترکیه اقدام واشنگتن برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را محکوم کرده و آن را تهدیدی برای امنیت منطقه خواندند.

توما همچنین درباره این بیانیه به خبرنگاران گفت: ما از این بیانیه حمایت می‌کنیم. این (بلندی‌های جولان) قلمرو سوریه است. ما بیشتر از مقامات سوری نگران آن هستیم.

به گزارش ایسنا، کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه پایانی دوازدهمین دور نشست آستانه که دیروز و امروز در "نورسلطان" پایتخت قزاقستان برگزار شد بر یکپارچکی سرزمین سوریه تاکید کردند.

این خبرگزاری همچنان اعلام کرد که ایران، روسیه و ترکیه بر سر مساله دعوت از عراق و لبنان به عنوان کشورهای ناظر در روند آستانه توافق کردند.

براساس این گزارش، علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزارت خارجه ایران ریاست هیأت ایرانی در این نشست را برعهده داشت.

انتهای پیام

نظر شما