شناسهٔ خبر: 32504738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چیت‌سازان در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد؛

13 درصد از مردم آبیک فاقد پرونده الکترونیکی سلامت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: 13 درصد از مردم شهر آبیک فاقد پرونده الکترونیکی سلامت هستند که می‌طلبد مردم این شهر با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی، برای این مهم اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

محسن چیت‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: تاکنون 87 درصد از مردم شهرستان آبیک دارای پرونده سلامت هستند و برای آنها در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت ومراکز خدمات جامعه سلامت پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده است.

وی افزود: 13 درصد باقی مانده‌ای که پرونده سلامت برای آنها تشکیل نشده از مردم شهر آبیک هستند که از مردم درخواست می‌شود با حضور در پایگاه‌های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت نسبت به این مهم اقدام کرده و از خدمات متنوع و رایگان بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: حق مردم است که از خدمات رایگان موجود در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت برخوردار شوند چرا که به سالم زندگی کردن آنها کمک می‌شود.

چیت‌سازان اضافه کرد: از جمله خدمات رایگانی که در پایگاه‌ها  وخانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامعه سلامت به مردم ارائه می‌شود، می‌توان به خدمات حوزه سلامت روان، مشاوره تغذیه، ارائه خدمات مطلوب به مادران باردار، سلامت جمعیت و خانواده، بهداشت مدارس و دهان و دندان دانش‌آموزان تا 14 سالگی و دیگر خدمات حوزه بهداشتی و پزشکی اشاره کرد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» خاطرنشان کرد: راه سلامت از جاده بهداشت می‌گذرد که بهداشت در یک کلمه آگاهی تمام افراد جامعه به مقوله سلامت است و زمانی می‌توانیم به عنوان فرد سالم باشیم که در جامعه سالم زندگی کنیم.

این مسئول  با ذکر این مطلب که استرس موضوعی جدی است و انسان با آن زندگی می‌کند، بیان کرد: شاید به استرس‌های کوچک شبانه‌روز که بر ما وارد می‌شود، خیلی توجه نکنیم اما تاثیر خود را می‌گذارد و زمانی است که انبوهی از استرس در وجود انسان تبدیل به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود که بخشی از ریزفاکتورهای عوامل خطر سرطان و بیماری‌های غیرواگیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: بخش زیادی از مدیریت استرس به سبک زندگی انسان بازمی‌گردد.

چیت‌سازان ادامه داد: در شهرستان آبیک هم به تبع استان قزوین و کشور بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث و سرطان‌ها به ترتیب بیشترین عامل مرگ و میر محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به پوشش درمانی مطلوب از سال 95 تاکنون، توانسته‌ایم از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در شهرستان آبیک بکاهیم.

این مسئول مطرح کرد: درحوزه ارتقای سلامت مردم باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنیم و دستگاه‌های متولی دیگر باید شبکه بهداشت و درمان را یاری رسانند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: توانایی پوشش همگانی سلامت مردم شهرستان آبیک را داریم به شرطی که مردم هم پای کار آمده و تحت پوشش پرونده سلامت قرار بگیرند و با دریافت خدمات مطلوب و رایگان، از بروز بیماری‌های مختلف درخود مصون بمانند.

 

نظر شما