شناسهٔ خبر: 32503491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اظهارات شهردار تهران در دانشگاه تربیت مدرس

گزارش ملی حادثه پلاسکو موفق بود | هشدار حناچی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

همشهری آنلاین: شهردار تهران، گزارش ملی حادثه پلاسکو را موفق ارزیابی کرد و با اشاره به تهیه گزارش ملی درباره سیلاب‌های اخیر گفت: بخشی از ناگوار بودن سیلاب‌های فروردین ۹۸ به خصوص در استان فارس، به دلیل دستکاری انسان در طبیعت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر پیروز حناچی شهردار تهران در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، با اشاره به نقش دانشگاه تربیت مدرس در تهیه گزارش ملی درباره حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، افزود: پس از حادثه پلاسکو، دولت به توصیه برخی اعضای هیات وزیران تصمیم گرفت گزازش ملی در این باره نوشته شود و این برای اولین باری بود که گزارش ملی توسط یک دستگاه دولتی تهیه نمی‌شد و تهیه این دست از گزارش‌ها به نهاد دانشگاه سپرده شد.  این گزارش موفق هم بوده است چراکه پس از آن در تجهیزات آتش‌نشانی و رویکرد سازمان آتش‌نشانی نسبت به آموزش شهروندان در شرایط بحران، تغییر ایجاد شد.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی در زمان وقوع حادثه پلاسکو فقط ۳ نردبان بلند در اختیار داشت اما در حال حاضر به ۲۲ نردبان بلند مجهز است و این سازمان در پی گزارش ملی تهیه شده درباره حادثه پلاسکو، رویکرد فعالانه‌ای در زمینه آموزش شهروندان برای مواجهه با بحران بخصوص در زمان آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلند مرتبه در پیش گرفته است.  

استاد دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش  با ابراز امیدواری نسبت به سرعت گرفتن شکل‌گیری نسل جدید دانشگاه‌های کارآفرین در کشور، خاطرنشان کرد: دیگر بودجه‌هایی مثل بودجه‌های قبل وجود ندارد؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید بتوانند با خلاقیت و نوآوری و از محل حل مشکلات کشور، تولید ثروت کنند.

عضو هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس در جمع فارغ‌التحصیلان ورودی ۹۴ دوره‌های دکتری دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: تا چندی پیش شما دانشجو بودید و اگر خطای حرفه‌ای و تخصصی از شما سر می‌زد، به حساب دانشجو بودن‌تان گذاشته می‌شد اما پس از این از خطای تخصصی شما به این راحتی عبور نمی‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما