شناسهٔ خبر: 32503383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار استان های ایرنا در 24 ساعت گذشته

ادامه مبارزه با ملخ صحرایی تا برقراری امنیت درمناطق سیل زده

استانها -ایرنا- مبارزه با ملخ های صحرایی، امنیت درمناطق سیل زده، ایستادگی مقابل دسیسه های دشمنان، بازگشت هفت هزار واحد صنعتی از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید به چرخه تولید و جستجو برای مفقودان لنج غرق شده درخلیج فارس مهمترین اخبار استانهای کشور است که در ایرنا منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،گزیده ای از اخبار ایرنا در حوزه استانها طی 24 ساعت گذشته در زیر آمده است که هر روز از سوی گروه اخبار استانهای ایرنا در قالب یک بسته خبری فشرده برای خوانندگان منتشر می شود.
مرور این اخبار ها را با اشاره ای به گزارش تداوم مبارزه با ملخ های صحرایی آغاز می کنیم .

** هزینه 6 میلیارد ریالی برای مبارزه با ملخ ها
صرف هزینه 6 میلیاردی برای مقابله با ملخ های صحرایی (دریایی) در صدر خبرهای استان فارس بود که به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاوری استان علاوه بر صرف این هزینه برای مقابله با این آفت هزینه های دیگری همچون تامین تجهیزات و بکارگیری نیروی انسانی نیز انجام شده است .
حمید دبیری مبارزه با این آفت کشاورزی در شهرستان های داراب و خنج را همچنان ادامه دار دانسته و افزوده شرایط در شهرستان هایی که مورد هجوم ملخ قرار گرفته بودند به صورت طبیعی درآمده ولی با این حال رصد و پایش اراضی فارس در حال انجام است و این کار تداوم دارد.
بیش از 2 هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس به صورت زمینی و افزون بر 550 هکتار از این اراضی از طریق هوایی برای مبارزه با ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
همچنین استاندار سیستان و بلوچستان نیز اعلام داشته ملخ های صحرایی در حدود 2 ماه اخیر بیش از 15 هزار هکتار از مراتع و طبیعت جنوب این استان را نیز آلوده کردند که مقابله با آنها در حال انجام است.
احمدعلی موهبتی وسعت کانون های آلوده با پوره های ملخ صحرایی را در شهرستان های کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند، دلگان، فنوج و سرباز عنوان کرده که هم اینک در سطح 15 هزار هکتار مقابله و سهم پاشی با آنها انجام شده است.

** امنیت درمناطق سیل زده خوزستان
هم اکنون نظم و امنیت مناطق سیل زده خوزستان، اردوگاه های اسکان سیل زدگان و کاروان های حامل کمک های مردمی با تدابیر خوبی که اندیشیده شده به بهترین شکل برقرار است.
به گفته رئیس پلیس پیشگیری ناجا، نیروی انتظامی در روزهای اخیر در مناطق سیل زده خوزستان بخصوص شهرستان کارون ، حمیدیه ، هویزه و دشت آزادگان در زمینه برقراری نظم و امنیت و همچنین خدمت رسانی به مردم آسیب دیده حضوری پررنگ داشتند.
سردار محمد شرفی یکی از اصلی ترین وظایف نیروی انتظامی در شرایط بحرانی را همکاری با سایر سازمان های امداد رسان دانست و گفته تا بازگشت وضعیت استان های سیل زده به شرایط عادی ماموران ناجا با تمام ظرفیت برای کمک رسانی و برقراری نظم و امنیت در کنار مردم حضور خواهند داشت.
فرماندار شهرستان سیل زده آق قلا در شمال استان گلستان نیز گفته با وجود طغیان مجدد رودخانه های منطقه، مشکل آب گرفتگی و یا نگرانی خاص ناشی از آن وجود ندارد و در مجموع اوضاع تحت کنترل است.
امانگلدی ضمیر اظهار داشته اسکان اضطراری مردم که شبکه های اجتماعی به آن می پردازند مربوط به گذشته است؛ چند شب پیش هم در پی باران شدید برخی خانواده ها در کنار منازل خود چادر زدند که آسیب نبینند و این موضوع عمومیت نداشت.

** تاکید خطیبان جمعه سراسرکشور بر ایستادگی ملت ایران در مقابل دسیسه های دشمنان
خطیبان آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته سراسرکشور با تاکید براینکه ملت ایران درمقابل دسیسه های دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی سکوت نخواهدکرد و پای آرمان های انقلاب ایستاده اند، گفتند: آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران همانند دیگر توطئه های خود شکست می خورد و نمی تواند فروش نفت ایران را متوقف کند.
امامان جمعه در خطبه های این هفته خود با اشاره به نقش راهبردی تنگه هرمز در معادلات اقتصادی و سیاسی جهان اظهارداشتند: تحریم نفتی ایران راه به جایی نخواهد برد زیرا کشورهای خریدار نفت کشور، پالایشگاههای خود را با نوع نفت وارداتی از ایران ساخته اند و تحمل قیمت های بالای نفت بازارهای جهانی را ندارند.
آنان افزودند: افزایش قیمت نفت ضمن وارد کردن ضرر فراوان به اقتصاد آمریکا و کشورهای دیگر در بلند مدت سبب انزاوی این کشور می شود.

** بازگشت هفت هزار واحد صنعتی به چرخه تولید
هفت هزار واحد تولیدی تعطیل از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون به چرخه تولید بازگشتند.
دراین زمینه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته پرداخت تسهیلات رونق تولید از سال های گذشته در کشور کلید خورده که بسیاری از صنایع تعطیل با بهره مندی از این تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز پرداخت بیش از 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور هدفگذاری شده است.
فرشاد مقیمی اعلام کرده پرداخت تسهیلات رونق تولید برای هیچ یک از استان های کشور محدودیت و سقف پرداختی ندارد و هر واحد تولیدی که ظرفیت جذب این تسهیلات را دارد می تواند از آن استفاده کند.

** اراده جدی ایران برای حذف مالاریا
براساس مطالعات موجود در یک سال اخیر تعداد موارد محلی مالاریا در ایران کمتر از 20 مورد بوده که این نشان دهنده اراده و عزم قوی این کشور در حذف مالاریاست.
به گفته نماینده سازمان جهانی بهداشت، ایران هم اینک در آستانه حذف مالاریاست و باید پشتیبانی فنی سازمان بهداشت جهانی در راستای حذف مالاریا در این کشور تداوم یابد.
دکتر کریستف هملمن همچنین به سیل و آبگرفتگی های چند ماه اخیر در ایران اشاره کرده وگفته اگرچه این سیل قربانیان زیادی داشت ولی بدین منظور سازمان جهانی بهداشت امسال از وزارت بهداشت و درمان ایران حمایت بیشتری می کند تا مشکلات و بیماری ها بُروز پیدا نکند.

** هدفگذاری تکمیل 500 طرح ورزشی
تکمیل و بهره برداری از حدود 500 طرح ورزشی در نقاط مختلف کشور امسال هدفگذاری شده است که با اختصاص منابع بیشتر این تعداد طرح افزایش می یابد.
به گفته وزیر ورزش و جوانان سال گذشته تکمیل و بهره برداری از 500 طرح ورزشی هدفگذاری شده که با توجه به تمرکز خوب دولت، همکاری مجلس شورای اسلامی و همچنین استفاده از ردیف اختصاصی 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 700 طرح تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
مسعود سلطانی فر اظهار داشته اگرچه سیل اخیر در استان های مختلف کشور به حدود 140 مکان ورزشی همچون سالن،استخر و ورزشگاه خسارت وارد کرده اما ترمیم و بازسازی این اماکن ورزشی در اولویت دولت است.
در چارچوب تصمیم های دولت پس از ترمیم بخش‌های مردمی، اماکن ورزشی خسارت دیده نیز ترمیم‌ و بازسازی می شوند.

** جستجوی چهار مفقودی لنج غرق شده درخلیج فارس
جستجوها برای نجات چهار خدمه لنج غرق شده در آب های سرزمینی خلیج فارس وارد سومین روز خود شده و به گفته رئیس اداره حفاظت و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ناجی 18 اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و همچنین بالگرد نیروی دریایی سپاه مشارکت دارند.
به گفته احسان گلستانی این عملیات حدفاصل عسلویه تا جزیره لاوان در محدوده بسیار وسیعی انجام شده ولی با این وجود تاکنون خبری از چهار خدمه لنج غرق شده نیست.
این عملیات تا زمان اطلاع از وضعیت چهار خدمه لنج غرق شده ادامه می یابد.
روز سه شنبه هفته جاری خبر غرق شدن شناور یادشده از طریق یک فروند قایق صیادی اطلاع رسانی شد که بلافاصله شناور ناجی 18 از بندر عسلویه به محل حادثه اعزام شد.

** تغییر اولویت های اقتصاد مقاومتی با سیل
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری وقوع سیلاب در گلستان گفته که در روند اجرای طرح های اولویت‎دار این استان با موضوع اقتصاد مقاومتی تغییراتی به وجود خواهد آمد.
محمد شریعتمداری بدون اشاره به جزئیات و موضوع اقتصاد مقاومتی در سایر استانها یادآورشده اگرچه برکت باران در 26 استان کشور اتفاق افتاده اما متأسفانه مردم برخی استانها گرفتار سیلاب شدند که امیدواریم در اسرع وقت آثار مخرب ناشی از آن مرتفع شده و شرایط عمومی به ثبات برسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جمع تشکل های کارگری و کارفرمایان استان گلستان در گرگان به ایجاد نظام چندلایه حمایتی تامین اجتماعی وظیفه دولت اشاره کرده و گفته دولت مکلف به تحقق آن است و با ایجاد نظام چند لایه تامین اجتماعی قشر کم درآمد جامعه مورد حمایت صندوق های حمایتی مختلف حتی با ورود بخش خصوصی قرار می گیرد.
وی با اشاره تلویحی به گلایه ها و انتقادات گفته حرف و حدیث هایی که در خصوص این سفرها می زنند نشان از تکثر آرا و نظام مردم سالاری دارد .

** ادامه برخورد با کشف حجاب در خودروها
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت با تایید ارسال پیامک از سوی پلیس امنیت اخلاقی برای عده ای از رانندگان از تداوم برخورد این پلیس با بدحجابی و بی حجابی در خودروهای شخصی خبر داده است و گفته که ماموران پلیس در سطح شهر خودروهایی که در آنها کشف حجاب می شود شناسایی و با آنان برخورد می کند.
وی با بیان اینکه رصد خودروهای حامل افراد هنجارشکن با چشمان غیرمسلح انجام می شود، یادآورشده پلیس اظهارات کسانی را که نسبت به این اتهام اعتراضی داشته باشند شنیده و در صورت اثبات بی گناهی آنان مشکلی نیست.
وی با بیان اینکه ازدحام مراجعه کنندگان به پلیس امنیت اخلاقی مورد خاصی نبوده گفته که این مراجعه بخوبی مدیریت شده و هم اکنون مشکلی وجود ندارد.

** واکنش اعضای شورای شهر تهران به استعفای مدیر عامل برج میلاد
انتشار خبر استعفای امیر آریازند مدیرعامل سابق برج میلاد در روزهای گذشته و مسایل پیرامون این استعفا، واکنش های مختلف اعضای شورای شهر تهران را در پی داشت.
امیر آریازند اسفند سال گذشته به عنوان سرپرست برج میلاد فعالیتش را شروع کرد اما با تخریب هایی از سوی عده ای مواجه شد.
عده ای وی را متهم به امضای نامه ای کردند که وی گفته چنین نامه ای را امضا نکرده بلکه امضای نامه دیگری را به وی منتسب کرده اند.
آریازند چندی پیش نسبت به مطالبی که پیرامون وی در برخی رسانه ها منتشر شده بود نیز واکنش نشان داد و اعلام کرد: برخی افراد نامم را در فهرست ارسال کنندگان نامه به ترامپ گذاشتند و مرا خائن خواندند.
با این اوصاف وی استعفا داد و از سوی شهردار تهران به عنوان عضو هیات مدیره برج میلاد منصوب شد و تا زمان تهیه این گزارش هنوز مدیر یا سرپرستی برای این برج تعیین نشده است.

** شهرداری تهران به دستور حناچی حق شکایت از رسانه ها را ندارد
سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره بر دستور پیروز حناچی شهردار تهران مبنی بر ممنوعیت طرح شکایت مدیران شهری از رسانه ها در محاکم قضایی گفته با دستور شهردار تهران تمامی دعاوی حقوقی مدیریت شهری علیه رسانه ها پس گرفته شد.
به گفته پوریا سوری شهردار تهران همواره بر رعایت شأن و منزلت خبرنگاران و جایگاه رفیع این شغل تاکید کرده و به تمامی زیرمجموعه های مدیریت شهری دستور داد که حق شکایت از هیچ رسانه ای را ندارند و درصورت طرح هرگونه دعوی حقوقی، ملزم به پس گیری شکایت هستند.
سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران عنوان کرده است: رویکرد مدیریت شهری این است که حتی در صورت انتشار اخبار خلاف واقع و کذب به جای طرح شکایت، با برگزاری جلسه با مسئولان و خبرنگاران رسانه منتشرکننده خبر، در راستای اقناع رسانه و تنویر افکار عمومی گام بردارد.
1352/

نظر شما